Uitdagende toertocht met leuke single tracks in een heuvelend landschap.
MTB 65, 50 en 35km + begeleide kidstoer
Graveltoer 80 km op GPS
zie ons promotiefilmpje
Alle info op https://dworpsebikers.be/site/toertocht/
Dworpse bikers Classic op 10 november (MTB en gravel)
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
DworpsebikerBob
- Mountainbiker
Re: Dworpse bikers Classic op 10 november (MTB en gravel)
Was daar voor de 80k gravel; op zich wel een leuk parcours (verhouding asfalt/off road kan misschien nog wat beter, maar goed); bevoorrading was wat aan de magere kant voor de prijs.
Ik begrijp dat de oplossing met GPx tracks voor de hand ligt op de langere afstanden maar op die manier stoot je ook mensen af die geen GPs hebben of er niet mee vertrouwd zijn (ik spreek in het algemeen over toerritten).
De clubs hebben er ook minder werk aan en dan mag de prijs voor mij ook wat naar beneden of moet de rest (bv. bevoorrading) wel op punt zijn.
Ik begrijp dat de oplossing met GPx tracks voor de hand ligt op de langere afstanden maar op die manier stoot je ook mensen af die geen GPs hebben of er niet mee vertrouwd zijn (ik spreek in het algemeen over toerritten).
De clubs hebben er ook minder werk aan en dan mag de prijs voor mij ook wat naar beneden of moet de rest (bv. bevoorrading) wel op punt zijn.
Hier de 65 km mtb gereden.
Was vooraf ingeschreven, ging super vlot, waarvoor hulde.
Prachtig parcours, leuke (en zware bosjes), lange klimmen, steile korte klimmen, mooie afdalingen, zeer uitgebreide bevoorrading,..
Absolute topper, was eerste maar zeker niet laatste keer. Bravo mannen
Was vooraf ingeschreven, ging super vlot, waarvoor hulde.
Prachtig parcours, leuke (en zware bosjes), lange klimmen, steile korte klimmen, mooie afdalingen, zeer uitgebreide bevoorrading,..
Absolute topper, was eerste maar zeker niet laatste keer. Bravo mannen
-
halfgeleider
- Mountainbiker
Post by halfgeleider »
We reden de 50 km . Dit was een zeer afwisselende toer met uitdagende singletracks in bosjes die anders afgesloten zijn. De doorgang langs de golf van Zevenbronnen was misschien niet het beste idee waardoor er file ontstond. Jammer dat er in de thuisbasis Beersel weinig gebruik werd gemaakt van de prachtige omgeving . Misschien toch eens opnieuw gaan praten met de gemeente om doorgang te krijgen nu de Groenen en Natuurpunt een toontje lager moeten gaan zingen. Voor de rest chapeau voor de organisatie en bedankt aan de vele vrijwilligers welke zo een evenement nog mogelijk maken. Chapeau!
- Kwinta
- Mountainbiker
- Location: Bulls e-stream evo FS 3 27.5 & Cannondale RZ one twenty
Ik zag deze mooie toertocht voor een onfortuinlijke biker in mineur eindigen door het respectloze rijgedrag van een andere biker die deze ten val had gebracht. Zelf was ik al door het groepje waar deze deel van uitmaakte, rakelings voorbijgestoken, waarbij ik dacht: dit is op het randje van goed fatsoen. Ik hoorde daarna hetzelfde van een bikester die samen met mij gestopt is om te checken of er hulp nodig was. De omvergeknalde biker bleek zich flink bezeerd te hebben, een pijnlijke schouder, schaafwonden aan elleboog, heup en knie en een kapotte broek. Of de fiets beschadigd was, konden we op het 1e zicht niet zien.Dit kon de 'dader' blijkbaar niet deren. Volgens hem geldt er een regel in het mountainbiken: je roept hard dat je links voorbij wil (hij benoemde dat als coachen) ???? en de biker voor je moet dan zo snel mogelijk plaats maken voor een vlotte passage van het Strava-konijn over het beste spoor. Nochtans, zo heb ik het destijds niet geleerd: als beginnende biker, 35 jaar geleden, werd me verteld dat het degene is die inhaalt, dit op een verantwoorde manier doet, zonder de biker die je passeert in gevaar te brengen en te dwingen in het decor te gaan rijden om je door te laten. Dit heb ik dan ook altijd toegepast en nooit een incident meegemaakt. We zijn tenslotte allemaal op pad om ons te amuseren, te genieten van het biken en niet om er een race tegen de klok van te maken en iedereen uit de weg te brullen.
Tenzij ik in de loop van de jaren iets gemist heb, geldt dit anno 2025 nog steeds.
De dader is, zonder gegevens uit te wisselen, doorgereden, zich niets aantrekkend van de schade die hij veroorzaakt had.
Tenzij ik in de loop van de jaren iets gemist heb, geldt dit anno 2025 nog steeds.
De dader is, zonder gegevens uit te wisselen, doorgereden, zich niets aantrekkend van de schade die hij veroorzaakt had.
-
OldSchoolBiker1
- Mountainbiker
Post by OldSchoolBiker1 »
Aansluitend bij bovenstaande post moet dit me van het hart.
Deze toertocht staat steeds op de agenda en was weeral zéér goed georganiseerd.
Alles reed vlot tot 6 km van het einde.
