8/8/2021 Toertocht Holsbeekpleinfeesten ism MBC De Zoenk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Canakris
Mountainbiker

Re: 8/8/2021 Toertocht Holsbeekpleinfeesten ism MBC De Zoenk

Post by Canakris »

Voila, fiets terug proper seh want het was nodig:-). Leuke tocht, weinig verkeer onderweg, eerste paar km en laatste 15 waren de plezantste, voor mij mocht heel het stuk naar Wilsele eruit, half verzopen en weinig leuks.

Merci voor de organisatie!
Croc14
Mountainbiker

Post by Croc14 »

=D> Knap werk! Zeker met het weglaten van de "verzopen" stukken, graag kom ik nog wel eens terug als het wat meer schuift en het wat glibberiger is. =D> 8) :-D
somerse
Mountainbiker

Post by somerse »

Over het algemeen een mooie tocht, leukste zat duidelijk op het einde.
Bevoorrading was wel echt ondermaats, enkel een wafel, de bananen waren al op. Ik was gestart om 8u45, terwijl je kon starten tot 10u30. Mag wel wat meer zijn voor €6 inschrijving.
_Knarf_
Mountainbiker

Post by _Knarf_ »

Merci aan de organisatie.
Mooi en goed georganiseerde tocht.
AlReDo
Mountainbiker

Post by AlReDo »

Bedankt aan de organisatie voor de tocht. Stevig ritje zoals verwacht.
Over het algemeen goed geamuseerd, enkele totaal verzopen stukken buiten beschouwing gelaten. Dat zal het resultaat geweest zijn van regen op zaterdag en te laat voor aanpassingen.

Jammer dat er geen afspuitstand voorzien kon worden, dat is op de TT's van Oud-Heverlee en Wijgmaal wel gelukt een paar weken terug.

Tip: op een aantal gevaarlijke plaatsen ontbrak een waarschuwingsbord (snelle afdaling + obstakel of hindernis aan het einde). Ik was niet de enige met dat gevoel bij het passeren op die punten.

Tot de volgende! :-)
Joverowa
Mountainbiker

Post by Joverowa »

Ik had het hier wel goed gelezen.. het venijn zou in de staart zitten.
Jawadde, met die hellingen in het begin leek me dan wel een slang met 2 staarten haha.
Dikwijls gedacht aan "het venijn zit in de staart, ik moet doseren".... Op het beginstuk naast al die vijvers na viel het toch goed mee qua modder. Maar dat stuk was het dan ook goed schuiven. Wel wat rijders gezien die verward waren met de afpijling maar wijzelf hebben steeds de goede beslissing genomen :-)

Alleen de afspuitplaats hebben we gemist. En op de parking was het duidelijk dat we niet de enige waren.

Goed ritje die voor mij best stevig te noemen was. (we deden de lange toer). Maar met een gemiddelde van 20km/hr, leuke wegeltjes, gezellige sfeer op de bevoorradingen kunnen we alleen maar beslissen dat afwezigen ongelijk hadden.

Op naar de volgende!
_Knarf_
Mountainbiker

Post by _Knarf_ »

Joverowa wrote: Mon 09 Aug 2021 10:59 Ik had het hier wel goed gelezen.. het venijn zou in de staart zitten.
Jawadde, met die hellingen in het begin leek me dan wel een slang met 2 staarten haha.
Dat beginstuk, zonder echte opwarming vond ik een heel ander paar mouwen dan de staart.

Heb me na dat beginstuk wel wat ongerust gemaakt : "wat gaat die staart dan wel niet zijn?!?!". Maar die staart viel reuze mee.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Eindelijk weer een TT met de ambiance uit vroegere tijden. Mensen, wat hebben we daar naar uitgekeken. En de modder die nemen we er vandaag met de glimlach bij. Ee tocht met twee staarten las ik hierboven, en daar ben ik het volkomen mee eens. Op de zoenk stond ik ineens richting afwaarts. Proficiat aan wie, op de fiets, boven is geraakt. Dat was dan ook de enige keer dat ik een voetje heb moeten zetten. We hebben er van genoten.
Fritzz
Mountainbiker

Post by Fritzz »

Zo zag deze toertocht er uit door onze lens. (o)
Joverowa
Mountainbiker

Post by Joverowa »

Jij ook al??
Door die opmerking te lezen heb ik er ook hele de weg aan gedacht. Doseren, doseren en nog eens doseren want wat een venijn moet dat wel niet zijn!!
Ik moet toegeven dat ik de start ook zwaarder vond.
_Knarf_ wrote: Mon 09 Aug 2021 11:06
Joverowa wrote: Mon 09 Aug 2021 10:59 Ik had het hier wel goed gelezen.. het venijn zou in de staart zitten.
Dat beginstuk, zonder echte opwarming vond ik een heel ander paar mouwen dan de staart.

Heb me na dat beginstuk wel wat ongerust gemaakt : "wat gaat die staart dan wel niet zijn?!?!". Maar die staart viel reuze mee.
Post Reply