13-14-15 september Sleidinge Ghostbikers - gravel en VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
profi
Mountainbiker
Location: Lynskey Ridegeline SS, Salsa spearfich , On one inbred SS

Re: 13-14-15 september Sleidinge Ghostbikers - gravel en VTT

Post by profi »

Niets teveel gevraagd voor 3 bevoorradingen , stutte en een drankje.
Als je ziet wat ze vragen voor vb een plug plug :evil:
Witte79
Mountainbiker

Post by Witte79 »

Is het mogelijk om vroeger te starten voor de mtb?

7u30 bijvoorbeeld.

Gr Witten
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Zal nog nipt kunnen als ze de scanners tijdig geïnstalleerd hebben. Ik zelf vertrek dan naar BV op de gravel. Gisteren nog eens 50 km van het parcours gereden rond Eke en Gavere en goed berijdbaar, hier en daar wel plassen maar je moet er zelden door rijden. Vandaag ook nog druifjes gekregen voor op de BV, zullen ook bananen liggen en uiteraard veel soorten koeken. Morgen wordt mooi weer voorspeld. Frisjes in de ochtend maar daar kan je je naar kleden. Vergeet ook niet het briefje in te vullen voor de verloting van de Garmin. Er zal een doos staan om het in te deponeren.
Jumping Jack
Mountainbiker

Post by Jumping Jack »

De avondrit heeft me dit keer op mijn honger laten zitten. Figuurlijk dan, want de bevoorrading en de boterham achteraf waren in orde. Maar het gewijzigde parcours vind ik eerlijk gezegd een tegenvaller... Geen lembeekse bossen of Bellebargie, geen technische stukjes (behalve op t laatste in 't chiro-bosje) en veel (drukke) baan. Jammer.
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Het was een noodparcours, in die zin dat de privéstukken die we normaal aandoen niet konden ingelast worden omwille van conflictsituatie met een kermis op Volpenswege (koers , jogging en wandelparcours op hetzelfde traject). We hebben dus het parcours moeten omgooien. Vanavond toch veel positieve reacties gehad omdat sommigen het veel draaien en keren in de privéstukken niet graag doen én ook de Lembeekse en Bossen een beetje beu zijn en omdat het eens iets anders is. Bon, volgend jaar terug het oude parcours want we gaan dan de conflictsituatie uit de weg. Overigens de 70 km doet wel de Lembeekse Bossen aan, maar het is een minderheid die deze afstand doet.
Jumping Jack
Mountainbiker

Post by Jumping Jack »

Ik had inderdaad ook van anderen gehoord dat zij het ‘normale’ parcours te technisch vonden. Dat is uiteraard iets persoonlijks, want daar hou ik dan wel weer van.

Het stuk rond Langerbrugge stak ook wel goed ineen om er het maximale uit te halen.

Knap ook dat jullie er dan toch nog in slagen om een parcours te maken voor drie afstanden. Ik had ook begrepen dat er zelfs last minute nog aanpassingen waren gedaan wegens werken. Geen evidente situatie…

Morgen de gravel, en ze geven mooi weer :bounce: .
Jumping Jack
Mountainbiker

Post by Jumping Jack »

Vandaag de gravelrit gereden, van thuis ingepikt op het parcours. T was een mooie rit, goedbollende gravelbaantjes, rustige wegen, hier en daar een snelle singletrack. En onder een stralend zonnetje!

Rond km 70 aan de inschrijving gepasseerd, bijgetankt met een boterham met gehakt en een frisse cola en de resterende 41km aangevat.

Merci Ghostbikers, respect voor het vele werk dat zo’n vol fietsweekend met zich meebrengt. Tot volgend jaar!
Marcus3
Mountainbiker

Post by Marcus3 »

Dank aan de 1050 deelnemers aan ons fietsevenement. Het was een lastige editie voor ons door conflictsituaties met kermissen, wegenwerken, rommelmarkten enz... Tot de laatste vrijdag hebben we aanpassingen moeten doen... op de VTT werden dikwijls pijltjes weg genomen, zelfs tijdens de rit zelf nog... Maar veel tevreden deelnemers, vooral de 112 km gravel viel goed in de smaak. Had gehoopt op meer deelnemers, weet niet wat er afschrikt, de iets hogere prijs of de afstand? Wat betreft de prijs, daarnet nog eens op de gravelkalender gekeken en veel graveltochten zijn meer dan dubbel zo duur... Wat betreft volgend jaar, we zitten weer een weekendje vroeger om conflictsituaties uit de weg te gaan. Nogmaals dank voor jullie deelname!
Post Reply