25.08.2024 - Aarschot - Hagelandse Heuvels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Strijkijzer
Mountainbiker

Re: 25.08.2024 - Aarschot - Hagelandse Heuvels

Post by Strijkijzer »

Fully Fetzl wrote: Mon 26 Aug 2024 14:05 leuke streek (gekend), enkele nieuwe paadjes leren kennen

maar:
Aantal pijlen onvoldoende (toegegeven, je kan als organisatie weinig beginnen tegen sabotage), maar waar ze wel hingen (te laat) had vaak een extra "aankondigingspijltje" mogen hangen
Het viel op dat er op de laatste 10 km van de 55-toer overbodig véél pijlen hingen - dus zeker een werkpuntje naar volgend jaar

Op enkele gevaarlijke punten (afdalingen) waren onvoldoende signalisatie: op de gevaarlijke afdaling in Troostembergbos kon je zoveel snelheid maken dat slechts 1 gevarenbordje gewoonweg onvoldoende was... temeer omdat onderaan de dead-zone ook nog boomstammen op het pad lagen.

Bevoorradingen eenvoudig maar OK

Grootste punt van kritiek: inschrijvingsprijs !
Ik snap écht niet welke richting "men" uit wil dit soort van bedragen. 't is niet omdat gravel-ritten zich om de een of andere reden duur willen profileren, de MTB-wereld dit moet volgen.Waar is den tijd dat je voor 5€ een toertocht kon rijden ?
Als de bevoorrading luxueus is en de omkadering/afpijling top, dan kan je dit enigzins verantwoorden, maar dat was hier zeker niet het geval
Het verschil tussen licentie en niet-licentie wordt ook stilaan belachelijk. Ik beslis zelf wel waar ik verzekerd ben
Op dit forum/site stonden trouwens andere prijzen vermeld dan aan de start. Als je je daarop baseert en aan de start "te kort" komt.
De mensen aan de inschrijving zijn zich natuurlijk van geen kwaad bewust of kunnen daar niets aan veranderen.

Bottom line: san dit soort tarieven schiet je jezelf als organisatie in de voet, want mensen gaan zwart rijden.... begrijpelijk.
Wat introspectie naar volgende editie is nodig
Ik begrijp uw reactie qua inschrijvingsgeld.....maar in welke sport of hobby kan je je nog een voormiddag amuseren voor ± 10 EURO ?
Alles is nu eenmaal duurder geworden sinds de Covid-periode / Ukraine-crisis.......dus ook verzekeringen / bevoorradingsmateriaal /enz.....
Ik denk dat de prijsstijgingen van kettingen, tandwielen, banden,.....meer doorwegen op jaarbasis.

Bepaalde dure gravelritten van 50 EURO....zonder bevoorrading en enkel op GPX daar heb je zeker gelijk in....dat lijkt mij op het eerste zicht puur winstbejag, maar dat is hier niet aan de orde.

Algemeen:
Wees allemaal vooral blij dat er nog vrijwilligers zijn die zoiets kunnen en willen organiseren....ik ben sinds 2010 beginnen mountainbiken en sinds 2016 is het qua kwalitatieve toertochten heel stilletjes achteruit gegaan (te kort aan vrijwilligers + toelatingen door bepaalde instanties) en dan vervolgens met een serieuze piek naar beneden sinds 2020 door de gekende redenen.

Kort samen gevat: geniet van uw hobby en laat de commentaar achterwege en laat mij eerlijk zijn....ik heb ook soms commentaar, maar ik hou dat voor mijn eigen (behalve nu dan :-D = uitzonderlijk), je raakt er alleen maar mensen mee die zich inzetten voor onze hobby

P.S. ik ben niet van de organisatie
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

€9 voor 4 uur op de fiets.
€2,25/uur fietsen, dat lijkt me vrij schappelijk.
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Fully Fetzl wrote: Mon 26 Aug 2024 14:05 Grootste punt van kritiek: inschrijvingsprijs !
Ik snap écht niet welke richting "men" uit wil dit soort van bedragen.
Totaal verkeerde en heel spijtige kritiek.

