Samengevoegde onderwerpen betreffende Cannondale

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
crosserke
Mountainbiker

Post by crosserke »

Hier verdwijnen blijkbaar berichten? :-? !

Ik had dus gezegd dat hij zeker van 2002 was omdat het de enigste f800 met een caad 5 frame is in het mat zwart.
Als ge nog iets van die prijs kunt afdoen lijkt het me een goede koop (als hij in orde is) zeker met die vernieuwde remmetjes.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

crosserke wrote:Hier verdwijnen blijkbaar berichten? :-? !

Ik had dus gezegd dat hij zeker van 2002 was omdat het de enigste f800 met een caad 5 frame is in het mat zwart.
Als ge nog iets van die prijs kunt afdoen lijkt het me een goede koop (als hij in orde is) zeker met die vernieuwde remmetjes.
Er was iets mis met de database, alle berichten van maandagavond tot deze morgen waren weg...

Het is inderdaad een 2002 model. Eerst twijfelde ik omdat ik dacht dat het gene matte is maar toen ik de foto tegoei bekeek bleek het toch om een matte te gaan...
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

Hallo,

Ik heb een Cannondale F 600 SL met 800 km op de teller en ik ben niet tevreden over het ding. Weinig fiets (weliswaar met een geweldig imago) voor veel geld. Het klopt dus als men zegt dat Cannondale overpriced is.

Trapas al mogen laten vervangen (wel onder garantie maar de reparatiekost heb ik zelf mogen betalen), derailleur die bijna afgebroken was toen ik hem kocht (al een geluk dat ik het zag, of ik zou een zwaar ongeval gehad hebben als het ding tussen mijn spaken knalde !), en conus in het voorwiel die uitgevreten was (waardoor wiel schuin in de voorvork stond).

Ik moet hier wel eerlijksheidshalve aan toevoegen : geometrie van deze fiets is zeer goed, net als de HEADSHOK !

Nog andere matig tevreden Cannondale bikers op dit forum?

Groeten
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

Hallo,

Ik heb een Cannondale F 600 SL met 800 km op de teller en ik ben niet tevreden over het ding. Weinig fiets (weliswaar met een geweldig imago) voor veel geld. Het klopt dus als men zegt dat Cannondale overpriced is.

Trapas al mogen laten vervangen (wel onder garantie maar de reparatiekost heb ik zelf mogen betalen), derailleur die bijna afgebroken was toen ik hem kocht (al een geluk dat ik het zag, of ik zou een zwaar ongeval gehad hebben als het ding tussen mijn spaken knalde !), en conus in het voorwiel die uitgevreten was (waardoor wiel schuin in de voorvork stond).

Ik moet hier wel eerlijksheidshalve aan toevoegen : geometrie van deze fiets is zeer goed, net als de HEADSHOK !

Nog andere matig tevreden Cannondale bikers op dit forum?

Groeten
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

De trapas op de F600 SL is reeds een gekend probleem, daar ben je zeker niet de enige. Het verbaast me trouwens dat je dat niet wist. Mijn dealer heeft dat reeds meermaals aangehaald bij de vertegenwoordiger. Mensen zitten er niets mee in om 25 EUR bij te betalen als nieuw, als er een fatsoenlijke trapas in zit. Nu krijg je enkel maar ontevreden klanten (tip: laat bij de aankoop trapas al vervangen). Maar blijkbaar willen ze toch vasthouden aan het feit dat ze die fiets aan die prijs kunnen aanbieden.

De montagekosten van de trapas, dat hangt van de dealer zijn goodwill af. De mijne rekent het niet aan volgens mij. Mijn pa heeft een F600 SL, maar wel direct een LX crankstel + trapas laten monteren. De meerprijs hiervoor viel geweldig goed mee. De montage diende niet betaald te worden.

Wat betreft die afgebroken derailleurhanger, dat zou inderdaad niet mogen gebeuren, en waarschijnlijk is dit wel een alleenstaand geval. Die conus in het voorwiel vind ik maar iets heel raars. Volgens mij heb je zoals ze zeggen, een maandagmorgenfiets.

En inderdaad, die F600 SL moet je in de eerste plaats kopen omwille van zijn frame en Headshok. De rest moet je erbij nemen of bij aanschaf wat meer uitgeven om de mindere onderdelen te vervangen.
SAMBXSPORT
Mountainbiker

Post by SAMBXSPORT »

Heeft er iemand ervaring met een Bad Boy Ultra? Heeft die ook wat slechte kantjes zoals de F600SL? Kader en Headshok zullen wel tip-top zijn, verwacht ik niks anders van. Op internet heb ik al wat reviews gevonden zo in de trend van 'amazing bike, looks awesome, rides great, ...' maar puur technisch heb ik nog niet echt iets gevonden. Is een fiets waar ieders mond van open valt, maar ik ben niet van plan om na 2 maanden heel de rotzooi te moeten vervangen. Ik moet de onderdelenlijst eens goed vergelijken in de catalogus van 2004 en 2005 want hij is ineens van 1999 euro (2004) naar 1699 euro (2005) gezakt, eens kijken of ze er iets aan verandert hebben.

Groets Sam
montenbaiker
Mountainbiker

fire hubs

Post by montenbaiker »

Zijn er nog mensen die problemen hebben ( hadden ) met die "fire" naven op een F800sl. Heb nu een kleine 500km en de achternaaf ( cassette ) maakt metaalachtige tikken en ronkt nogal. Morgen gaat ie binnen, en ik zou mij graag wat informeren tegenover de fietsenboer.
montenbaiker
Mountainbiker

Magura CCS

Post by montenbaiker »

Nog een vraag voor de c'dale kenners:
Weet iemand welke " negative spring " er standaard in de Magura CCS van een ultra 80 DLR gestopt wordt. Volgens de handleiding moet deze aangepast worden aan het gewicht van de rijder en zou ik een rode (hard) moeten hebben. Dit werd echter niet besproken bij de aankoop, en veronderstel ik dat ze er de standaard hebben laten inzitten. Wil me toch eens informeren alvorens de fietsenmaker de boel te laten opendoen.

thx
boenki
Mountainbiker

Cannondale test mountainbikes...

Post by boenki »

Je bent op zoek naar een degelijke MTB, maar weet niet goed wat je het beste zou passen?

Awel, je kan bij Bike Store Tielt-Winge 3 Cannondale modellen gaan testen:
- Scalpel 1000
- Rush 600
- F4000

Ga gerust eens langs in de winkel voor meer info/beschikbaarheid/voorwaarden.

Tot bikes bij Bike Store. http://www.bike-store.be
Ghastly
Mountainbiker

Post by Ghastly »

Ik ben op zoek naar een nieuwe iets betere bike als mijn 5jaar oude Ridley Thunder.

Ik vond dit:
Te koop,

In nieuwstaat cannondale f900 met diverse upgrades:

maat L (geschikt voor 1.70-1.90 m)
Xtr cranckstel, voor en achterderailleur
shimano schijfremmen

De reden van de verkoop is dat ik hem net te klein heb gekocht. Fiets is amper gebruikt. Ik schat zo'n 200 km. Boekjes erbij.
De mogelijkheid bestaat om te ruilen met een grotere fiets (maat xl, 22-23 inch) van gelijkwaardige kwaliteit.

prijs 999 euro

Goeie prijs?

Thx
Post Reply