Wekelijks maak ik een filmke van een mtb toerrit.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Den jjag
Mountainbiker

Re: Wekelijks maak ik een filmke van een mtb toerrit.

Post by Den jjag »

rho wrote: Mon 19 May 2025 10:12 Waarom hebben jullie de blauwe route van Rheden niet gedaan? Die kinderroute die jullie gedaan hebben sluit er op aan.
De blauwe route van Rheden heeft een aantal rode aftakkingen die je wel of niet rijdt naar zin of kunnen. De rode aftakkingen vertrekken op de blauwe en komen op dezelfde plaats of enkele meters verder weer uit op de blauwe (of de terugweg naar je vertrekpunt op de blauwe is netjes aangeduid). Die kinderroute is zo'n rode aftakking van die blauwe. Voor Okra zullen de rode misschien vaak wat hoog gegrepen zijn. Maar de blauwe op zich is voor een groep zoals die van jullie zeker al absoluut de moeite. Het mooie is ook dat je de lus halverwege kan afkorten, voor de minder getrainde rijders. En dan heb je nog steeds een heel erg mooie lus gedaan.
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/rheden
Zeker een aanrader voor als jullie nog eens zo'n uitstap willen maken.
Inderdaad, mooie lus in Rheden. We hebben er enkele stukken van gedaan. Maar onze routebouwer had er geen rekening mee gehouden. Volgende keer beter.
Groetjes Guido
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Prospeer
Mountainbiker

Post by Prospeer »

Video van de vaste mountainbike route in Den Treek-Henschoten, een indrukwekkend stukje natuur in het hart van de provincie Utrecht (NL)
Voor wie een leuke 'easy' mountainbike omgeving zoekt waar je uren kan off-road fietsen is Utrechtse heuvelrug een aanrader. MTB'en op verschillende perfect onderhouden parcours (in de herfst maken ze het zelfs bladervrij 🙈). Het is erg technisch in de zin dat het constant draaien, keren, op en af is. Maar de tracks zijn 'flowy', technisch niet moeilijk, wel vermoeiend.
MTB vignet verplicht.

rho
Mountainbiker

Post by rho »

Prospeer wrote: Sun 27 Jul 2025 22:25 Video van de vaste mountainbike route in Den Treek-Henschoten, een indrukwekkend stukje natuur in het hart van de provincie Utrecht (NL)
Voor wie een leuke 'easy' mountainbike omgeving zoekt waar je uren kan off-road fietsen is Utrechtse heuvelrug een aanrader. MTB'en op verschillende perfect onderhouden parcours (in de herfst maken ze het zelfs bladervrij 🙈). Het is erg technisch in de zin dat het constant draaien, keren, op en af is. Maar de tracks zijn 'flowy', technisch niet moeilijk, wel vermoeiend.
MTB vignet verplicht.

Laatst ben Ik Leersum en Amerongen gaan rijden op de UHR. Geweldige vaste routes hebben ze daar. Zeker en vast de prijs van het vignet waard!
Ze maken de routes bladvrij omdat dit het onderhoud vergemakkelijkt en er minder uitglijders zijn door gebruikers (verzekering/aansprakelijkheid). Je ziet de singletrack ook gewoon beter, waardoor mensen minder van het spoor afwijken. (minder French lines)
Er wordt trouwens wel degelijk gecontroleerd of je op de toegestane paden blijft. Boetes zijn niet mals.
Maar met zulke mooie routes is de behoefte om af te wijken ook niet erg groot.
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Jumping Jack
Mountainbiker

Post by Jumping Jack »

Den jjag wrote: Tue 16 Sep 2025 09:19
Zalig, een trotse biker-opa kan ik mij voorstellen.
Post Reply