Wij komen al jaren speciaal naar deze toertocht vanuit Bree - Limburg waar hier altijd in hetzelfde weekend de Oeterdalmarathon georganiseerd word.
Juist omdat "De Hagelandse Heuvel rit" eerlijke prijzen heeft voor het werk wat ze doen en hun hiervoor te steunen/bedanken.

De MTB marathon in Opoeteren is 20€ voor de 100km en zelfs voor de 75km MTB vragen ze 20€. (Ok, ge krijgt ne koffie aan de start en van die onzin waar ik niks aan heb)
Dit vinden wij er gewoon over.

De club van de Tieltse Wielervrienden hebben ons respect al jaren en ik hoop dat ze gewoon verder doen hoe ze bezig zijn :-D
Wij komen graag volgend jaar terug !
catena
Mountainbiker

Post by catena »

Een normale inschrijvingssprijs voor een toertocht is tegenwoordig 7 euro. Ik heb de meerwaarde van 11 euro voor de 65km ten opzichte van andere tochten niet kunnen ontdekken.
kenny.m
Mountainbiker

Post by kenny.m »

Allen,

De opmerkingen van gpx nemen we mee naar de evaluatie en om te bepalen of we doorgaan of niet.

Over de prijs gaan we niet discussiëren. Alles is duurder geworden, al eens gekeken wat een pint of een cola kost op café tegenwoordig?

De prijzen van leden vs. niet leden liggen vast. Wij moeten van cycling Vlaanderen 2 euro meer vragen, voor niet leden.

En met alle respect is 11 euro echt teveel voor een voor middagje sport? Ik betaal het met plezier bij andere organisaties.

Bijkomend is 11 euro de maximumprijs, voor een tochtje van 25/35/45 betaal je nog steeds 5 euro als cycling Vlaanderen of vwb lid!

Groetjes
Kenny
Fully Fetzl
Mountainbiker

Post by Fully Fetzl »

[quote=Strijkijzer post_id=1751630 time=1724694953 user_id=45866]
Ik begrijp uw reactie qua inschrijvingsgeld.....maar in welke sport of hobby kan je je nog een voormiddag amuseren voor ± 10 EURO ?
[/quote]
sorry, maar vind ik geen argument.
Fietsen doen we nog altijd zelf he, je moet geen zaal afhuren
Ik kan gerust solo een hele voormiddag gaan fietsen voor 0€.
Per slot van rekening is (bijna) de hele rit publiek toegankelijk. Als je betaalt voor omkadering, dan mag die in verhouding zijn

[quote=Strijkijzer]
Alles is nu eenmaal duurder geworden sinds de Covid-periode / Ukraine-crisis.......dus ook verzekeringen / bevoorradingsmateriaal /enz.....
Ik denk dat de prijsstijgingen van kettingen, tandwielen, banden,.....meer doorwegen op jaarbasis.
[/quote]

de opbrengst van zo'n toertocht komt ten goede aan de leden / vrijwilligers. Die zetten zich in voor de club.
Als die dat niet willen, hebben ze ook geen plaats in de club lijkt me - Vergelijk de vrijwilligers hier niet met liefdadigheidswerkers he
Dat het aanbod is achteruitgegaan juicht niemand toe... maar anderzijds had je vroeger soms 3-4 toertochten op dezelfde dag in dezelfde regio.... die allemaal in dezelfde vijver visten en moesten overtuigen.
Toen was de parcours, bevoorrading en inschrijving waar je verschil kon maken En dat lukt toen ook.
Oekraine en covid zijn drogredenen - die hebben niks met de toertochten van vandaag te maken
Dat er minder ritten zijn, mag geen vrijgeleide worden om prijzen op ter krikken

Als je geen commentaar geeft, verandert er niks. Je kan énkel beter doen volgend jaar als je weet waar je klanten wakker van liggen
Commentaar hoeft niet altijd positief te zijn. Mijn opmerkingen over de pijlen zijn werkpuntjes, da's eenvoudig bij te sturen in het draaiboek
Mijn opmerking over de prijs is voer voor discussie op een bestuursvergadering
Last edited by Fully Fetzl on Wed 28 Aug 2024 10:12, edited 2 times in total.
Fully Fetzl
Mountainbiker

Post by Fully Fetzl »

[quote=kenny.m post_id=1751635 time=1724767994 user_id=39109]
Allen,

De opmerkingen van gpx nemen we mee naar de evaluatie en om te bepalen of we doorgaan of niet.

