Zondag 16 februari vindt in Lichtaart de 19e MTB tocht plaats. De organisatie deed opnieuw zijn best om een gevarieerd en uitdagend parcours uit te stippelen.
Er werden vier tochten uitgestippeld, een van 25, 35, 48 en 68km. Vertrek kan van 8 tot 10u30 na de inschrijving in Sportcentrum Molenstraat Lichtaart. Hopelijk tot dan!
16/2/2025 _19e MTB Toertocht LICHTAART
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- madskatingcow
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019
Re: 16/2/2025 _19e MTB Toertocht LICHTAART
Post by madskatingcow »
Het eerste deel (20km) van de 68km viel vorig jaar dik tegen. Allemaal grint en veldwegen, slijk en baggeren om u tegen te zeggen. Zoveel mooie singletracks daar in de buurt, is het parcours dit jaar (ten goede) gewijzigd?
En dat was dit enkel op die 20 km lus vd 68? hopelijk passen ze dan idd dat stuk aan, of het zal de 48 km worden. ik ben het baggeren echt moe.madskatingcow wrote: Sun 09 Feb 2025 13:09 Het eerste deel (20km) van de 68km viel vorig jaar dik tegen. Allemaal grint en veldwegen, slijk en baggeren om u tegen te zeggen. Zoveel mooie singletracks daar in de buurt, is het parcours dit jaar (ten goede) gewijzigd?
Trouwens op de kalender van deze site dat er geen 68 km is, terwijl hierboven wordt aangegeven van wel. https://www.mountainbike.be/toertochten ... -toertocht
Helowkes allen, ik kan jullie melden dat er zeker 4 afstanden zijn, waaronder de 68km. In de 68km zit een heel nieuw stuk, schoon stukske natuur maar als t geregend heeft... dan zulde plassen en slijk moeten trotseren. Hoeveel slijk, dat zal afhangen van hoe droog het wordt de komende dagen... Wij kunnen alleen maar ons best doen om jullie een zo mooi mogelijke tocht aan te bieden rekening houdende met de spelregels van natuur en bos en de gemeentes.
Het eerste stuk gravel en veldwegen werd wel wat aangepast met nieuwe afwisseling en singletracks. Als ervaren mtbr vind ik het een mooie tocht en voor ieder wat wils. Maar uiteraard is dat mijn persoonlijke (licht subjectieve
) mening. Hopelijk genoeg om jullie goed te amuseren, want anders is het zonde van onze moeite en energie.
Het eerste stuk gravel en veldwegen werd wel wat aangepast met nieuwe afwisseling en singletracks. Als ervaren mtbr vind ik het een mooie tocht en voor ieder wat wils. Maar uiteraard is dat mijn persoonlijke (licht subjectieve
- WTC VOSSENBERG
- Mountainbiker
Post by WTC VOSSENBERG »
Bikers wtc Vossenberg Herentals aanwezig.
Bevindt zich de bevoorrading terug op de Lavendelweg ter hoogte van Zwart water ? Dan gaan wij in Herentals op het parkoer en betalen uiteraard bij het passeren aan de inschrijving.
Tot zondag
Bevindt zich de bevoorrading terug op de Lavendelweg ter hoogte van Zwart water ? Dan gaan wij in Herentals op het parkoer en betalen uiteraard bij het passeren aan de inschrijving.
Tot zondag
Allemaal zeer begrijpbaar. Ik kom zowieso af.Foerske77 wrote: Mon 10 Feb 2025 20:11 Helowkes allen, ik kan jullie melden dat er zeker 4 afstanden zijn, waaronder de 68km. In de 68km zit een heel nieuw stuk, schoon stukske natuur maar als t geregend heeft... dan zulde plassen en slijk moeten trotseren. Hoeveel slijk, dat zal afhangen van hoe droog het wordt de komende dagen... Wij kunnen alleen maar ons best doen om jullie een zo mooi mogelijke tocht aan te bieden rekening houdende met de spelregels van natuur en bos en de gemeentes.
Het eerste stuk gravel en veldwegen werd wel wat aangepast met nieuwe afwisseling en singletracks. Als ervaren mtbr vind ik het een mooie tocht en voor ieder wat wils. Maar uiteraard is dat mijn persoonlijke (licht subjectieve) mening. Hopelijk genoeg om jullie goed te amuseren, want anders is het zonde van onze moeite en energie.
Leuk om horen dat jullie afkomen! De bevoorrading bevindt zich hier Lisseweg 18, 2460 Lichtaart Kasterlee, België. Tot Zondag!WTC VOSSENBERG wrote: Wed 12 Feb 2025 11:43 Bikers wtc Vossenberg Herentals aanwezig.
Tot zondag![]()
- WTC VOSSENBERG
- Mountainbiker
Post by WTC VOSSENBERG »
Passeert de 48km dan niet meer in Herentals ?