Overijse - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

mtb-fltn wrote: zijn 2 afdalingen gefilmd met headcam op het rode stuk van de route in Overijse. Filmkes zijn echt bangelijk! Ik had ze gisteren gezien en daardoor besloten om vandaag naar Overijse te trekken! Echt super! =D>
hoe lag de route erbij voor de moment?

ergens verdwene pijltjes?

8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Er zijn wel kapotte of nauwelijks leesbare pijltjes. Niet erg als je de weg weet maar..

oa daar waar je in Eerken de asfalt opdraait naar Ottenburg toe op de Rode.
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

A d r i wrote:Er zijn wel kapotte of nauwelijks leesbare pijltjes. Niet erg als je de weg weet maar..

oa daar waar je in Eerken de asfalt opdraait naar Ottenburg toe op de Rode.
merci Adri, 't zijn dus zo'n zaken die wij als peter kunnen melden en die daarmee hopelijk snel opgelost kunnen worden

8)
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Ik heb de routes al een tijdje niet meer aandachtig gereden, maar als ik er nog eens passeer zal ik eens extra op alle rare pijlkes letten (en als ik m'n kodakske bij heb maak ik er foto's van)
maar eigenlijk is dat uw job, he slimme :wink:
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

LuckyIron wrote:
mtb-fltn wrote: zijn 2 afdalingen gefilmd met headcam op het rode stuk van de route in Overijse. Filmkes zijn echt bangelijk! Ik had ze gisteren gezien en daardoor besloten om vandaag naar Overijse te trekken! Echt super! =D>
hoe lag de route erbij voor de moment?

ergens verdwene pijltjes?

8)
Ik heb een aantal verkleurde en afgebleekte pijltjes gezien, maar als je stopt kan je nog net zien naar waar je naartoe moet. Ik vond de bepijling heel goed, op 1 plaats na waar ik verkeerd ben gereden (vlak na centrum van Terlanen, waar je omhoog het veld inrijdt) Daar moest ik links, maar ben rechtdoor gereden. Ofwel heb ik erover gekeken... :oops:
Er waren 2 of 3 plaatsen waar geen pijltjes waren, maar daar was het dan gewoon rechtdoor. Ik neem voor de zekerheid een kopie van het pdf-bestand mee. Dus buiten die ene keer heb ik geen enkel probleem ondervonden.

Het parcours lag er redelijk goed berijdbaar bij, muv een paar stukken waar het echt baggeren was. Ik kan me niet echt meer herinneren waar, want het was de eerste keer dat ik dit parcours reed. Ik herinner me wel nog 1 stuk op de rode omloop in een bos, waar het echt niet te doen was. Enorm veel modder, bijna moeras! Dit ging gepaard met het nodige gevloek. :evil: (denk dat het in het St-Agatha-Rodebos was)
Haberdasher28
Mountainbiker

Post by Haberdasher28 »

Iep de bikers,
heb gisteren voor eerste maal route van Overijse gereden (moest ervan profiteren, congé én zonneke)
't lag er supergoed bij, enkel laatste deel in de velden lag wat drassig.
Ik had beter wat naar die filmkes gekeken.. had me niet aan zo'n stevige afdalingen verwacht, mij zien ze er zeker terug!!
Vooral stuk waar eerste filmke begint (links is er huis), is wel een droppeke zenne. Had er mij in verslikt, wist niet goed of het nu rechtdoor rond de bomen ging, of het uitgesleten stuk dat rechts het bos in duikt. Dus ging ik wat traag om droppeke te nemen. Omgedraaid en goeie aanloop gepakt :bounce:
Jaja, zalig parcours, het groene stuk vind ik wel wat "saai" op sommige ogenblikken..

2x keer paaltje voorbijgevlamd, soms wel ff uitkijken op grote kruispunten. Maar je hebt snel door dat je verkeerd bent. In totaal denk ik nog geen 100m teveel gereden. 't Is dus héél goed aangeduid.
In't centrum van Terlanen inderdaad, daar staat een pijltje hoog op een verlichtingspaal.. niet gezien. ipv grote baan te volgen, moet je links naar boven.

Maar diegenen die dit weekend nog twijfelen.. gaan zou ik zeggen, ondanks de regen van gisterenavond zal het er nog goed bij liggen.

Groetuuhh,
nicolasbxl
Mountainbiker

Post by nicolasbxl »

mtb-fltn wrote:Ik weet niet of het al ergens in deze post staat, maar hier:

http://users.telenet.be/mtbroutes/Overi ... ing1-1.wmv
http://users.telenet.be/mtbroutes/Overi ... ing1-2.wmv
http://users.telenet.be/mtbroutes/Overi ... ing2-1.wmv

zijn 2 afdalingen gefilmd met headcam op het rode stuk van de route in Overijse. Filmkes zijn echt bangelijk! Ik had ze gisteren gezien en daardoor besloten om vandaag naar Overijse te trekken! Echt super! =D>
die tweede afdaling zegt mij dus helemaal niks, blijkbaar rijd ik toch nog ergens verkeerd. gisteren de 3 lussen nog eens gedaan na bijna 2 jaar afwezigheid en maar twee keer verkeerd gereden. het lag er wel mooi bij, met uitzondering van dat stuk door het bos (natuurreservaat denk ik). modder van begin tot einde. :(
A d r i
Mountainbiker

Post by A d r i »

Dat je die eerste afdaling mist, daar kan ik nog inkomen, je moet daarvoor ergens naar links en dan weer naar rechts als je Ottenburg uit rijdt.. velen missen die linkse afslag en gaan gewoon rechtdoor waardoor ze automatisch bij die tweede afdaling uitkomen.. ze missen daardoor het mooiste stuk uit de Rode #-o

maar die tweede missen..

die komt nadat je op de hoogvlakte achter ottenburg die radarconstruktie passeert .
De route gaat door de holle weg maar de laatste tijd wordt er meestal langs een singletrack links bovenaan die holle weg naar beneden gereden.
Je komt onderaan in Eerken uit, achter een boerderij op een asfaltweg waar je naar links moet. Het is daar trouwens vrij gevaarlijk want je ziet de auto's van links niet afkomen.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

De afdaling lag er de afgelopen maanden ook wel wat anders bij dan op het filmpje te zien is...
LuckyIron
Mountainbiker

Post by LuckyIron »

Vandaag nog eens de volledige toer gereden en extra gelet op de pijltjes. Parkoers ligt er uitstekend bij, overal perfect berijdbaar. Ook de bepijling is prima in orde. Hier en daar zelfs nieuwe pijltjes gezien. De gemeente luistert dus blijkbaar wel degelijk naar de "peters".

=D>
Post Reply