"Mountainbiken is geen sport."
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
-
morreboefer
- Mountainbiker
Post by morreboefer »
tis niet omdat EDV het mtb aanvalt dat veldrijden geen sport zou zijn. dat is net even belachelijk doen als hemzelf. veldrijden is ook een heel zware sport.
-
Guest
Post by Guest »
dat mss wel
maar internationaal steld deze sport niets meer voor kwestie uitstraling
en ook niet ivm internationale deelnemers
je ziet alleen een aantal belgen en een handvol nederlanders meedraaien in de top
de rest van de wereld heeft geen interesse meer in die sport
ik vrees dat veldrijden min of meer passe is
de bond zou beter meer geld inversteren in een sport die nog moet groeien ipv in een sport die aan het krimpen is
maar internationaal steld deze sport niets meer voor kwestie uitstraling
en ook niet ivm internationale deelnemers
je ziet alleen een aantal belgen en een handvol nederlanders meedraaien in de top
de rest van de wereld heeft geen interesse meer in die sport
ik vrees dat veldrijden min of meer passe is
de bond zou beter meer geld inversteren in een sport die nog moet groeien ipv in een sport die aan het krimpen is
-
morreboefer
- Mountainbiker
Post by morreboefer »
de jonge simunek, stybar, franzoi, gadret, mourey ...
ik vind net dat er weer een beetje een kentering komt, de laatste 5 jaren waren wel volledig belgisch getint.
ik vind net dat er weer een beetje een kentering komt, de laatste 5 jaren waren wel volledig belgisch getint.
-
Guest
-
morreboefer
- Mountainbiker
Post by morreboefer »
daarin heb je zeker gelijk. maar in cyclo-cross kan je moeilijk verwachten dat er 20 toppers van verschillende landen aan de start staan als er maar 30 of 35 starten. maar toch, bekijk eens de top 50 van het uci klassement (http://www.cyclo-cross.info/index.php?s ... ng&taal=nl) daar staan ook amerikanen, canadezen en polen en zwitsers in. naast de traditionele belgen, nederlanders, fransen, tsjechen en italianen. dan zitten we toxch al met 9 verschillende nationaliteiten op 50 veldrijders. het is gewoon een kwestie van niveau en de belgen steken er nu eenmaal bovenuit. stel dat het podium bezet wordt door een belg, een amerikaan en een pool ... zou men dan nog spreken van weinig internationalisering ??? het is dus idd een sport die in relatief weinig landen wordt beoefend maar er is zeker ook een vertekening omdat het niveau hier gewoon hoger ligt.manitou. wrote:en zie je buiten een paar nederlanders en spordatis een fransman en soms een pool veel meer internatianonaal niveau?
ik niet
het is ook daarmee dat cyclo cross nooit olypisch kan(zal) worden
de sport moet minimaal door x aantal landen op een bepaald niveau beoefend worden
- ghostinaction
- Mountainbiker
Post by ghostinaction »
sven en roel (denkik dat die waren), deden all2 veldcross.
don't kill me if i'm wrong.
zij doen nu toch ook alle2 mountainbike?
don't kill me if i'm wrong.
zij doen nu toch ook alle2 mountainbike?
- 123 Bike Check
- Mountainbiker