Extra info van de organisatie:
24km : 180m de D+
35km : 310m
46km : 510m
65km : 600m
19/04/2026 KAIN (Doornik) VTT des Colibris
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- lone biker
- Mountainbiker
- Single Tracker
- Mountainbiker
Re: 19/04/2026 KAIN (Doornik) VTT des Colibris
Post by Single Tracker »
Het was helaas geen hoogvlieger daar in Kain.
Wij hebben de 65 km gereden. De +/- 15 km die we op en rond Mont-Saint-Aubert reden was zeker de moeite. De rest van het parcours was helaas veel te veel boereslag. De prachtige autostradeflanken waarvoor deze streek gekend is, werden helaas niet opgenomen in het parcours (behalve een zeer korte stukje in het begin van de rit). De 3 bevoorradingen waren wel top.
Volgend jaar komen we niet terug.
Wij hebben de 65 km gereden. De +/- 15 km die we op en rond Mont-Saint-Aubert reden was zeker de moeite. De rest van het parcours was helaas veel te veel boereslag. De prachtige autostradeflanken waarvoor deze streek gekend is, werden helaas niet opgenomen in het parcours (behalve een zeer korte stukje in het begin van de rit). De 3 bevoorradingen waren wel top.
Volgend jaar komen we niet terug.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
We hadden deze in 2024 gereden en met hetzelfde gevoel naar huis. Kleine club, geen parcoursbouwers die het verschil kunnen maken. Vandaar dan we voor Rousies kozen.
Die was opnieuw boenk erop.
Die was opnieuw boenk erop.
- filiep72
- Mountainbiker
- Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15
Mooi dat we nu op de hoogte zijn van deze rit. Eentje om verticaal te klasseren dus.
Bedankt om het commentaar op de tochten te blijven aanvullen
Bedankt om het commentaar op de tochten te blijven aanvullen
- lone biker
- Mountainbiker
Post by lone biker »
Nu moet ik hier toch even in m'n pen kruipen. Verticaal klasseren is wel heel kort door de bocht.
Is er meer uit de regio te halen? ja dat is zeker. Zou ik de autostradeflanken in elke rit willen zien, ja natuurlijk ( tot je achter Nicole met haar citybike zit die dacht dat het voornamelijk boereslagen zouden zijn zit
) Niet elke tourtocht heeft dat zelfde publiek voor ogen, of trekt de zelfde mensen aan.
We mogen ons ook niet teveel laten leiden door wat er zou kunnen zijn. De zelfde rit vanuit Spiere zou bij veel rijders al heel wat meer punten krijgen.
Ik verwacht ook niet dat iedere organisatie (in dit geval een lagere school ) de zelfde efford doet kan doen als b.v. MDF die elk jaar een pracht van een rit in elkaar boxen. Hier geloof ik dat de rit is uitgetekend door BCJ, de club van om de hoek. Die voorzien naast hun eigen rit, nog een event of 4-5 van parcours. Niet in herhaling vallen is ook een kunst.
Tot slot 5euro voor dik 60km met 3 ravito's, ruime parking en een après die er best gezellig uitzag. Op 30min van m'n deur ziet me wel terugkeren. Zeker als de volgende optie bijna een uur verder is.
Is er meer uit de regio te halen? ja dat is zeker. Zou ik de autostradeflanken in elke rit willen zien, ja natuurlijk ( tot je achter Nicole met haar citybike zit die dacht dat het voornamelijk boereslagen zouden zijn zit
We mogen ons ook niet teveel laten leiden door wat er zou kunnen zijn. De zelfde rit vanuit Spiere zou bij veel rijders al heel wat meer punten krijgen.
Ik verwacht ook niet dat iedere organisatie (in dit geval een lagere school ) de zelfde efford doet kan doen als b.v. MDF die elk jaar een pracht van een rit in elkaar boxen. Hier geloof ik dat de rit is uitgetekend door BCJ, de club van om de hoek. Die voorzien naast hun eigen rit, nog een event of 4-5 van parcours. Niet in herhaling vallen is ook een kunst.
Tot slot 5euro voor dik 60km met 3 ravito's, ruime parking en een après die er best gezellig uitzag. Op 30min van m'n deur ziet me wel terugkeren. Zeker als de volgende optie bijna een uur verder is.