12.04.2026 - Cassel Trophy

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

12.04.2026 - Cassel Trophy

Post by filiep72 »

Deze ben ik de laatste jaren een beetje uit het oog verloren.
Ik zie op de site verschillende lussen met de rode lus als meest interessante. 25 km is die en 500 hm 🥵.
Kan er iemand updates plaatsen ifv volgend jaar? Thanks!
Single Tracker
Mountainbiker

Re: 12.04.2026 - Cassel Trophy

Post by Single Tracker »

Ik heb eerst de blauwe (22 km en 300 hm) en dan de rode lus gedaan (24 km en 400 hm).
Mijn ervaring leert dat je beter weg blijft uit Cassel als het de weken (of dagen) ervoor veel geregend heeft.
Nu was de situatie echter ideaal, de ondergrond lag er poerdroog bij.
In de eerste blauwe lus zaten in het begin mooie single-tracks, daarna wat meer boereslag, maar naar het einde toe (richting Cassel) opnieuw leuke maar lastige tracks.
Daarna de rode lus en die was magnifiek! 7 privé-passages, waaronder het motocrossparcours, prachtige single-tracks tussen de boshyacinten op de Mont Dés Récollets, privé-bosjes en smalle steegjes in Cassel dorp.
De sfeer achteraf was ook weer top, met een orkestje, gratis braadworst en drankje, ...
Dit was de 20ste editie van de Cassel Trophy en al 10 keer stond ik er aan de start. Mijn eerste keer was in 2012.
Leve de Cassel Trophy! :bounce:
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

👍
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Cassel was wat de rode lus betreft magnifiek. Prachtige tracks, genereus in hoogtemeters, techniek en mooie panorama's.
De blauwe lus, was mooi maar niet de 5-star van rood. Op de laatste klim - een betonpaadje naar het centrum - hadden de pompiers net de reanimatie van een biker overgenomen van een jonge vlaamse bikester die direct ingreep en waarschijnlijk (hopelijk) zijn leven gered heeft.
Dit was verschrikkelijk en komt met een hamer binnen.
Post Reply