hallo,
Mijn headshok is nog maar een maand of 5 oud, en sinds een week of 2 is hij beginnen piepen bij het inveren. Eerst dacht ik dat er geen vet genoeg meer was aan de flanken waarop de 88 lagers rusten, dus deze had ik terug opnieuw wat ingevet (Rock Shox Fork Lube), maar het piepen blijft. Nu heb ik eens de druk afgelaten en gezien of hij zonder druk (hem dus zelf in en uitgeveerd) ook dit lawaai maakte maar hij deed dit niet. Als ik een kleine 3-4 bar steek en hem dan inveer maakt hij dit geluid opnieuw en ook bij de 8-9bar waar hij normaal op staat doet hij dit ook. Het geluid klinkt echter als een veer die piept als hij wordt ingedrukt. Wanneer ik echter fiets hoor ik dit geluid niet (denk ik toch, echt luid is het niet).
Voordien had ik de flanken ook al eens heringevet (doe dit 1maal per maand) maar dan niet met vet van rock shox, maar 1 maal met gewoon vet van shimano (dat geel vet) en 1maal met vet van finish line (met teflon). Beiden waren echter niet bedoeld voor het smeren van vering.
Zijn door het gebruik van het verkeerde vet mijn problemen begonnen, of is er ergens iets stuk in de cartridge?
piepende headshok
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- thomatchef
- Mountainbiker