11/11/2025 Koersel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
witte2
Mountainbiker

11/11/2025 Koersel

Post by witte2 »

Hoi mannen en vrouwen,
Het is weer bijna zover.
De weergoden zijn ons dit jaar terug gunstig gezind en we hebben dan ook weer onze handen uit de mouwen gestoken om jullie een mooie gevarieerde tocht aan te bieden door Koersel en omstreken.

Vertrek : Voetbal kantine Stal Sport
Nieuwendijk 57
3582 Koersel
Inschrijvingen : van 08.00 tot 11.00u voor alle afstanden
Afstanden : 37, 47, 67 en 87
Prijzen : 5 of 7 € voor de 37 en 47 (lid/ geen lid)
10€ voor de 67 en 87
Zoals steeds zit je na ca 800m al in de Stalse bossen richting Koersel Kapelleke om via het militair domein van Leopoldsburg terug te keren naar de kantine. Onderweg mag je vele singletracks, kleine afgebakende parcoursen en 'den terril' verwachten. Links en rechts staat er dan ook nog een rijkelijke bevoorrading te wachten waarna je je tocht kan verder zetten.
Als de parking van de voetbal vol is kan je ook gebruik maken van de parking aan de blauwe volleybalzaal, gelegen in de Rolweg 9 in Koersel, dit is op ca 500m van de inschrijving.

Tot dinsdag
Den Bees
Mountainbiker

Re: 11/11/2025 Koersel

Post by Den Bees »

TrescoTeam aanwezig
witte2
Mountainbiker

Post by witte2 »

Ferm, tot dinsdag!
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

+10j geleden dat ik deze nog eens reed. Ik had er maar een tachtig ongeveer; denk toch niet dat ik iets gemist heb. Was in ieder geval top qua bevoorradingen amai. Quasi nooit drukte, dus zat goed gespreid zoals ze beloofden. En alle regen van vannacht was al goe weggetrokken!
witte2
Mountainbiker

Post by witte2 »

We moeten ook niet elk jaar pech hebben zoals de laatste jaren...fijn dat je het leuk vond.
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Dit is één van de mooiste toerritten van het jaar...
Het is een zeker diegene met de meeste singletrack kilometers :-D
Ik heb ervan genoten van de eerste tot de laatste kilometer. Gestart onder een herfstzonnetje en na enkele 100 meters de bossen in.
Deze organisatie heeft alles te bieden; 87 km pure fun, pittige korte klimmetjes, zanderig parkoers door het militaire domein, beetje bochten waarbij je je explosiviteit kan trainen, mooie bevoorradingen, een stevige klim op de terril voor diegene die nog kan en wil.
En kom je van wat verder, je mag starten tot 11u voor de langste afstand, mooi toch! Hier is met hart en ziel aan gewerkt.
Ik kom volgend jaar zeker terug!
Dikke mercie mannen en vrouwen van de organisatie!
PS vraag me af of idereen altijd uit die bossen geraakt? Mijn internkompas was helemaal dolgedraaid :wink:
Post Reply