Over de prijs gaan we niet discussiëren. Alles is duurder geworden, al eens gekeken wat een pint of een cola kost op café tegenwoordig?
De prijzen van leden vs. niet leden liggen vast. Wij moeten van cycling Vlaanderen 2 euro meer vragen, voor niet leden.
En met alle respect is 11 euro echt teveel voor een voor middagje sport? Ik betaal het met plezier bij andere organisaties.
Bijkomend is 11 euro de maximumprijs, voor een tochtje van 25/35/45 betaal je nog steeds 5 euro als cycling Vlaanderen of vwb lid!
Groetjes
Kenny
[/quote]

Iedereen maakt keuzes - jullie vinden 11€ OK met als argument dat alles duurder is geworden; ik niet, dus dan pas ik voor jullie tocht, uit principe.
Even goede vrienden
Maar bedenk dat niet iedereen gewoon "past". Hoe ga je zwartrijders counteren ? het blijft grotendeels publiek toegankelijk parcours he

Dat "MOETENvan cycling vlaanderen"
Welke meerwaarde bood Cycling Vlaanderen mij gisteren ?
een licentie.... geen boodschap aan
een dagverzekering ? - mag ik zelf nog kiezen bij wie en waar ik verzekering neem ?

Als je commentaar op de prijs als een aanval ziet, dan neem je het te persoonlijk.
Bespreek op bestuur en kijk naar het grotere plaatje.

Ik zou zeker eens een cost-breakdown maken en kijken waar je kan besparen..... sponsors namen vroeger vaak de kost van de bevoorrading op zich
Op een gechronometreerde marathon is bevoorrading mss kritieker voor de lightweight deelnemer, maar op een toertocht hoef je voor de 65 km echt geen 3 gecaterde stops te voorzien.

PS: komende zondag de 30e Transhoussoise in Barchon: 6-7€ voor ALLE afstanden (15-70km)
Last edited by Fully Fetzl on Thu 29 Aug 2024 15:04, edited 3 times in total.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Hopelijk rijden de klagers niet op een top of the line (e-)bike van enkele duizenden euro's :lol:
Fully Fetzl
Mountainbiker

Post by Fully Fetzl »

[quote=madskatingcow post_id=1751638 time=1724772044 user_id=2324]
Hopelijk rijden de klagers niet op een top of the line (e-)bike van enkele duizenden euro's :lol:
[/quote]
Naast de kwestie. De inschrijving is voor een decathlon-rijder even duur als voor iemand met een pinarelli van 10k. Wil je dan enkel ritten organiseren voor mensen die het kunnen betalen ?
Er is een verschil tussen geklaag en kritiek.
Btw: ik heb gisteren netjes betaald, ik geef altijd voordeel van de twijfel…. Maar vond de “koopwaar” een reactie waard.
Niemand anders dan de organisatie heeft daar boodschap aan of hoeft daar iets mee te doen.
Last edited by Fully Fetzl on Wed 28 Aug 2024 10:07, edited 1 time in total.
xt'ke
Mountainbiker

Post by xt'ke »

Ik heb zondag de 45km gedaan.

Het zou spijtig zijn moest deze tocht verdwijnen.
Rij deze al jaren en altijd een mooie tocht.

Aan sabotage kun je als organiserende club niet veel doen.
Heb zelf in het bestuur gezeten van een mtb-club die een toertocht organiseert, dus weet wat het allemaal inhoud.

Maar hou de moed erin als organisatie en laat jullie niet klein krijgen door enkele saboteurs.
Maak er alleszins melding van bij jullie gemeente.

Hopelijk tot volgend jaar.
Post Reply