Stoneman Arduenna

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Manou
Mountainbiker

Re: Stoneman Arduenna

Post by Manou »

Heb hem deze zomer ook 2x gereden... Wat een geweldig avontuur, echt super hard van genoten :bounce: Zeker een aanrader dus!

Ik heb zowel een video van de Gold (in 1 dag) alsook de Silver (in 2 dagen) op YT:

Het was de eerste keer dat we zo'n afstand hebben gereden. Ik heb wat tips en bevindingen gebundeld om je Stoneman avontuur succesvol te rijden. Voor wie plannen heeft om hem ook voor het eerst te rijden zit er misschien wel iets nuttigs tussen:
https://gpxadventures.com/nl/stoneman-arduenna-tips/
https://gpxadventures.com/nl/
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

In september gaan een kameraad en mezelf hier een poging wagen om er een stuk van te rijden. We hebben maar 1 dag en de full monty zal te veel zijn. Heeft iemand die lus vanuit Haspelt al geskipt? En hoeveel km hou je dan over? Alvast bedankt.
b.winkel
Mountainbiker

Post by b.winkel »

Vanuit haspel rij je het zuidelijkste rondje. Weet niet of je dat het mooiste lusje vind.? Rondje is ongeveer 42km met 960HM. https://www.ostbelgien.eu/nl/fiche/moun ... enderroute
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

b.winkel wrote: Sun 11 Aug 2024 19:34 Vanuit haspel rij je het zuidelijkste rondje. Weet niet of je dat het mooiste lusje vind.? Rondje is ongeveer 42km met 960HM. https://www.ostbelgien.eu/nl/fiche/moun ... enderroute
Ik zou die lus achterwege laten, die verbinding is gemakkelijk gemaakt maar ik wou eens weten hoeveel km ik zo schrap. Bedankt voor uw antwoord
Joverowa
Mountainbiker

Post by Joverowa »

Ik reed hem vorige maand op 3 dagen alleen. Mijn buddy had in het weekend ervoor een MTB ongeval gehad met de gekende "pianotoets" tot gevolg.....
Ik vertrok uit Malmedy.
De eerste dag was eigenlijk het makkelijkste.(Malmedy - Herresbach) En niet enkel omdat je dan nog fysiek ok bent. De eerste helling direct na de start was brutaal en het is natuurlijk niet vlak, maar bij aankomst had ik echt het gevoel dat ik het in 2 dagen had moeten doen. Dat gevoel zou overgaan 8)
De tweede dag (Herresbach - Burg Reuland) was zwaarder dan de eerste. Mooie vergezichten maar meer hellingen. Ze waren ook steiler.
Dag 3 (Burg Reuland - Malmedy) was technisch de zwaarste maar daardoor voor mij ook de mooiste. Als je deze moet rijden als het nat is met al die boomwortels dan ben je toch wel even bezig lijkt me.

Blij dat ik hem gedaan heb en spijtig dat ik hem alleen moest rijden. Ik heb even getwijfeld om zowel hier als in Facebook groepen op zoek te gaan naar een buddy. Maar liet dat idee toch varen.
Zou ik nog mee gaan als mijn maten hem nu zouden gaan doen na mijn "woeste" en positieve verhalen? Ik weet niet. Waarschijnlijk wel. Al zal ik dan zeker ook hopen op droog weer. Want deze rit vraagt heel wat extra inspanningen als je moet "stoempen"!
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Ik ben ook van plan om deze op 1 dagje te gaan rijden.
Zou deze zaterdag 31/08 of zaterdag 7/09 rijden. indien er nog mensen zijn die hetzelfde plan hebben hoor ik het graag 8)

Lijkt me wel een leuke tocht om eens te doen. Mijn langste tocht tot nu toe met de MTB is de limburg200 in Valkenburg welke ook een mooie aanrader is. Deze heeft een heel hoog offroad gehalte en is 208 km lang en je dient een kleine 3000hm te overwinnen.
Biker123
Mountainbiker

Post by Biker123 »

Ik heb hem 2 jaar geleden in 1 dag gedaan vertrokken vanuit Malmedy. Niet super technisch, enkel stuk voor Malmedy is uitdagend met die wortels.
Vond hem echt wel de moeite.
Ik had een camelback bij, en die was noodzakelijk voor mij! Heb in butgenbach in de lokale supermarkt bijgevuld (na 40 km voor mij) want de volgende mogelijkheid was pas in ouren een café op de camping die je passeert. (Na 115 km)

Daarna nog eens gestopt in Sankt vith bij de bakker. Goed eten en drinken is zeer belangrijk, want als je zonder valt, kan het nog een lange lijdensweg zijn.
Post Reply