Dit wordt men nieuwe bike
Rohloff
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
De Rohloff lijkt iedereen blijkbaar te intrigeren. Dit alleen al, en het feit dat het om een prima concept gaat zal de verkoop in de toekomst doen swingen.
Ik verzeker u dat alle MTB merken in hun kataloog 2006 een rohloff fiets in de aanbieding zullen hebben. Zonder meerprijs tegenover hoogwaardige afmontages.
Rohloff zal lichter worden, beter worden, een knapper design hanteren, een breder productgamma voorstellen.
Dit alles nadat ze door een multinational als Shimano zijn overgenomen.
Zeker weten.
Ik verzeker u dat alle MTB merken in hun kataloog 2006 een rohloff fiets in de aanbieding zullen hebben. Zonder meerprijs tegenover hoogwaardige afmontages.
Rohloff zal lichter worden, beter worden, een knapper design hanteren, een breder productgamma voorstellen.
Zeker weten.
Die meerprijs is vooral door de voorlopig lage verkoopscijfers, niet elke fietsenmaker ziet dit systeem zitten doordat zij er minder aan verdienen.motorbiker wrote:De Rohloff lijkt iedereen blijkbaar te intrigeren. Dit alleen al, en het feit dat het om een prima concept gaat zal de verkoop in de toekomst doen swingen.
Zeker weten.
Rohloff-naaf is de max. Handig, snel en vooral: duurzaam, dwz. gaat heel lang mee, ook zonder onderhoud. Ideaal voor iedereen die z'n bike niet graag/niet goed onderhoudt of daar geen tijd wil/kan aan besteden. Voor iemand als ik dus.
Het enige echte probleem is dat de meeste recreatieve bikers (en dat zijn we toch bijna allemaal) zich willen spiegelen aan de profs of de topracers. En die hebben geen baat bij Rohloff, want zij zijn niet geïnteresseerd in duurzaamheid aangezien ze toch voortdurend nieuw materiaal krijgen van hun sponsor. Zij hoeven dus alleen naar 'gewicht' te kijken, en inderdaad: dan is de Rohloff naaf 300 grammen zwaarder dan een klassiek derailleursysteem. Maar wie de grote jongens niet blindelings wil na-apen en zelfs zijn eigen weg kiest, die kiest voor de Rohloff Speedhub.
Het enige echte probleem is dat de meeste recreatieve bikers (en dat zijn we toch bijna allemaal) zich willen spiegelen aan de profs of de topracers. En die hebben geen baat bij Rohloff, want zij zijn niet geïnteresseerd in duurzaamheid aangezien ze toch voortdurend nieuw materiaal krijgen van hun sponsor. Zij hoeven dus alleen naar 'gewicht' te kijken, en inderdaad: dan is de Rohloff naaf 300 grammen zwaarder dan een klassiek derailleursysteem. Maar wie de grote jongens niet blindelings wil na-apen en zelfs zijn eigen weg kiest, die kiest voor de Rohloff Speedhub.
Zie www.rohloff.de
In principe is het Rohloff-systeem integreerbaar in elke fiets, al heb je dan wel een 'speedbone' nodig (verplicht trouwens op alle 'fully's') om de ketting goed gespannen te houden. En da's weer een extra element dat onderhoud vraagt of dat toch stuk kan gaan.
Beter dus om meteen een bike te nemen waarbij het frame speciaal voor de Rohloff-naaf is gebouwd. Bij mijn weten zijn er in Vlaanderen 2 fietsenhandelaars die zulke bikes met een ingebouwde Rohloff-naaf leveren: FietsenKoen in Kessel-Lo (met als merk Idworx) en Cameleonbike in Gentbrugge (zie www.cameleonbike.com, met als merk Endorfin). Allebei topkwaliteit.
In principe is het Rohloff-systeem integreerbaar in elke fiets, al heb je dan wel een 'speedbone' nodig (verplicht trouwens op alle 'fully's') om de ketting goed gespannen te houden. En da's weer een extra element dat onderhoud vraagt of dat toch stuk kan gaan.
Beter dus om meteen een bike te nemen waarbij het frame speciaal voor de Rohloff-naaf is gebouwd. Bij mijn weten zijn er in Vlaanderen 2 fietsenhandelaars die zulke bikes met een ingebouwde Rohloff-naaf leveren: FietsenKoen in Kessel-Lo (met als merk Idworx) en Cameleonbike in Gentbrugge (zie www.cameleonbike.com, met als merk Endorfin). Allebei topkwaliteit.
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Ik hoop het dat de prijs nog wat zal dalen. Voorlopig heb ik nog geen nieuwe fiets nodig, maar bij de volgende die ik over xxx aantal jaren koop zal ik er wel over nadenken om een Rohloff-naaf te steken. Enkel de prijs houdt me dan nog tegen (jaja, 'k weet het, 't is een duurzame investering die na jaren opbrengt ...)motorbiker wrote:De Rohloff lijkt iedereen blijkbaar te intrigeren. Dit alleen al, en het feit dat het om een prima concept gaat zal de verkoop in de toekomst doen swingen.
Zeker weten.
Voor de rest doet gewicht me geen bal.
Het is de duurzaamheid van het geheel waar ik belang aan hecht. En dat is nu net het sterke punt van Rohloff!