speling op klikpedaal

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
Rocket Jon
Mountainbiker

speling op klikpedaal

Post by Rocket Jon »

Er zit speling op mijn shimano-spd klikpedaal (waar ze rondraaid) kan ik dit herstellen of is het beter nieuwe te monteren
garagist
Mountainbiker

Post by garagist »

Tis misschien beter om een extra pedaalke mee te pakken wanneer je gaat rijden met een sleutelke van 15 voor alle voorzorgen.
Je kan natuurlijk ook nieuwe pedaalkes kopen hé, maar word misschien duur op den duur hé.
is da nie zone bike van de briek schotte
Rocket Jon
Mountainbiker

Post by Rocket Jon »

Hou het maar bij het herstellen van auto's gij
garagist
Mountainbiker

Post by garagist »

dat denk ik ook hé :lol:
grapje hé
Rocket Jon
Mountainbiker

Post by Rocket Jon »

Kun je voor zo een klikpedaal apparte onderdelen verkrijgen ?
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

Een beetje speling kan normaal geen kwaad. Of is er veel speling op ? Vervangstukken zijn moeilijk te verkrijgen denk ik.
Rocket Jon
Mountainbiker

Post by Rocket Jon »

toch nen mm of 3 als ik zeker zou zijn dat hij niet volledig afbreekt kan ik er nog mee leven
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

De speling van sommige Shimanopedalen kan je toch regelen,hier heb je soms een speciaal tooltje voor nodig TL-PD40 en anders een steeksleutel 17 om deze te openen,daarna kan men lagering kuisen en met nieuw vet behandelen vervolgens kan men de speling regelen,door vast/losser-zetten van moer en kontramoer met steeksleutel 7 en ringsleutel 6 eerst Locktide aanbrengen en liefst een 12h wachten voordat met het pedaal terug dicht doet.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Speling kan je toch regelen met het kleine schroefje in 't midden van de pedaal ?!
intruder
Mountainbiker
Location: B1 Replic, marzocchi EXR, alivio montage, pd-m520, kaloy+XLC-components "accessoires"

Post by intruder »

P° wrote:Speling kan je toch regelen met het kleine schroefje in 't midden van de pedaal ?!
ik peis da da vijske dient om de spanning op u veerke in te stellen en zo u vastheid in de pedaal (makkelijk/moeilijk uitklikken) instelt
Post Reply