Op dat moment besloot een (vast wel) 'Strava' biker met tunnelvisie dat hij me in een brede afdaling in het bos (waar je perfect met 4 naast elkaar kan afdalen) om gebruik te maken van mijn slipstream, naast mij te rijden en me te raken.
Zo kwamen we synchroon maar niet echt esthetisch, pijnlijk ten val.
De brave man herhaalde maar dat hij 3x 'links' had geroepen en me 'gecoachet' had en ik hem had gehinderd en het tempo niet aan kon. Welk tempo ? Ik volgde niemand. Gehinderd ? Ik reed rechts op het brede pad.
Als je afdaalt aan 35km/u hoor ik door het frisse rijwindgeruis, de bandjes die door de herfstblaadjes klieven, alvast niet wat er achter mij aan de hand is.
Het gehoor van een zestiger in wording zal ook wel een rol spelen (ik heb alvast een bordje met daarop 'luid roepen' besteld)...
Ik ga al een paar decennia mee in het mountainbike milieu en heb tijdens de vele wedstrijden, marathons, toertochten nooit iets dergelijks egoïstisch, respectloos ervaren.
De biker die voorop rijdt bepaalt zijn route, als de achterop komende biker voorbij wilt wacht deze tot een plek waar dit veilig kan, toch ?
Met een kapotte broek en vest zat ik met een erg pijnlijke schouder en bovenarm, open knie op de grond.
Na elkaar verwenst te hebben maakte je je zéér snel uit de 'voeten'.
Ik hoop dat je ego en niet je fietsframe een deuk heeft opgelopen en vooral dat je iets geleerd hebt.
Als je zelf met iedereen respectvol omgaat en dit ervaart is dit niet bevorderlijk voor de feestvreugde.
Na twee dagen wondverzorging en pijnstillers kan ik me bijna opnieuw zelf aankleden en de slaap vatten.
Bedankt hiervoor (cynisch bedoelt).
Bedankt aan de twee dames die je blijkbaar op een haar na gemist hebt, om me bij te staan.
Voor alle bikers: toon wat respect en geniet van deze mooie sport.
Deze toertocht staat steeds op de agenda en was weeral zéér goed georganiseerd.
Alles reed vlot tot 6 km van het einde.
Op dat moment besloot een (vast wel) 'Strava' biker met tunnelvisie dat hij me in een brede afdaling in het bos (waar je perfect met 4 naast elkaar kan afdalen) om gebruik te maken van mijn slipstream, naast mij te rijden en me te raken.
Zo kwamen we synchroon maar niet echt esthetisch, pijnlijk ten val.
De brave man herhaalde maar dat hij 3x 'links' had geroepen en me 'gecoachet' had en ik hem had gehinderd en het tempo niet aan kon. Welk tempo ? Ik volgde niemand. Gehinderd ? Ik reed rechts op het brede pad.
Als je afdaalt aan 35km/u hoor ik door het frisse rijwindgeruis, de bandjes die door de herfstblaadjes klieven, alvast niet wat er achter mij aan de hand is.
Het gehoor van een zestiger in wording zal ook wel een rol spelen (ik heb alvast een bordje met daarop 'luid roepen' besteld)...
Ik ga al een paar decennia mee in het mountainbike milieu en heb tijdens de vele wedstrijden, marathons, toertochten nooit iets dergelijks egoïstisch, respectloos ervaren.
De biker die voorop rijdt bepaalt zijn route, als de achterop komende biker voorbij wilt wacht deze tot een plek waar dit veilig kan, toch ?
Met een kapotte broek en vest zat ik met een erg pijnlijke schouder en bovenarm, open knie op de grond.
Na elkaar verwenst te hebben maakte je je zéér snel uit de 'voeten'.
Ik hoop dat je ego en niet je fietsframe een deuk heeft opgelopen en vooral dat je iets geleerd hebt.
Als je zelf met iedereen respectvol omgaat en dit ervaart is dit niet bevorderlijk voor de feestvreugde.
Na twee dagen wondverzorging en pijnstillers kan ik me bijna opnieuw zelf aankleden en de slaap vatten.
Bedankt hiervoor (cynisch bedoelt).
Bedankt aan de twee dames die je blijkbaar op een haar na gemist hebt, om me bij te staan.
Voor alle bikers: toon wat respect en geniet van deze mooie sport.
Heb bij een steile afdaling daar naast de spoorweg inderdaad iemand met het sleutelbeen gebroken zien staan. Gaat het over dat incident?
Ambulanciers waren er toen al bij maar niemand van die entourage was al zo slim geweest even 10, 20 m terug te wandelen om alle achterkomende bikers richting het 'soft' alternatief te sturen waardoor het nog even gevaarlijk bleef voor iedereen.
Van mijn maats achter mij hoorde ik dan wel dat ze niet meer het 'hard' pad konden volgen.
Ambulanciers waren er toen al bij maar niemand van die entourage was al zo slim geweest even 10, 20 m terug te wandelen om alle achterkomende bikers richting het 'soft' alternatief te sturen waardoor het nog even gevaarlijk bleef voor iedereen.
Van mijn maats achter mij hoorde ik dan wel dat ze niet meer het 'hard' pad konden volgen.
-
OldSchoolBiker1
- Mountainbiker
Post by OldSchoolBiker1 »
Nee, het betreft niet dit incident op de single track afdaling. De ambulance stond er nog toen ik zonder kleerscheuren beneden aankwam.