Langs deze weg wensen de Tieltse Wielervrienden jullie van harte uit te nodige voor de 30e zomereditie van onze Hagelandse Heuvels op zondag 25 augustus 2024.
Mountainbike
De tocht brengt je, afhankelijk van de afstand, langs verschillende bossen, veldwegen, holle wegen en natuurlijk ook single-tracks in het mooie Hageland. We kregen hiervoor de medewerking van verschillende privé eigenaars waaronder enkele hun bos exclusief voor onze tocht openstellen. Hierbij mag je je aan mooie passages verwachten door het Troostembergbos en Tienbunderbos, maar ook de gekende stukken op de Houwaartseberg, Vlooybergtoren, Bensberg, Haksberg, Hermansheuvel, enz. Maar natuurlijk ontbreken onze privé bossen op de Heuvel, Tomberg en het Huttebosch niet!
Je kan kiezen uit volgende afstanden, waarbij je telkens vanaf 7u30 kan inschrijven:
- 25 km (GPS 25.0 km, 200 hm), met inschrijving tot 11u00 en 1 bevoorrading, aan € 5 (leden) of € 7 (niet-leden)
- 35 km (GPS 31.4 km, 300 hm), met inschrijving tot 11u00 en 1 bevoorrading, aan € 5 (leden) of € 7 (niet-leden)
- 45 km (GPS 46.2 km, 540 hm), met inschrijving tot 11u00 en 1 bevoorrading, aan € 5 (leden) of € 7 (niet-leden)
- 55 km (GPS 56.1 km, 650 hm), met inschrijving tot 11u00 en 2 bevoorradingen, aan € 7 (leden) of € 9 (niet-leden)
- 65 km (GPS 65.8 km, 700 hm), met inschrijving tot 10u00 en 2 bevoorradingen, aan € 9 (leden) of € 11 (niet-leden)
- 85 km (GPS 83.0 km, 870 hm), met inschrijving tot 09u30 en 3 bevoorradingen, aan € 9 (leden) of € 11 (niet-leden)
Al onze MTB-tochten worden afgepijld !
Gravel
Voor onze 30e editie bieden we ook 2 gravel tochten aan: 70 of 100 km.
De gravel tochten worden - in tegenstelling tot onze MTB-tochten - niet afgepijld en zijn enkel op GPX beschikbaar.
Voor onze gravel tochten raden we dan ook sterk aan om op voorhand in te schrijven via https://cycling.vlaanderen/tochten/hage ... 2024-08-25, je krijgt dan op zaterdag de GPX toegestuurd zodanig dat je niet de dag zelf deze op je GPS moet plaatsen. Inschrijven ter plaatse is ook mogelijk, maar merk op dat we geen PC ter beschikking hebben om de GPX op jouw GPS te plaatsen.
Nieuwe Locatie
We starten vanaf de voetbalkantine van FC De Groene Heide aan de Rillaarsebaan 399 in Aarschot. Deze locatie is dichtbij de E314, en het makkelijkst te bereiken via uitrit 22 'Aarschot'.
Na de rit kan je ook nog eens gezellig napraten in onze cafetaria aan democratische prijzen!
Meer info:
www: https://www.twv.be/pages/hagelandseheuvels/zomer
email: mtb@twv.be
tel: 0478/57.98.16
25.08.2024 - Aarschot - Hagelandse Heuvels
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: 25.08.2024 - Aarschot - Hagelandse Heuvels
Kan ik in de buurt van Kortrijk-Dutsel aansluiten op de 85km en na hoeveel km is dat dan?
-
JLSteve78
- Mountainbiker
Vandaag toevallig in de buurt een (droge) wandeling gedaan van dikke 20km met einde om 14u; parcours ligt er al bij al goed bij. Hier en daar wel een plas maar valt wel
Mee. Af en toe een pijltje teruggezet welke aan klein takje of gewas was vastgemaakt.
Mee. Af en toe een pijltje teruggezet welke aan klein takje of gewas was vastgemaakt.
Vandaag ginds de 55 km gaan doen.
Man, man, da was wel serieuze kost. Heel vettig en zwaar. Ik ben wel 4 keer tegen de grond gegaan maar zonder veel erg. Wel veelal in de afdaling waar spoorvorming was.
Het was wel een prachtige tocht maar ik ben toch mezelf tegen gekomen op het einde
Man, man, da was wel serieuze kost. Heel vettig en zwaar. Ik ben wel 4 keer tegen de grond gegaan maar zonder veel erg. Wel veelal in de afdaling waar spoorvorming was.
Het was wel een prachtige tocht maar ik ben toch mezelf tegen gekomen op het einde
De 65k gedaan, mooie tocht.
Eerste bevoorrading kwam pas na 40km en een tweede kwam er niet.
11 euro voor een basic toertocht vind ik al duur, maar zeker als de bevoorrading niet geregeld is zoals aangekondigd.
Eerste bevoorrading kwam pas na 40km en een tweede kwam er niet.
11 euro voor een basic toertocht vind ik al duur, maar zeker als de bevoorrading niet geregeld is zoals aangekondigd.