niet eens gestoke :D:D:D
MTB helmen wat vinden jullie hiervan?
Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
- Montenbaaik
- Mountainbiker
- kjiratsiekoedel
- Mountainbiker
Post by kjiratsiekoedel »
In theorie wel (volgens de fabrikanten). Maar in de praktijk gebeurt dat bijna niet.Monke wrote:Even wat anders tussendoor: Klopt het dat je om de 3 jaar eigenlijk een helm zou moeten vervangen omdat die dan versleten is?
In de bouw is het volgens mij ook zo, en daar gebeurt het wel weer.
Ik ben zelf van mening dat de helm mij nogsteeds beschermt. De datum geloof ik niet zo in. Na harde crash kan hij wel van binnen beschadigd zijn. Dan is vervangen wel misschien aan te raden.
Yep. Meeste helmen hebben een bruikbaarheid van 3 tot 5 jaar. Telkens je met je helm ergens tegenstoot komt er een klein barstje in. Ook als je hem laat vallen moet je hem in principe laten controleren... Ook de zon en je zweet hebben een invloed op je helm...Monke wrote:Even wat anders tussendoor: Klopt het dat je om de 3 jaar eigenlijk een helm zou moeten vervangen omdat die dan versleten is?
Dan moet ik mijne "MET" waar ik altijd heel tevreden van was eens gaan vervangen binnenkort....
- scott racer
- Mountainbiker
Post by scott racer »
Ik zet mijn helm overal op weg of mtb ,vallen kan je altijd.
- MTBker Goby
- Mountainbiker
- Location: Thompson Pro TEAM: XT,Ritchey WCS, XTR V-brakes,MAVIC X221
- Barbeque
- Kerstman
- Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705
Hey,
awel ik draag die altijd. Ik koop zelfs bijna om de negen maand een andere. Is leuk en ik vind het soms een afwerking op je kledij die je draagt. Ja ik weet het ik ben zot maar vind het mooi. Mijn volgende ga een Giro E2 worden. Op je werk draag je toch ook je pbm, allez wie dat moet dragen.
Onze voorouders hebben veel moeten doen voor hun veiligheid, waarom die nu ook negeren.
awel ik draag die altijd. Ik koop zelfs bijna om de negen maand een andere. Is leuk en ik vind het soms een afwerking op je kledij die je draagt. Ja ik weet het ik ben zot maar vind het mooi. Mijn volgende ga een Giro E2 worden. Op je werk draag je toch ook je pbm, allez wie dat moet dragen.
Onze voorouders hebben veel moeten doen voor hun veiligheid, waarom die nu ook negeren.