Wielen: Shimano WH-M540

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Zelf ga je het verschil tussen een goed en een slecht wiel niet voelen, maar je maten gaan het wel zien bij het optrekken!

Ik denk dat een wiel als de WHM-540 geen slechte investering is.
Zelf twijfel ik een beetje of ik niet liever een klassiek gespaakt wiel neem.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

NI : het verschil niet voelen tussen een goed en een slecht wiel.Waar zijn we hier dan in godsnaam mee bezig?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Ik druk me wat extreem uit.

Maar, het verschil tussen een deore en een XT naaf zal je niet voelen,
en 50 gram verschil aan de velg voelt ge ook niet.
Het zal verschil maken, maar die verschillen zijn zo klein dat ge geen dicriminatie kunt maken.
Maar de prijs is meer dan het dubbele!
Als je er ook je kilometrique bijneemt, of ritten met een vaste bikegroep doet zal je misschien wel merken dat je wat verbeterd bent.

Als ge wielkes van 50€ vervangt door wielkes van 500€ dan zult het wel merken natuurlijk.

Maar, veel belangrijker dan het gewicht is het onderhoud.
Ik prefereer een nieuw goedkoop wiel boven een licht en duur wiel waar de lagers aan vervanging toe zijn en waar en knikje in de velg zit!
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Natuurlijk is onderhoud belangrijk,maar industriele lagers vragen geen onderhoud.Als ze versleten zijn vervang je die gewoon.Dit geldt trouwens ook voor deore naven,hier kun je inderdaad al eens nieuw vet in doen,maar je kogeltjes en cups verslijten ook en dan zal je ze ook moeten vervangen.
Ik weet niet met welk type wiel je rijdt,maar je hebt volgens mij geen ervaring met een slecht en een goed wiel(niet verkeerd opvatten)want anders denk ik wel dat je anders zou reageren.Ik heb zelf een deore naaf met zac 2000 velgen gehad en als je inderdaad niet beter weet is dat goed.Maar eenmaal je wielen met DT-naven hebt,dan kan ik je wel verzekeren,deorenaven dat bolt voor geen meter.
Enne mijn lagers zijn niet aan vervanging toe en de velgen hebben ook geen knikje.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Supernaut, veel van wat je voelt voel je omdat je het wilt voelen.
Om eerlijk te zijn tegenover jezelf zou je niet mogen weten welke wielen je gebruikt.

Als je een dag tussenlaat moet het verschil al immens zijn om het te kunnen merken!

Hetzelfde fenomeen gaat voor alles op, als je 2 identieke fietsen test, maar de ene zou 2 keer zoveel kosten, dan begint iedereen te beweren dat de duurste lichter is, beter bolt,....
Gazelleke
Mountainbiker

Post by Gazelleke »

Ben dit weekend mijn fietske gaan terughalen waar ik dan toch Shimano 540 wieltjes op heb laten zetten. \:D/ Op de andere wielen heb ik m'n semi-slicks laten leggen alsook een "koerscassette" aangezien ik zeer binnenkort ne keer in de week naar m'n werk in Antwerpen zou willen rijden vanuit Beerse... Ik moet toegeven dat ik voor die wielen deels gevallen ben(in deze prijsklasse, er is altijd beter...mooier...duurder) omdat ze er best goed uitzien. Of mijn fiets daar beter mee gaat rijden laat ik in't midden, ik denk dat vooral het manneke moet trappen. Natuurlijk dat een fiets van 2500eur beter rijdt dan ene van 250eur maar in mijn geval (Niet altijd veel tijd om veel te biken) volstaat mijne Gazelle... :wink:
modderkruiper
Mountainbiker

Post by modderkruiper »

Een stomme vraag misschien, maar wat doen jullie met de magneet van de fietscomputer?

Maat van mij heeft zo'n wielen gekocht en daar zitten van die platte spaken in waar het magneetje niet op past
FCB is the best
Mountainbiker

Post by FCB is the best »

Een magneetje van mavic kopen.
Kost wel redelijk veel.
Kdenk dak rond de 4 euro betaald heb voor zon magneetje.
Simber
Mountainbiker

Post by Simber »

Of eentje van Cateye. Heb je voor €1.5.
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

en ALS ge zo'n spake kapotrijd, kunt ge der dan bijvoorbeeld van sapim in de plek steken?
Post Reply