Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
De draaiverstellers zijn even wennen aangezien ik gewone schifters gewoon was, maar bijvoorbeeld iemand die Sram gewoon is zal hier nooit problemen mee hebben. Nu ik eraan gewoon ben is het geen probleem meer. Het werkt zeer goed, het probleem dat ik ermee had was dat ik in het begin schakelde in de verkeerde richting, een gewoonte dus. Gewoon tijdens de eerste ritten veel schakelen en dan ben je dat snel gewoon.
- phille
- Mountainbiker
Da vnid ik eerder een esthetische vraag dan een functionele vraag zenne, wat passee is hoeft daarom toch niet slecht te zijn ? Nogmaals, een mooie fiets ben je niets mee als de benen niet willen, en eekhoorns imponeren is niet mijn zondagse bezigheidStreets wrote:draaiverstellers??
is da ni wa passé en ongemakkelijk??
Het nadeel met die gripshift is wanneer je zelf je kabels vervangt en ze dus verkeerd zet, dan heb je dus ne rapidrise rohloff LoL
-
Guest
Post by Guest »
phille leert lezen staat duidelijk bij mij xt systeemphille wrote:beste manitou
Ben ni zo echt thuis in die derailldingese maar bij Bike-Discount kost een volledige XTR groep 999eur (das dan wel volledig alles incuis V-brakes)
Tenzij jij weer andere prijzen ergens kan aanduiden, straffer kun je me zeggen waar men een Rohloff verkoopt aan 1500eur ?
en op de prijs van cranks bedoel ik wel dat die niet in het systeem van rohloff zijn inbegrepen
wel bij de xt groep
telt dan maar eens uit
maarja je moet pricies uw gelijk weeral hebben
- phille
- Mountainbiker
nixke gelijk, tmoet just zijnmanitou. wrote:maarja je moet pricies uw gelijk weeral hebben
als jij zegt rohloff kost 1.5x een XT groep dan moet je mij zeggen welke prijzen je hanteert.
Wat betaal jij aan gans die XT groep ? Dus trappers, assen, hendels, kabels, kortom heel de santeboetiek ? De trapas vooraan mag je eraf laten die hebben we beide nodig, alsook de ketting die laten we ahcterwege
Een dolf aankoop ken ik de prijzen niet exact, maar kga een malitje sturen en ik kom hierop terug
- phille
- Mountainbiker
Levka,levka wrote:idee wat de endorfin rohloff bikes wegen??
Een rohloff weegt ivgl met een deraill systeem ongeveer 400gr meer
Op de beurs in Freiderigshaven stond rohloff met een weegschaal en daarop lag AL het materiaal dat je NIET nodig hebt wanneer je een rohloff gebruikt, jeps tot zelfs de stukken spaken die in je achterwiel niet nodig zijn, en het stukje ketting dat minder nodig is. Meer details heb ik er niet over, maar zoals gezegd ongeveer 400gr