Raak Weerde ism WTC Verbruggelingen presenteert hun 29ste editie van "Dwars door d'Hel van Weit"!
Datum : Zondag 01/12/2024
Startplaats : Voetbalchalet VK Weerde, Galgenberg, 1982 Weerde
Afstanden: 35-44-53-59km (MTB) 50-67km (GRAVEL)
Starturen: 08u00-10u30 (10u voor 59km MTB of 67km gravel)
Bevoorradingen: 1 voor 35-44km MTB of 50km gravel, 2 voor 53-59km MTB of 67km gravel
/!\ De parcoursen voor de MTB'ers zijn volledig bepijld. Het gravelparcours is enkel te rijden met een GPS-track! /!\
Voorinschrijving
- link: https://www.grasoft.be/vwbrit/inschrijv ... ijving.htm
- verplicht voor gravel: na ontvangst van de betaling, wordt de GPS-track verzonden via e-mail
- optioneel voor MTB, het blijft dus mogelijk te betalen aan de kassa de dag zelf voor de MTB-ritten
- hier vind je wat uitleg om vooraf in te schrijven: https://www.mtbweerde.be/voorinschrijving-hier/
Parcours: Overwegend vlak parcours met afwisselend zand-, veld-, kassei- en boswegen, een passage door natuurgebied Dorent, met als kers op de taart een 8km lange tocht door het prachtige Sport Vlaanderen domein te Hofstade, met heel wat singletrack en de optie om langs de waterlijn van het witte zandstrand te rijden. Uitgebreide bevoorrading met soep, sportdrank en verschillende soorten fruit en wafels.
Faciliteiten: kleedkamers, douches, bewaakte fietsenstalling, bike-wash, EHBO post aan de start
Prijzen:
€ 5,00 leden VWB-WBV-VBR
€ 7,00 niet-leden
€ 2,00 jongeren (geboren in 2007 en later)
gratis voor jongeren die lid zijn bij VWB-WBV-VBR
Meer info nodig? Ga naar mtbweerde.be!
01.12.2024 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 01.12.2024 [VBR] Weerde - Dwars door d'Hel van Weit - MTB & GRAVEL
Zeker weer aanwezig, altijd een leuke rit.
Hoeveel verschil zit er tussen de MTB en gravel? Ik rijd steeds de MTB met mijn gravel fiets en vind zeker niet dat ik "underbiked" ben. Ik zou de gravel enkel overwegen omdat het langer is
(meer kilometers -> meer lol)
Hoeveel verschil zit er tussen de MTB en gravel? Ik rijd steeds de MTB met mijn gravel fiets en vind zeker niet dat ik "underbiked" ben. Ik zou de gravel enkel overwegen omdat het langer is
TrescoTeam aanwezig
De grote verschillen: het gravelparcours komt waar het mountainbikeparcours helemaal niet komt, namelijk Hombeek=>Humbeek, en Perk=>Melsbroek=>Perk, en slaat de singletracks over in het Sport Vlaanderen domein te Hofstade.TLa wrote: Sat 23 Nov 2024 13:02 Zeker weer aanwezig, altijd een leuke rit.
Hoeveel verschil zit er tussen de MTB en gravel? Ik rijd steeds de MTB met mijn gravel fiets en vind zeker niet dat ik "underbiked" ben. Ik zou de gravel enkel overwegen omdat het langer is![]()
Als je stuurvaardig bent met de gravelbike, dan kan je daar perfect het mountainbikeparcours mee rijden.
Je kan natuurlijk beslissen om in Hofstade de graveltrack even niet te volgen, en aan te sluiten op het bepijlde mountainbikeparcours. Dan zal je 75KM hebben, denk ik.
Bedankt.
Ik zal het eens met de mannen bespreken en dan kijken we nog wat we doen. (de singletrack in Hofstade doen we sowieso
)
Ik zal het eens met de mannen bespreken en dan kijken we nog wat we doen. (de singletrack in Hofstade doen we sowieso
Kleine update: het gravelparcours nam oorspronkelijk een pad door het Hellebos, maar dat lag er voorbije zondag al drassig bij, tot aan de trapas in de modder... we laten het Hellebos volledig weg uit het gravelparcours, en steken de best berijdbare singletrack uit het Sport Vlaanderen domein te Hofstade er toch in.bdc wrote: Mon 25 Nov 2024 11:10De grote verschillen: het gravelparcours komt waar het mountainbikeparcours helemaal niet komt, namelijk Hombeek=>Humbeek, en Perk=>Melsbroek=>Perk, en slaat de singletracks over in het Sport Vlaanderen domein te Hofstade.TLa wrote: Sat 23 Nov 2024 13:02 Zeker weer aanwezig, altijd een leuke rit.
Hoeveel verschil zit er tussen de MTB en gravel? Ik rijd steeds de MTB met mijn gravel fiets en vind zeker niet dat ik "underbiked" ben. Ik zou de gravel enkel overwegen omdat het langer is![]()
Als je stuurvaardig bent met de gravelbike, dan kan je daar perfect het mountainbikeparcours mee rijden.
Je kan natuurlijk beslissen om in Hofstade de graveltrack even niet te volgen, en aan te sluiten op het bepijlde mountainbikeparcours. Dan zal je 75KM hebben, denk ik.
Het mountainbikeparcours neemt een ander traject door het Hellebos, maar ook dat traject passen we aan, zodat het ook daar niet tot aan de trapas baggeren is. Tja, het is nu al het natste jaar ooit... het zal nat, vuil en hier en daar vettig zijn, maar gelukkig geven ze zondag goed weer!
Het hellebos is steeds een vettige boelbdc wrote: Wed 27 Nov 2024 14:27Kleine update: het gravelparcours nam oorspronkelijk een pad door het Hellebos, maar dat lag er voorbije zondag al drassig bij, tot aan de trapas in de modder... we laten het Hellebos volledig weg uit het gravelparcours, en steken de best berijdbare singletrack uit het Sport Vlaanderen domein te Hofstade er toch in.bdc wrote: Mon 25 Nov 2024 11:10De grote verschillen: het gravelparcours komt waar het mountainbikeparcours helemaal niet komt, namelijk Hombeek=>Humbeek, en Perk=>Melsbroek=>Perk, en slaat de singletracks over in het Sport Vlaanderen domein te Hofstade.TLa wrote: Sat 23 Nov 2024 13:02 Zeker weer aanwezig, altijd een leuke rit.
Het mountainbikeparcours neemt een ander traject door het Hellebos, maar ook dat traject passen we aan, zodat het ook daar niet tot aan de trapas baggeren is. Tja, het is nu al het natste jaar ooit... het zal nat, vuil en hier en daar vettig zijn, maar gelukkig geven ze zondag goed weer!
- Splenter
- Mountainbiker
Met WIKCycling uit Puurs komen we met een delegatie van een 6-tal bikers de gravel rijden