vittoria barzo

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Post Reply
Mondesplenter
Mountainbiker

vittoria barzo

Post by Mondesplenter »

halokes
ik ben nieuw hier maar heb al heel wat mtb km gedaan.
heb jaren op een 26 en 27.5 gereden met schwalbe rocket ron nooit problemen gehad met slip gevaar.
heb altijd heel veel plezier gehad met deze band in alle omstandig heden.
nu nieuwe bike 29" en vittorria barzo 2.25 XC-RACE vanaf ik deze band heb is het slippen in bijna elke bocht dit wel bij een verharde en natte ondergrond.
single tracks zijn er geen problemen.
.is er iemand met hetzelfde probleem of ligt het aan het ventje dat er mee rijd.
enige oplossingen zijn welkom
grts mon
Jumping Jack
Mountainbiker

Re: vittoria barzo

Post by Jumping Jack »

Rij je tubeless, en op welke bandenspanning? Als je op verharde ondergrond slipt, zou ik denken dat de banden te hard staan.

Ik heb de barzo vooraan liggen (Mezcal achter) en weinig te klagen over grip. De Mezcal schuift wel meer, maar dat is logisch gelet op het profiel. Die banden zijn trouwens super slijtvast en stevig (meer dan de RoRo's al is het een hele tijd geleden dat ik daar mee gereden heb).
Mondesplenter
Mountainbiker

Post by Mondesplenter »

1,7 voor en achter maar wel niet tubbles,
Maar dan nog een paar keer verhitting gehad tegen lage snelheid voorwiel weg en patat
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Post by profi »

Ben ook al een aantal jaren overgestapt van RR naar barzo en mezcal en geen noemenswaardige problemen ermee :-D
Post Reply