Posedla zadel

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Gert8400
Mountainbiker

Posedla zadel

Post by Gert8400 »

Hallo,
Omdat ik veel last heb van zadelpijn na reeds 20 km heeft er mij iemand een posedla zadel aangeraden.
Zou ik eerst een bike fitting laten doen of zou ik direkt zo een zadel bestellen.
Heeft er iemand ervaring mee?
Dit gaat over een mtb zadel.
Bedankt.
kenny
Mountainbiker

Re: Posedla zadel

Post by kenny »

Bike fitting, sowieso
rho
Mountainbiker

Post by rho »

Gert8400 wrote: Sat 18 Oct 2025 08:52 Heeft er iemand ervaring mee?
Met bike fittings? Jazeker. Onwaarschijnlijk overroepen.
Ik heb er meerdere laten doen (enkele door zeer hoog aangeschreven bike-fitters). Elke keer heb ik zelf mijn fiets compleet opnieuw moeten afstellen omdat er niet meer op te rijden viel. Zelf altijd tot veel betere resultaten gekomen op gevoel. En ik moet zeggen dat het bij mij erg nauw komt.
Je komt hoogstens een beetje in de buurt van wat aangenaam rijdt. Maar verder ook niet.
Als het niet voor competitief gebruik is vind ik zo'n "dure" fitting echt compleet overbodig.
Als recreant ga je best voor een comfort afstelling en niet voor een prestatiegerichte afstelling. Je wil graag gaan fietsen ook al is het dan misschien ietsje minder efficient. Want als je niet graag fietst, fiets je over een tijd niet meer. En da's het laatste wat je wil bekomen met een bikefit.

Wat het zadel betreft:
Wat bedoel je met zadelpijn?
Zitbotjes die pijn doen na 20km?
Of eerder doorbloeding?
Gert8400
Mountainbiker

Post by Gert8400 »

Tjah, pijn he denk dat het meer de zitbotjes zijn, weet het ook niet zeker, of het dat is of doorbloeding.
rho
Mountainbiker

Post by rho »

Als het puur de zitbotjes zijn moet je misschien gewoon wennen.
Als je na 20km al last hebt lijkt me dat een mogelijkheid.
In het begin heeft iedereen wel last van de zitbotjes als men langere afstanden gaat rijden dan men tot dan toe gewoon is.
Hoe lang rijd je al?
Post Reply