Gaat er nog iemand naar ginder , ikke ga voor de 2de maal en mijne maat voor de eerste maal .
Blijkbaar is er een groote verandering van het parkour , totaal anders .
Maar de grootste verandering is wel de afstanden : kleine 40km , middel grote 64km en de lange afstand 80km maar . da is toch 40km korter als andere jaren . Spijtige zaak . er zal nog harder gevlamd worden .
Heeft da nu iet te maken omdat het nu een UCI marathon is ofwa .
Of hebben ze lessen getroken uit verleden jaar , verleden jaar moesten ze het parkour wijzigen omdat er sneeuw lag op de laatste helling .
1/5/05 riva marathon
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
ik denk niet dat de laatste parkoerswijziging van vorig jaar er iets mee te maken heeft
al die voorgaande jaren hebben ze de grote afstand wel kunnen rijden
de sneeuw was altijd al gesmolten in deze periode van het jaar
volgens mij moet je het gaan zoeken in de UCI deelname
maar dat hoeft niet per definitie slechter te betekenen
het parkoer kon veel aantrekkelijker gemaakt worden dan wat wij tijdens de marathon de vorige jaren onder de wielen geschoven kregen
al die voorgaande jaren hebben ze de grote afstand wel kunnen rijden
de sneeuw was altijd al gesmolten in deze periode van het jaar
volgens mij moet je het gaan zoeken in de UCI deelname
maar dat hoeft niet per definitie slechter te betekenen
het parkoer kon veel aantrekkelijker gemaakt worden dan wat wij tijdens de marathon de vorige jaren onder de wielen geschoven kregen
- orangecrash
- Mountainbiker
Post by orangecrash »
ik ga voor een weekje naar daar, kom ginds aan op 27 april en ik blijf tot 4 mei. Het is de eerste keer dat ik aan de marathon in Riva deelneem.
Volgens de laatste nieuwtjes op de website zou de ronda extrema, hoewel ze 40 km korter is dan vorige edities, wel spectaculairder zijn en meer single tracks bevatten.
Ollie
Volgens de laatste nieuwtjes op de website zou de ronda extrema, hoewel ze 40 km korter is dan vorige edities, wel spectaculairder zijn en meer single tracks bevatten.
Ollie
- JeTeR
- Mountainbiker
- Location: Trek Supercaliber 9.9 AXS P1 + Specialized S-Works HT
En 't is geen 40km korter he... vorig jaar was den extrema 106km.orangecrash wrote:ik ga voor een weekje naar daar, kom ginds aan op 27 april en ik blijf tot 4 mei. Het is de eerste keer dat ik aan de marathon in Riva deelneem.
Ollie
Dus het verschil is 'maar' 26km.
Dat is inderdaad wel minder, maar veel hangt toch af van het parkoer. Wees gerust dat er daar paadjes zijn waar ge niet op of af geraakt. Maar of ze het extremere werk durven gaan zoeken met zo'n marathon is natuurlijk ook maar de vraag.
Over een paar weken zullen we het weten...
ikke terug van een schitterende marathon . Wij zijn daar de vrijdag aangekomen met zeer mooie en warm weer en blijk dat het daar al heel de week zo was ,doemme toch . veel volk aan het Garda Meer en schaars gekleede mooie Italaanse grietjes manmanman .
ale , de marathon was maar 80km maar wa voor 80km man lood zwaar zeer steile klimmekes , kwas content dak mijne 34-22 op steken had . twas 80km en 2800hm maar als je het profiel bekijkt dan zijn de eerste 8km en de laatste 10km plat . Der waren zware stukken tussen en redelijk veel valpartijen . Het was ook warm weer en er moest veel gedronken worden , ik kwam daar aan een bevoorrading ( die van de hoogte top ) aan ,ik vroeg naar puur water en er kwamen daar direct 3 man( eigelijk grietjes) af om water te geven en bleven staan tot dat je genoeg had .
er waren 2 klimmetjes waar ik niet op kon , zo steil . er waren blijkbaar ook tijdslimieten ,heb ik van andere belgen horen zeggen , had er niets van gelezen ofzo .
Heb de marathon uitgereden in 5h22 en ben daar redelijk content van . ( doel was om onder de 5h30 te zijn ) , heb er 2h langer over gedaan dan de Bart Brentjes die gewonnen heeft ( 3h22 ) , eerste belg was Peter Ven op een 19de plaats
ale , de marathon was maar 80km maar wa voor 80km man lood zwaar zeer steile klimmekes , kwas content dak mijne 34-22 op steken had . twas 80km en 2800hm maar als je het profiel bekijkt dan zijn de eerste 8km en de laatste 10km plat . Der waren zware stukken tussen en redelijk veel valpartijen . Het was ook warm weer en er moest veel gedronken worden , ik kwam daar aan een bevoorrading ( die van de hoogte top ) aan ,ik vroeg naar puur water en er kwamen daar direct 3 man( eigelijk grietjes) af om water te geven en bleven staan tot dat je genoeg had .
er waren 2 klimmetjes waar ik niet op kon , zo steil . er waren blijkbaar ook tijdslimieten ,heb ik van andere belgen horen zeggen , had er niets van gelezen ofzo .
Heb de marathon uitgereden in 5h22 en ben daar redelijk content van . ( doel was om onder de 5h30 te zijn ) , heb er 2h langer over gedaan dan de Bart Brentjes die gewonnen heeft ( 3h22 ) , eerste belg was Peter Ven op een 19de plaats