09/04/05 - 10/04/05 Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!

wat vinden jullie van een nachtrit of avondrit

Poll ended at Sun 17 Apr 2005 20:45

best leuk
34
76%
zus of zo
11
24%

Total votes: 45

Nr 11
Mountainbiker

Post by Nr 11 »

beethoven we hebben daar geen enkel proleem mee vind het zelf tof om een topic te zien over onze rit
stefan nr 11
beethoven
Mountainbiker

Post by beethoven »

Heb gestemd op de poll ook zie. Moet niet zeggen voor watte zekers??
Maar avondtochten vind ik wel leuk te doen.
Ha ja enkele tips nog.
In mijn streek gebruikt men van die kaarsen om hier en daar wat bij te lichten en de sfeer op te wekken. Ook bij iets gewaagde stukjes is iemand parraat, om bikers te waarschuwen en bij te lichten waar de organisatie het nodig acht anders is het pattaat( kwestie dat het rijmen moet).
Wel tref je niet alleen bikers op het parcour maar veel toeschouwers welke met de bikers meeleven. Ne nachttocht heeft zeker iets speciaals.
maar voorzover ik de streek ken zal de dagtocht zeker ook iets bieden. Wel is dat klimwerk niet voor de mannen van de platte Vlaanders. Mijn bikers maat welke me overtuigde naar Rillaar te komen is pas beginner? Hoop dat je het niet te lastig maak voor ons? Na de nachttocht zal ik me zekers eens vervoegen bij andere bekenden welke ook aanwezig zouden zijn. In princiepe heb ik een lange waslijst van bikers bekenden. Als men allemaal komt moet ik wel de eerste trein huiswaarts nemen, en wordt dat voor jullie een lange nacht van dienst.

Ja uitleggen gaat zeker beter dan het biken zelf zulle.
Nr 11
Mountainbiker

Post by Nr 11 »

We gaan na de middag de 28km nog een rijden om te kijken dat alles nog in orde is straks krijg je een klein verslagje over de rit
nr 11
Nr 11
Mountainbiker

Post by Nr 11 »

hoi iets meer uileg over de tocht van 28 km het weer was goed dus gingen we pas om 18h van start samen met mijn werkmakker (deze heeft pas een nieuwe fiets gekocht en had nog al een grote mond :lol: )
het eerste stuk richting wijngaardberg ligt er uitstekend bij en geen modder van betekenis de klimmen volgen elkaar snel op en na een tijdje zitten we reeds op de tienbunder om vervolgens via de walibiweg verder naar schoonhoven te rijden het eerste slecht stuk komen we tegen in bergvijver maar het is maar 5m en makelijk te omzeilen
we zetten onze weg verder richting drankpost deze bevind zich op 20km rijden en daar is ook de eerste splitsing wij volgen dus de kleine toer om via de tienbunder verder naar de haksberg te rijden en hier stond blijkbaar de man met de hamer op mijn maat te wachten en hij heeft hem geraakt ook #-o na wat zeuren hebben we onze weg verdergezet met een afdaling tot op de schoonderbeukenweg om daarna de laatste klim te nemen naar de hazenberg ,daar nog een plaatselijke ronde rijden en zo verder terug naar de finish
enkele gegevens 29.66km 294hm over de snelheid ga ik niks zeggen
Nr 11
=D> [/url]
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Is er ook meer informatie beschikbaar over de grote toer van 58 km ?
Waarheen ? Hoogteprofieltje ? Iemand nog een verslag van vorig jaar misschien ?
Steven 13
Mountainbiker

Post by Steven 13 »

Hallo, ik ben ook een lid van de Rillaarse Bikers net als De CUBE BIKER en ik heb op paasmaandag de 60Km van onze toertocht nog eens gereden. Het hoogte profiel vind je terug op onze website www.rillaarsebikers.be en ik kan u zelf een beetje vertellen waar je zoal komt. De bergen die je zoal tegen komt zijn de volgende:
- De konijntjesberg
- De proeftuinklim
- De watermolen
- De Meetshovenklim

Dan ga je richting Houwaart en de eerste drankpost
en dan:
- De beklimming richting houwaartste berg langs de achterkant

Van daaruit rijden we richting Tielt met:
- De beklimming richting het kapelletje (in twee delen)
- De beklimming naast het golf-terrein te Tielt
- De beklimming naar de kerk te Tielt

Dan terug richting Houwaart om een tweede drankpost te krijgen
en dan :
- Weer de houwaartseberg op via de voorkant (ook enkele keren op en af)
- De klim van de ijsbeek
- Op de tienbunder enkele keren op en af
- De beklimming richting Kasteel Haksberg
- De Hazeberg enkele keren beklimmen

En dan terug richting inschrijvingen

Moe maar zeer voldaan zal je nog ne goeie leffe of iets anders komen drinken in onze Kantine.

=;
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:-D Aanwezig :wink:
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Klinkt goed... :P
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Als de nachttocht niet te vettig is zal het een dubbele worden
Crash Boom!
Mountainbiker

Post by Crash Boom! »

Ik denk da ik zowel zaterdag en zondag aanwezig zal zijn.
ziet er een leuk tochtje uit. :lol:
Post Reply