Ik wil hem niet wegdoen wat hij blinkt nog steeds en kan me dus van pas komen bij wat minder weer.
Door mijn jaren achterstand met de nieuwe technologie is al dat "nieuws" op de Spark best wel confronterend...
Mijn stuur heeft bijvoorbeeld een breedte van 740mm (flatbar, 8°backsweep). In verhouding met mijn oude MTB is dat een wereld van verschil. Ik heb geen last van mijn polsen maar die breedte is écht wel wennen. Soms heb ik het gevoel, vooral bij erg steile hellingen, dat ik moeilijk controle houd over het stuur, precies dat de minste beweging helemaal van tracé doet afwijken. Gemakkelijk beginnen wiebelen. Iemand een tip, stuur beetje inkorten? Of toch nog even wennen? (Vooraleer mijn ESI grips te plaatsen wil ik absoluut zeker zijn).
Ik tracht ook de goede instelling van de voorvork te vinden en had tot nu toe 80psi wat overeenstemt met de aangegeven ondergrond voor een rijder van 72kg. Ik weeg ietsje minder en om te testen verlaagde ik het daarnet naar 70 à 75psi. We gaan zien wat dat geeft. Als ik her en der lees, spreekt men over een sag van 20% van de veerweg. Volgens specificaties heeft mijn vork een 120mm travel, maar op de vork zélf staat er dan weer zowel een 120mm schaal (met percentages) als een 110mm schaal (ook met percentages). Vreemd... Enfin, ik ga uit van de 120mm omdat de vork alzo is gespecificeerd. Nog mensen die RockShox SID Select RL3 Air hebben en hun instelling willen delen?
Bedankt alvast voor jullie input.