17.07.2022 Wijgmaal - Dwars door het Dijleland

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mv212
Mountainbiker

Re: 17.07.2022 Wijgmaal - Dwars door het Dijleland

Post by mv212 »

Joverowa wrote: Sat 16 Jul 2022 15:43 Zal er eigenlijk een GPX te verkrijgen zijn?
Neen, alles is deze voormiddag afgepijld!
Joverowa
Mountainbiker

Post by Joverowa »

ok, spijtig.
Tot morgen. We zullen er zijn met 3 man rond 8 uur voor de grote toer
mv212 wrote: Sat 16 Jul 2022 20:28
Joverowa wrote: Sat 16 Jul 2022 15:43 Zal er eigenlijk een GPX te verkrijgen zijn?
Neen, alles is deze voormiddag afgepijld!
flipp
Mountainbiker

Post by flipp »

Mooi tochtje. Helemaal vanuit Bree afgezakt voor deze tocht
65km gedaan.
Mooi parkoerke.
Goede bepijling, 2 bevoorradingen.
Alleen raar dat er geen bewaakte fietsenstalling was ? Maar dat is het ergste natuurlijk niet.

We hebben genoten 8)

Wtc Vesper 9% Tongerlo - Bree
Joverowa
Mountainbiker

Post by Joverowa »

Alhoewel we al om 0730 daar waren verschoot ik ervan hoeveel volk er al was. Bij de meeste tochten vertrek ik als een van de eersten. Dat kon hier niet gezegd worden. Dat maakt natuurlijk dat we op sommige stukken in treintje dienden te rijden. Maar dat kon de pret niet drukken. De 65 km passeerden vlot onder de wielen.
Super dat de hoogtemeters plots heel wat minder werden op het einde. Perfect om de benen dan wat rust te gunnen en naar binnen te karren als was het een zondags ritje :lol: :lol: :lol:

Bertembos kennen we. De Zounk en alles errond ook. Toch was dit een zeer leuke tocht. Nog heel wat paadjes gedaan die ik nog nooit deed.

Ik ben van origine van Wijgmaal en mijn ouders wonen er nog steeds. Dit is thans de eerste keer dat ik deze mee reed (ik MTB nog maar enkele jaren en vorig jaar kon ik niet). Het zal niet de laatste keer zijn.

Zoals in een post hierboven al vermeld rij ik graag op een GPX. Dat geeft een idee en dan kan ik meer van de rit "genieten" omdat ik dan niet met pijlen moet bezig zijn. Maar wie op deze tocht pijlen mist, die moet dan toch dringend naar de oogarts.

De hamburger smaakte, het parkeren was goed geregeld en de sfeer zat er goed in. Zowel tijdens het rijden als tijdens de apres.
Als er voor mij dan toch 1 minpuntje is, dan is het net als flipp dat ik een bewaakte parking miste. Als je wil gaan douchen en je er zijn nog maar plaatsjes aan een tafel waarbij je de fiets niet meer kan zien, dan geeft me steeds de kriebels. Kijk maar naar Gotechain vorig jaar.. Dat was geen 5 minuten nadat wij er waren...

Merciekes voor het organiseren!
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Eerst en vooral is het een zeer mooie TT. Qua bepijling, parcours, bevoorrading. Niks op aan te merken.

Maar inderdaad, geen bewaakte fietsenstalling. Dat komt toch zelden voor.
Ik denk dat er wel wat mensen de aprés aan zich laten passeren als ze hun fiets niet veilig kunnen stallen, zelf ben ik ook echt niet scheutig om mijn fiets half uit mijn zicht ergens te zetten. De aprés is toch belangrijk om er financieel een succes van te maken (laat ik me vertellen), misschien toch eens over nadenken.

Qua inschrijving heb ik post corona al verschillende TT's gedaan waar de inschrijving gewoon buiten was, met de fiets aan de hand de tafel passeren en klaar. Dan hoef je alvast s'morgens geen vrijwilligers op te offeren voor een bewaakte fietsenparking.
Titser
Mountainbiker

Post by Titser »

Gisteren helaas moeten skippen, heeft iemand toevallig een GPX van de 55 of 65 km beschikbaar? Uiteraard indien er geen privéstukken inzaten.
TimJrs
Mountainbiker

Post by TimJrs »

Sluit me aan bij de commentaren hierboven. Stoffig ritje, maar de moeite zeker waard. Graag tot volgende editie.
HansP
Mountainbiker

Post by HansP »

Wij hebben ons ook zeer goed geamuseerd op de 65km!
zeer toffe stukken tussen, helemaal niet verwacht.
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Ik kwam van Mechelen aangereden voor de 65.
En ik werd niet ontgoocheld!
Pittige korte klimmetjes, mooie singletracks, … en veel bekende stukjes die door of in een andere combinatie of in andere richting dan weer heel verrassend.
De laatste loodjes waren het zwaarst maar nog ok.
Maar na een Fantake terug vertrokken.

Al met dik tevreden van deze ttocht.
Dikke pluim voor de organisatoren.
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Filmpje van de 55km.

Post Reply