Eric B
Transalp 2005
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
-
wchamp tt
- Mountainbiker
We zullen er ook zijn: de morganblues brothers...
We gaan waarschijnlijk in chambre d'hôtes slapen. Onze technische assistentie volgt dagelijks de wedstrijd zodat we ons 's avonds weinig moetne aantrekken van kuisen en fiets in orde zetten. Heb ook al gehoord dat motorhome huren in Munchen alternatief is voor het camp. Als je een goede plaats ambieert, is het camp niet aan te raden (dixit TA-rat Gunther)
We gaan waarschijnlijk in chambre d'hôtes slapen. Onze technische assistentie volgt dagelijks de wedstrijd zodat we ons 's avonds weinig moetne aantrekken van kuisen en fiets in orde zetten. Heb ook al gehoord dat motorhome huren in Munchen alternatief is voor het camp. Als je een goede plaats ambieert, is het camp niet aan te raden (dixit TA-rat Gunther)
welke fiets voor TransAlp en dergelijke wedstrijden
Ik zal er niet bijzijn maar gewoon uit nieuwsgierigheid : welke soort fiets geeft het meest rendement tijdens dit soort dingen ? Een volledig afgeveerde (is toch zwaar ?) of gaat het ook met enkel voorvork ?
Kan je de TransAlp ook na de wedstrijd doen of verandert het traject jaarlijks ? Ik ben op zoek naar langere, bewegwijzerde tochten (het mag gerust zwaar zijn) maar ik doe dat liever "op het gemak". Ik laat me altijd teveel opjagen tijdens evenementen
Geef er een lap op !
Kan je de TransAlp ook na de wedstrijd doen of verandert het traject jaarlijks ? Ik ben op zoek naar langere, bewegwijzerde tochten (het mag gerust zwaar zijn) maar ik doe dat liever "op het gemak". Ik laat me altijd teveel opjagen tijdens evenementen
Geef er een lap op !
- polarbear
- Mountainbiker
Snif, de Transalp 2005 zit er al weer op. Vooral het eerste deel was pittig en algemeen gezien toch wel veel looppassages. We hebben elke rit als "uptempo toertocht" opgevat, ttz steeds met het fototoestel (Epic digitaal, ik deze keer analoog) in de aanslag. Groot was de verrassing toen we op dag 3 onverwacht onze teammaten zagen opdoemen op de top van de laatste klim na een lange wandelpassage... bijna begonnen we te hallicuneren
. De bevoorradingen met slechts twee per dag waren soms maar net genoeg. Voor de rest puike organisatie en een erg goede sfeer, superb vergezichten en allerlei soorten trails... sommige passages zijn "niet te wissen". Een fotoimpressie is te vinden op http://vo2max-goes-transalp.fotopic.net/ .
- polarbear
- Mountainbiker
Euh, wij hebben hotels genomen dus over het ontbijt en het camp kn we niet zo veel zeggen. De pasta party 'savonds was meestal ok (behalve dag 5), wel veelal penne en relatief weinig groenten. Een pizza in de vooravond brengt hier soelaas. Nu ja, de hotels zijn nu ook niet echt supercomfortabel te noemen want veelal moet de bagage reeds afgegeven worden om 6h30 's ochtends. Gnimpfel.Shorty wrote:Hoe was de camping toestand dit jaar? Genoeg en goed eten, douches, wc,...?
Jo, thnx, meestal droog weer, behalve dag 1 (tijdens de rit een bui en in de finale heuse regen) en dag 3 (... net na de finish
Wij hebben de luxe oplossing genomen, met een mobilhome en 2 begeleiders. Massage, eten maken en fietsen kuisen hoefden we niet meer te doen. Op die manier is het wel iets aangenamer en minder eenzaam. Wel een prachtige ervaring ondanks het feit dat we toch redelijk wat hebben moeten stappen. Ik zou het nog wel eens willen doen maar dan moet ik een andere maat vinden want deze haat sinds kort de bergen.