Advies aankoop MTB

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
TimRob
Mountainbiker

Advies aankoop MTB

Post by TimRob »

Ik ben op zoek naar een nieuwe mtb.
Maar aangezien ik een eerder ronde lijn heb ipv een rechte lijn, ben ik ook aan het kijken naar het draagvermogen van een fiets.
Zo vraag ik mij af of het gewicht van 100kg bij een Cube Reaction SLX, of andere cube xc modellen, met een korrel zout mag genomen worden of totaal niet. Want ik kan mij inbeelden dat niet iedereen binnen het opgegeven maximale gewicht bevindt.

Graag jullie ervaring.
rho
Mountainbiker

Re: Advies aankoop MTB

Post by rho »

Dat opgegeven gewicht hangt vooral af van het beoogde gebruik en van de stevigheid van de wielen.
Wat velen in Vlaanderen als mountainbiken beschrijven is eigenlijk nauwelijks als mountainbiken te classificeren. Maar de fietsen zijn wel als mountainbike bedoeld. Dus in dat opzicht zou je het met een korrel zout kunnen nemen.
Ga je meer richting het beoogde doel van de fiets zou ik me wel aan die voorschriften houden.
Een iets stevigere set wielen kan al veel helpen als je denkt dat je op dat vlak iets meer zekerheid moet inbouwen.
TimRob
Mountainbiker

Post by TimRob »

Bedankt voor het antwoord. Bedoeling is om gewoon wat tussen de velden te rijden in en rond het Mechelse en op regelmatige tijdstippen eens een toertocht in de buurt.

Dus dan zal deze wel voldoen.
Jumping Jack
Mountainbiker

Post by Jumping Jack »

Vraag is ook natuurlijk hoeveel je de opgegeven max overschrijdt é...
Post Reply