Welke spacers voor DUB Wide crank E1 op 'oud' MTB frame?

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
StefanH1987
Mountainbiker

Welke spacers voor DUB Wide crank E1 op 'oud' MTB frame?

Post by StefanH1987 »

Dag heren,

Ik heb volgende onderdelen die ik niet naar behoren samen krijg voor een drop bar conversion projectje:
- een recuperatie frame BMC TeamElite02 van 2017 (https://www.culturevelo.com/teamelite-02-Deore-SLX )
- een nieuwe SRAM DUB Pressfit MTB Trapas 89/92mm
- een nieuwe SRAM RIVAL AXS 1x XPLR DUB WIDE E1 Direct Mount Powermeter crankset 42t

De dub pressfit kwam geleverd met 2 spacers (4,5 en 2 mm), bij de crank zaten er nog 4 (5,5 ; 4,5 ; 3 en 2,5 mm).

Ik heb de oude BB uit het frame gehaald en de nieuwe erin gedreven met zo'n pressfit tooltje zonder iets van spacers aangezien ik er van uitging dat dit ok was (92 mm breed is het frame aan de bb). Als ik dan naar de tabel van SRAM ga kijken voor pressfit 92 zie ik staan dat ik spacers van 3 en 5 moet gebruiken (tabelletje gevolgd met MTB Wide).

Ik lig doorgaans niet zo wakker van kettinglijnen en q-factor enz. maar ik moest hier wel minstens aan de buitenzijde (drive side) die spacer van 4,5 mm plaatsen, anders raakt het voorblad mijn frame... ALs ik dan met die van 4,5 mm aan de drive side en 2 mm aan de non-drive side installeer, zit de crank gewoon vast (vast als in: ik krijg hem niet meer rondgedraaid).

Ik heb al redleijk wat opgezocht maar kom niet verder dan wat het tabelletje zegt: 3 mm en 5 mm, alleen, dan draai ik de crank nog vaster (grotere spacer) dan hij nu al is met de 4,5 en de 2 mm gemonteerd.

De 'spanner' staat helemaal naar de crank geschroefd overigens.

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Post Reply