Probleem achternaaf DT Swiss ratchet

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
PeterMG
Mountainbiker

Probleem achternaaf DT Swiss ratchet

Post by PeterMG »

Hallo,

Ik heb net voor het eerst de kogellagers en freehub van mijn achterwiel (DT Swiss Road Alloy 2.0 met ratchet systeem) vervangen.
Het probleem dat ik ervaar is dat het ratchet systeem normaal werkt als ik het wiel in de vork plaats (dus hij geeft het typisch ratelend geluid wanneer het wiel draait, maar je de trappers stilhoudt.), maar van zodra ik het wiel ook maar een beetje vastzet met de snelspanner, wordt er weer druk gezet op de trappers en achterversnelling (die opspant). Wat kan het probleem zijn?

Geen idee of er een verband is, maar ik merkte bij het vervangen van de kogellagers (Type 6902) dat de nieuwe individueel meer soepel draaiden dan de oude (logisch), maar eenmaal in de hub bevestigd, de wielas niet echt soepel liep.

Graag jullie mening/bedenkingen. Alvast bedankt!
SLCubeLTD
Mountainbiker

Re: Probleem achternaaf DT Swiss ratchet

Post by SLCubeLTD »

Lijkt me dan dat je eerst genoeg ruimte hebt om het wiel soepel te laten draaien en als je het aanspant je de spatie die er was verkleint waardoor de as niet meer los genoeg kan draaien.
Post Reply