vtt Oeudeghien 22/3

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
homy 22
Mountainbiker

vtt Oeudeghien 22/3

Post by homy 22 »

Voor de liefhebbers, vorig jaar was de start in mailvaut, men deed meerdere bosjes aan in de streek daar,hubermontbos...
Men begon toen ook aan een privé bos en het lag nog redelijk droog, vorig jaar 50km ca 850hm
Jumping Jack
Mountainbiker

Re: vtt Oeudeghien 22/3

Post by Jumping Jack »

Dat was vorig jaar een absolute toprit, enig nadeel: beetje te kort naar mijn goesting :-D . T zal dit jaar, met dit weer, ook wel in orde zijn.

Ik kan zondag jammer genoeg niet...
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Naast bois d'houtaing, niet er door.Bois d'assoumont, bois lefebvre, bois d'hubermont. 1000hm op 56 km. Redelijk wat verhard, maar als het nat ligt ben je daar blij om. Geen idee hoe het er momenteel bijligt. Maar droog zal het niet zijn.
homy 22
Mountainbiker

Post by homy 22 »

Vorig jaar starten ze in da privé bos op dat domein, dit was een lus van ca 10km met nodige hm, hadden we het geweten deden we 2x die lus, je kwam ni te ver op de asvalt nabij de start uit? nuja ik zie dat de start nu elders is...
ik verwacht het parkoer ni geheel droog daar,mss kan je er neffen rijden...
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Dit was bos onder de e429(bois d'houtaing+du carmois)? Dit jaar rijden ze erlangs, pas er in aan overkant e429(breucq). Wellicht teveel narijders op gps na de dag van de organisatie? Dit is een kwaal veroorzaakt door strava die ervoor zorgt dat je als organisatie meestal maar 1 keer in een privé bos raakt.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Grootste deel lag er redelijk bij. Een keer of 5 moet je echt afstappen wegens modderpoel maar gaat het te voet wel. Het stuk voor en na een modderbeekoversteek op km 36.88 heeft niks te zoeken in een mtb tocht. Wandeltocht kwam uit andere richting en 3 wandelaars zien vallen. Was noch bergop noch bergaf fietsbaar. Was blij dat ik een fiets in steun had. Bij wegschuiven in deze afdaling DI2 geblokkeerd op 36 achter. Op het vlakke haal je dan bij 115 tpm 13/u. Bergop ook zwaar.
Voor de rest een zeer mooi maar zwaar parcours. 1080 hm op 56.9 km.Organisatie wel een beetje lui qua onderhoudswerk. Zo op laatste onverhard stuk richting aankomst redelijk wat takken waar zelfs met dropper omlaag een groot mens niet onderdoor raakt. Dit is 10 minuten werk met een handzaag. Heb er zelf 2 weggezaagd. Ook een boom met een 15 cm diameter die onderweg op een halve meter hoog hing doorzagen duurt niet lang. Bewegwijzering was wel perfect.
Aan de andere kant laatste bevoorrading was er ook nog voor late starters. We kregen ook ongevraagd een gratis worstenbroodje en applaus na tandem poetsen.
Afspuitstand ook perfect. Positief eindoordeel en sympathieke mensen. In begin liepen 25 en 55 door elkaar. Dan ontmoet je een brede staalkaart aan mtb'ers. MTB als familie uitstap bestaat niet in VL.
Bij de start 5 graden en mist. Nadien 15°. Kledij keuze niet simpel.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Filmpje van de tocht.
Post Reply