Cranckbrothers of Time

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Animal
Mountainbiker

Post by Animal »

ik heb 1.1/2 jaar met de time atac (alu) gereden en hoewel je deze niet kunt bijstellen hoef je echt niets te vrezen, want je geraakt onder alle omstandigheden erin en nog veel belanrijker ook eruit!

Heb nu op mijn nieuwe bike de Look 4x4 staan deze zijn van hetzelfde principe als de eggbeater van cranckbrothers, maar zijn voorzien van betere lagers en vooral een betere afdichting van de lagers. Ik heb ze 115euro betaalt ...denk ik?? en ben er voorlopig wreed content van. =D>

grtz Animal.
Ro Biker
Mountainbiker

Post by Ro Biker »

Alternatief voor de Crankbrothers zijn de Look 4x4, veel goedkoper. Ook de Xpedo pedalen lijken mij wel iets.
MacMan
Mountainbiker
Location: EpicS-works & SJ Marathon.Scott addict Di2, canyon endurance Di2

Post by MacMan »

crank bros heeft ook de Candy ti
126 gr /stuk lijkt op de eggbeater met carbon platvorm
rijdt hieriemand mee?
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Bij Barracuda staan er "Crank Brothers - EggBeater Chromo" voor "maar" 59 euro.

http://www.barracuda.be/nl/find;session ... =CBPEDEBCR

Ben wel geïnteresseerd. Wat denken jullie hiervan? Kopen?
En hoe zit het nu met de slijtvastheid van de plaatjes en de pedalen zelf?
Gunther11
Mountainbiker

Post by Gunther11 »

Na jullie reacties heb ik mij de Time ATAC XS aangeschaft en ik moet zeggen ben er momenteel zeer tevreden over. Makkelijk in- en uitklikken en een geruststellende bewegingsvrijheid. Allen bedankt voor de reacties.

@Fennek:
Volgens de handleiding bij mijn Time pedalen zijn de plaatjes het slijtage onderdeel. Deze moeten dus ten gepaste tijde vernieuwd worden. De pedalen zelf zouden in principe niet of zeer weinig mogen slijten. Ik vermoed dat dit idem zal zijn voor de Cranck Brothers.
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Picca wrote:@Fennek:
Volgens de handleiding bij mijn Time pedalen zijn de plaatjes het slijtage onderdeel. Deze moeten dus ten gepaste tijde vernieuwd worden. De pedalen zelf zouden in principe niet of zeer weinig mogen slijten. Ik vermoed dat dit idem zal zijn voor de Cranck Brothers.
Ik vermoed dat die EggBeater Chromo's al een tijdje op de markt zijn. Misschien dat de nieuwe generatie Cranck Brothers spaarzamer omspringen met de plaatjes zodat je aan het einde van de rit goedkoper uitkomt met de nieuwste pedalen (die misschien minder plaatjes vreten) dan met een verouderd model aan verminderde prijs.

Ik weet het niet hoor, ben gewoon ff hardop aan het nadenken.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Het slijten van de plaatjes is een "ingebouwde" zwakheid om de pedalen zelf te beschermen...
Nijl
Mountainbiker

Post by Nijl »

look 4*4 goedkoper [-X ze kosten rond de 120€ en momenteel kan je de goedkoopste Crank vinden aan 49€ maar die van Look zouden beter zijn dan Crank doordat deze met 2 lagers zijn uitgerust.
Wouter
Mountainbiker

Post by Wouter »

Hallo,

door aanslepende knieproblemen overweeg ik pedalen aan te schaffen met meer 'bewegingsvrijheid'. Zit je bij Time en bij de Eggbeaters even los? Want ik vind daar niet direct informatie over.

ps: bij de Eggbeaters zijn harde zolen vereist. Ik neem aan dat de zool van de Shimano SH-M120S hard genoeg is?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Hoi,

de Time's zitten losser - heb zelf een maand geleden de overstap van Crank Brothers naar Time Atac XS gemaakt en ben er zeer tevreden van :-D Instappen en uitstappen is wel nét een tikje moeilijker, hoewel dit misschien gewoonte is.
Post Reply