09.01.2022 - [VBL] Londerzeel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
EDB1
Mountainbiker

Re: 09.01.2022 [VBL] Londerzeel

Post by EDB1 »

absalonke wrote: Thu 06 Jan 2022 18:24
EDB1 wrote: Wed 05 Jan 2022 20:13 Een CST controle voor een buitenactiviteit???? Graag zou ik weten welke politieke idioot deze regel opgelegd heeft. Het zal er eens te meer voor zorgen dat ik jammer genoeg als zwartrijder zal meerijden.
Beste,

Deze verplichte CST controle werd ons opgelegd door de gemeentelijke autoriteiten om een activiteit van meer dan 100 personen te organiseren.

Ik hoop dat je je er van bewust bent dat de mensen van onze organisatie hun eigen gezondheid op het spel zetten om er voor te zorgen dat de mountainbikers hun hobby kunnen beoefenen ....

Beste groeten.
Stephan Slachmuylders
Beste Absalonke,

met mijn bericht wil ik zeker geen kritiek op jullie organisatie geven, integendeel ik vind het moedig van jullie om in deze moeilijke tijden toch nog deze MTB-tocht te laten doorgaan. Ik wil enkel de beslissing van de politieke verantwoordelijken in vraag stellen om mensen zonder CST uit te sluiten terwijl dit voor een buitenactiviteit mijns insziens compleet onzinnig is. En het verbod om buiten een overdekte tent voor de inschrijvingen op te zetten is al even onbegrijpelijk. Daar kunnen jullie uiteraard zeker niets aan doen en als ik zondag meerijd zal ik op een of andere manier trachten mijn inschrijving te betalen. Maar de politieke coronapsychopaten zullen mij alvast niet binnen kunnen houden :lol: .
Dimitri1964
Mountainbiker

Post by Dimitri1964 »

PuurCycling zal aanwezig zijn.
dirty
Mountainbiker

Post by dirty »

Alle respect voor de organisatie maar vandaag doet me denken aan de tijd van de “Willy” de drive en oprichter van de palmvelden .
Na zoveel organisaties en ervaring kun je rapper ingrijpen op parcours .
Sommige stukken waren beter met de kano dan met mtb.
Dit is waarom vele mtbers (wielertoeristen ) afhaken met mtb .
Ik mtb ongeveer 30 jaar dus weet waarover ik spreek .
Mtbers vragen steeds meer naar berijdbare parcours , mtb is ook geen watersport en cyclocross , zoals sommige ééndags rijders denken.
Parcours op tijd aanpassen aan de omstandigheden desnoods meer op de baan is de boodschap !
Wel chapeau voor de mensen die meewerken aan het event dit is steeds op vrijwillige basis 👍
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

Gisteren en de voorbije nacht heeft het hier bij ons geweldig veel geregend waardoor het parcours er totaal anders uit zag zoals verwacht. Hadden we dit op voorhand geweten waren we waarschijnlijk niet gekomen... maar...
toch zijn we met een 'big smile' binnen gekomen :-D :-D (dus een geluk dat we het niet wisten)
Kan mij wel voor stellen dat menig biker met de handen in het haar zaten toen ze voorbij de slagboon met 'wateroverlast' reden...wij kennen de streek goed en hebben (samen met vele andere bikers) een ommetje gemaakt :wink:
Een welgemeende dank aan de organisatie om toch door te zetten in deze eigenaardige tijden.
Het valt ons telkens weer op dat de sfeer hier altijd top is (o)
Den Bees
Mountainbiker

Post by Den Bees »

