Ik begrijp uw reactie qua inschrijvingsgeld.....maar in welke sport of hobby kan je je nog een voormiddag amuseren voor ± 10 EURO ?Fully Fetzl wrote: Mon 26 Aug 2024 14:05 leuke streek (gekend), enkele nieuwe paadjes leren kennen
maar:
Aantal pijlen onvoldoende (toegegeven, je kan als organisatie weinig beginnen tegen sabotage), maar waar ze wel hingen (te laat) had vaak een extra "aankondigingspijltje" mogen hangen
Het viel op dat er op de laatste 10 km van de 55-toer overbodig véél pijlen hingen - dus zeker een werkpuntje naar volgend jaar
Op enkele gevaarlijke punten (afdalingen) waren onvoldoende signalisatie: op de gevaarlijke afdaling in Troostembergbos kon je zoveel snelheid maken dat slechts 1 gevarenbordje gewoonweg onvoldoende was... temeer omdat onderaan de dead-zone ook nog boomstammen op het pad lagen.
Bevoorradingen eenvoudig maar OK
Grootste punt van kritiek: inschrijvingsprijs !
Ik snap écht niet welke richting "men" uit wil dit soort van bedragen. 't is niet omdat gravel-ritten zich om de een of andere reden duur willen profileren, de MTB-wereld dit moet volgen.Waar is den tijd dat je voor 5€ een toertocht kon rijden ?
Als de bevoorrading luxueus is en de omkadering/afpijling top, dan kan je dit enigzins verantwoorden, maar dat was hier zeker niet het geval
Het verschil tussen licentie en niet-licentie wordt ook stilaan belachelijk. Ik beslis zelf wel waar ik verzekerd ben
Op dit forum/site stonden trouwens andere prijzen vermeld dan aan de start. Als je je daarop baseert en aan de start "te kort" komt.
De mensen aan de inschrijving zijn zich natuurlijk van geen kwaad bewust of kunnen daar niets aan veranderen.
Bottom line: san dit soort tarieven schiet je jezelf als organisatie in de voet, want mensen gaan zwart rijden.... begrijpelijk.
Wat introspectie naar volgende editie is nodig
Alles is nu eenmaal duurder geworden sinds de Covid-periode / Ukraine-crisis.......dus ook verzekeringen / bevoorradingsmateriaal /enz.....
Ik denk dat de prijsstijgingen van kettingen, tandwielen, banden,.....meer doorwegen op jaarbasis.
Bepaalde dure gravelritten van 50 EURO....zonder bevoorrading en enkel op GPX daar heb je zeker gelijk in....dat lijkt mij op het eerste zicht puur winstbejag, maar dat is hier niet aan de orde.
Algemeen:
Wees allemaal vooral blij dat er nog vrijwilligers zijn die zoiets kunnen en willen organiseren....ik ben sinds 2010 beginnen mountainbiken en sinds 2016 is het qua kwalitatieve toertochten heel stilletjes achteruit gegaan (te kort aan vrijwilligers + toelatingen door bepaalde instanties) en dan vervolgens met een serieuze piek naar beneden sinds 2020 door de gekende redenen.
Kort samen gevat: geniet van uw hobby en laat de commentaar achterwege en laat mij eerlijk zijn....ik heb ook soms commentaar, maar ik hou dat voor mijn eigen (behalve nu dan
P.S. ik ben niet van de organisatie