Aangezien de mtb tocht onderdeel is van onze dorpsfeesten, is het vertrek vanaf 10 uur. Iets eerder vertrekken rond 9.30 is wellicht mogelijk maar omdat we de tocht ‘s morgens narijden en bevoorrading met dezelfde mensen die ook de avond ervoor op de fuif helpen organiseren is vroeger niet mogelijk, om een fijne tocht met traditionele goede bevoorrading te garanderen.
Hopelijk tot zaterdag .
Het beloofd super weer te worden en de mooi trails liggen er super bij
Zin in een super toertocht in bossen Dilsen-As-Maasmechelen?
Na 2 jaar onderbreking door Covid gaan dit jaar onze buurtfeesten weer door en zoals gebruikelijk organiseren we ook weer een MTB-tocht.
Zaterdag 9 juli 2022
Lokatie: Zaal de Bempt , Weg naar As 78, 3680 Dorne-Maaseik
Afstanden: 15 (kids), 30, 40 & 50 km
Hoogtemeters 620 m (op 50 km)
95% onverharde wegen
Deelnameprijzen incl consumptie €5 (met VWBkaat), €7 (zonder kaart), kids €3
Dat was een vrij pittige tocht met serieus wat steile hellingen. Alles was goed en duidelijk afgepijld incl de witte markeringen zodat verkeerd rijden quasi onmogelijk was.
Toch heb ik serieus afgezien wegens de aanhoudende beklimmingen waarbij ik er meerdere niet boven raakte. Overmoedig koos ik nog voor de 50 km . Dat moest ik bekopen. Na enkele kms op de 50k maar recht terug naar de start gereden langs de weg want het vat was volledig af.
Toch heb ik er van genoten!
Mooie tocht maar zwaar, vele stukken in omgekeerde richting van 2018, wat ik toen toch beter vond. Enkele klimmen niet al fietsend boven geraakt maar wel super genoten van de 50km. Filmpke gemaakt maar de kwaliteit is niet denderend.
Was inderdaad weer een leuke tocht met aangename temperaturen. Dat is al ooit anders geweest
Er werden ook foto's genomen. Zijn deze soms ergens te bezichtigen?