DDT-STAS wrote: Sun 09 Jan 2022 15:45 Gisteren en de voorbije nacht heeft het hier bij ons geweldig veel geregend waardoor het parcours er totaal anders uit zag zoals verwacht. Hadden we dit op voorhand geweten waren we waarschijnlijk niet gekomen... maar...
toch zijn we met een 'big smile' binnen gekomen :-D :-D (dus een geluk dat we het niet wisten)
Kan mij wel voor stellen dat menig biker met de handen in het haar zaten toen ze voorbij de slagboon met 'wateroverlast' reden...wij kennen de streek goed en hebben (samen met vele andere bikers) een ommetje gemaakt :wink:
Een welgemeende dank aan de organisatie om toch door te zetten in deze eigenaardige tijden.
Het valt ons telkens weer op dat de sfeer hier altijd top is (o)
De slagboom hebben wij gedaan en ik kan zeggen dat mijn fiets op het einde van die strook zeer proper was :lol: :lol: :lol:
fluppeke
Mountainbiker

Post by fluppeke »

EDB1 wrote: Wed 05 Jan 2022 20:13 Een CST controle voor een buitenactiviteit???? Graag zou ik weten welke politieke idioot deze regel opgelegd heeft. Het zal er eens te meer voor zorgen dat ik jammer genoeg als zwartrijder zal meerijden.
Oei iemand die zich niet heeft laten inenten tegen corona ](*,)
MrBojangles
Mountainbiker

Post by MrBojangles »

natte en gladde rit, maar heb mij geamuseerd. Ik vond het zeker niet te nat, maar heb wel de 50 niet gereden: om een of andere reden heb ik de pijl gemist, waarschijnlijk teveel modder in de ogen :lol: Niet erg trouwens, de 40 was genoeg voor vandaag.
palmfluiter
Mountainbiker

Post by palmfluiter »

Eindelijk terug een toertocht in Londerzeel,ondanks de bizarre omstandigheden.
Er was maar 1 plaats waar je kon kanovaren; het bos van de baron. Door de hevige regenval gisterenavond was de molenbeek overgelopen, tegen moeder natuur kunnen we niets doen hé. Je moest eerste 10 m door het water rijden en de rest was berijdbaar in het bosje. De rest van het parcour was zeer berijdbaar. Met het juiste profiel en bandenspanning was het zelfs zeer plezant om te rijden. (geen 30 jaar ervaring) Er was wel één probleem: er reden 4 motorcrossers op het parcour,ik ben ze 4 keer voorbij gereden en die maakten het parcour kapot. Ik zou niet weten welke stukken dat ze nog konden verwijderen . De meeste stukken waren zelfs al verhard. Het blijft wel mtb'en hé. Spijtig genoeg was vorig week drenthe 200 geannuleerd. Maar deze toertocht was zeer geslaagd om het nieuwe jaar te beginnen.
Een dikke pluim voor de organisatie, het was dik in orde.
Braeckie
Mountainbiker

Post by Braeckie »

Bizarre omstandigheden vandaag op het parcours, maar wat heb ik me geamuseerd!
Niet om elke week te doen, want volgens mij wel een serieuze aanslag op het materiaal, maar ik heb echt elke meter genoten.
Dat stuk aan de Molenbeek die helemaal onder stond was echt spannend, voortdurend hopen dat je niet in een put zou rijden, maar al bij al viel het heel goed mee. Weeral een zeer aangename en avontuurlijke ervaring rijker. Merci voor de organisatie!
TLa
Mountainbiker

Post by TLa »

fluppeke wrote: Sun 09 Jan 2022 18:53
Oei iemand die zich niet heeft laten inenten tegen corona ](*,)
Toch zijn goed recht hé, zolang het niet verplicht is, ben je niet verplicht (en die opdeling in de maatschappij is 'zum kotsen')

Wij kiezen meestal een TT in het Waasland of de Kempen, daar zijn de burgemeesters minder hysterisch (meestal) en is zo'n onzinnig papiertje niet nodig. We sturen ook steeds 1 iemand naar de inschrijvingen om iedereen tegelijk in te schrijven (we kiezen dan wel iemand die bereidt is om het CST te laten zien, er zijn er een paar bij ons die dat weigeren te laten zien ook al zijn ze gevaccineerd)

Op zich wel jammer want ik had goede herinneringen aan de tocht in Londerzeel (maar Sinaai was ook mooi gisteren)
Post Reply