Deze morgen een uur een half enkel gebold om de streek rond Viroinval eens te verkennen.
Prachtige tocht ! Begin stuk was redelijk rustig, met veel geschuifel op stenen op een singletrack naast een riviertje. Daarna nog een km of 2 naast een andere rivier in het gras, wat mij betreft de enige mindere passage.
Vanaf bevoorrading 1 begon het (zeer) zware werk: lange steile en minder steile klimmen, afgewisseld met technische (veel stenen) afdalingen, mooie vergezichten en gelukkig veel in het bos met deze warmte.
Zwaarste stuk was veruit in de 15 km lus van de 90 km, hierin zat echt een verschrikkelijk onding van een klim, zelden zo blij geweesf om boven te zijn. Aangekomen met 90 km en 2100 hoogtemeters.
Goeie bepijling, mooi parcours, vriendelijke mensen en goeie bevoorradingen. Het was de 3 uur in de auto zeker waard !
1.09.2024 Olloy-sur-Viroin
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 1.09.2024 Olloy-sur-Viroin
Na deelname nummer zoveel (ik weet het niet meer) blijft dit nog steeds één van de mooiste ritten van het jaar. En deze editie vond ik het parcours fantastisch mooi. Eén van de topedities wat mij betreft. Het begin was een gans andere kant of gewoonlijk. 15 km lang geen korrel asfalt gezien en enkel prachtige singles en bospaden. Vervolgens de hoofdweg over om dan het km’s grote forêt in te trekken met stevige klimmetjes en technische afdalingen. Het was werkelijk genieten van begin tot eind. Met als toetje een flowie lange afdaling met technische stukken in verweven. Afsluiten met een bom noemen ze dit. Dank u Catsbikers (en vooral Geert voor het parcours) voor alweer een wauwedite. Volgend jaar zeker terug!!!