Waarschijnlijk (hopelijk) een drogere editie dan vorig jaar, toen het op sommige stukken stevig ploeteren was én er een ferme wind stond.
De kalender hier geeft voor de gravel 120km aan, maar volgens de info op facebook is de langste afstand voor zowel mtb als gravel 100km.
Voorbije 2 edities voor de gravelrit gekozen, dit jaar zal het normaal de mtb worden.
27.04.2025 - Straf in bergaf - Opwijk [Vlb]
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Jumping Jack
- Mountainbiker
Re: 27.04.2025 - Straf in bergaf - Opwijk [Vlb]
Een van de beste van de streek. Zal heel droog liggen, een gigantisch verschil met de nattigheid van vorig jaar. Toen de gravel gedaan door het weer, dit jaar zal het de 105 mtb worden.
Ik denk dat gravel tot 120 gaat dit jaar.
Ik denk dat gravel tot 120 gaat dit jaar.
- Jumping Jack
- Mountainbiker
Post by Jumping Jack »
Ah idd toch 125km gravel dus. Vorig jaar de lange gravelrit gereden en het waren idd heel andere omstandigheden. Toen vond ik 2 bevoorradingen wel wat karig (mede door de straffe wind die wat extra calorieën heeft gekost
).
Zondag zal het de 105 met de mtb worden.
Zondag zal het de 105 met de mtb worden.
Wederom genoten mannen. Elk jaar toch een deels ander parcours, en ook omgedraaid dit jaar.
Goede bevoorradingen, goede bepijling, veel beter weer dan vorig jaar en mooi parcours, meer moet dat niet zijn.
1 vraagje: op voorhand had ik reeds gezien dat het Kartelobos niet aangedaan werd. Bij het passeren zag ik nu 'fietsers verboden' bordjes hangen. Initiatief van de Groenen wederom? Want was wel altijd een mooi lusje, waarom dat nu werd verboden wordt, God mag het weten.
Goede bevoorradingen, goede bepijling, veel beter weer dan vorig jaar en mooi parcours, meer moet dat niet zijn.
1 vraagje: op voorhand had ik reeds gezien dat het Kartelobos niet aangedaan werd. Bij het passeren zag ik nu 'fietsers verboden' bordjes hangen. Initiatief van de Groenen wederom? Want was wel altijd een mooi lusje, waarom dat nu werd verboden wordt, God mag het weten.
- Jumping Jack
- Mountainbiker
Post by Jumping Jack »
T was idd plezant. Alleen wel ergens de lus naar Dilbeek gemist en onverwacht terug binnen gebold na 84km
. Wss ergens op een kruising de verkeerde pijltjes gevolgd (dat was soms verwarrend), stom.
-
cannondude
- Mountainbiker
Post by cannondude »
Ik ook lus gemist
, vermoed reeds bij de 1e bevoorrading, volgens mij moest je daar 2x passeren, ik denk 1e doortocht verkeerd gereden?
Voor de rest wel toptochtje
Inderdaad je passeerde 2x aan de eerste bevoorrading en 2 maal aan de andere bevoorrading waar ook telkens de splitsing was voor de extra lus voor de langste afstandcannondude wrote: Sun 27 Apr 2025 18:58 Ik ook lus gemist, vermoed reeds bij de 1e bevoorrading, volgens mij moest je daar 2x passeren, ik denk 1e doortocht verkeerd gereden?
![]()
Voor de rest wel toptochtje
Persoonlijk vond ik dat er veel minder off-road in was dan de voorgaande jaren. Reden waarschijnlijk vergunningen niet gekregen.
Ik was met de fiets op en af gereden thuis gekomen met 135km op de teller en 1350hm
- Jumping Jack
- Mountainbiker
Post by Jumping Jack »
Als ik de GPX'en bekijk, dan zijn wij de mist ingegaan op de N9 (Brusselsesteenweg) in Walfergem, na de oversteek (aan de basisschool Sleutelbos) moest je blijkbaar naar rechts, daar zijn we dan rechtdoor gegaan op Stevensveld. Zo de zuid-oostelijke lus gemist... Mss was daar een bevoorrading, die hebben we zelfs niet gezien.