Wijngaardberg MTB/gravel toertocht 25 mei

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
wijngaardberg
Mountainbiker

Wijngaardberg MTB/gravel toertocht 25 mei

Post by wijngaardberg »

Startlocatie:
Voetbal Rapide Wezemaal
Vleugtweg
3111 Wezemaal

Vertrek tussen 7u30 en 11u
Mountainbike: keuze tussen 5 afstanden van 27-37-47-57 en 67 km
Speciale graveltoer van 70km

U fietst langs de mooiste Hagelandse dorpen over een super parcours met steile hellingen, lange afdalingen met prachtige vergezichten, coole single tracks en tal van holle wegen. Vorige deelnemers spraken na de tocht van het KLEINE TOSCANE!
We hebben ook voor 10 km privé wegen met eenmalige doorgang gezorgd waaronder de unieke 6 km lange passage door het beschermde erfgoedbos s' Hertogensheide.
De mountainbike toer wordt volledig uitgepijld. Voor de gravelbikes is er een speciale toer uitgestippeld die op GPX wordt gereden. Via de voorinschrijving kan je de GPX bekomen (www.rapide.be) of ter plaatse kunnen we die via email sturen.
Uitgebreide bevoorrading met sportdrank, koeken en fruit aan de vijver en bakhuis van hoeve Hof Ter Winge te Holsbeek.
Technische dienst voor kleine herstellingen via onze trouwe sponsor VITESSE FIETSEN uit Rotselaar.
We voorzien een 2 de bevoorradingen voor de 57 en 67 km alsook voor de graveltoer op de Chartreuzenberg.

Bewaakte fietsstand.
Douches man/vrouw
Afspuitstand
Gratis verzekering VWB via uw inschrijving pechdienst met tel nr op polsbandje met 2 bezemwagens voorzien.

Na de tocht voorzien we een groot après bike terras met eten en drank!
Meer informatie: www.rapide.be
Madball872
Mountainbiker

Re: Wijngaardberg MTB/gravel toertocht 25 mei

Post by Madball872 »

Hoeveel hm's op de 57km aub? Want dat vind ik niet op de website, enkel 47km.
Het stof zal misschien wat geblust zijn door de regen van zaterdagavond/nacht :)
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

Madball872 wrote: Mon 19 May 2025 14:05 Hoeveel hm's op de 57km aub? Want dat vind ik niet op de website, enkel 47km.
Het stof zal misschien wat geblust zijn door de regen van zaterdagavond/nacht :)
Dit vond ik op deze site bij de aangekondige toertochten: 800 hm op de 67 km en 460 hm op de 47 km.
wijngaardberg
Mountainbiker

Post by wijngaardberg »

de 57 is 730 hm,
sorry voor het late antwoord
bikedreams
Mountainbiker

Post by bikedreams »

Vandaag reeds begonnen met hier en daar wat pijlen te hangen.
Ter info: Wegens wegenwerken op ons parcours
in Wezemaal(Vlasselaar) zijn we verplicht een deel van het parcours te wijzigen.
Het nieuwe parcoursgedeelte is wel 2 km langer en loopt langs de prachtige
"Weg Beneden de Wijngaarden" in Wezemaal wat de naam van onze toertocht nog wat in de verf zet!
De juiste afstanden zijn nu 29 km en 230 hm
38 km en 440 hm
48 km en 570 hm
58 km en 730 hm
68 km en 830 hm
De 58 en 68 km zijn mijn aanraders aangezien deze de 10 km lange lus door het golvende privebos 's Hertogenheide met ontelbare singletracks aandoen.
De graveltocht blijft wel gewoon 70 km en inschrijven kan online via rapide.be ofwel op zondag inschrijven kan ook nog.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Zal er zijn. Opnieuw voor de 68, daar reken ik op. Altijd een mooie.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Hoe beeld ik mij een TT in die gewoon AF is? Deze komt behoorlijk kort in de buurt. Afgezien maar wel kunnen genieten van de 65. De Zoenk hoeft niet altijd omhoog te gaan om van te genieten. Verander niet te veel aan deze tocht. Hij is meer dan prima zo. Bedankt voor de tocht en het gezelschap op de après.
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Ondanks de natte voorspellingen toch naar hier gekomen. Geen moment spijt van gehad.
Gekozen voor de 47km. Mooie tocht met voor elk wat wils.

Als ik toch enkele opmerkingen mag geven is het dat er misschien 2 pijlen boven elkaar gehangen mogen worden als er vanop een grotere weg naar een klein padje ingedraaid moet worden of als er scherp moet afgedraaid worden, zeker als de snelheid wat hoog is. Een paar keer terug moeten keren omwille hiervan.
TimJrs
Mountainbiker

Post by TimJrs »

BGT wrote: Mon 26 May 2025 13:05 Ondanks de natte voorspellingen toch naar hier gekomen. Geen moment spijt van gehad.
Gekozen voor de 47km. Mooie tocht met voor elk wat wils.

Als ik toch enkele opmerkingen mag geven is het dat er misschien 2 pijlen boven elkaar gehangen mogen worden als er vanop een grotere weg naar een klein padje ingedraaid moet worden of als er scherp moet afgedraaid worden, zeker als de snelheid wat hoog is. Een paar keer terug moeten keren omwille hiervan.
Idem. Sluit me volledig aan met deze post.
Post Reply