Enkele jaren aan het MTBen, maar steeds rustig met de dochter op stap. Die is nu 16 en begint sneller te rijden en wildere zaken te doen... en paps er achteraan natuurlijk
Ben nu door mijn M500 achterrem gegaan: tijdens een harde stop aan hoge snelheid het gevoel gehad dat ik door mijn rem kneep: de hendel ging ineens helemaal in. Sindsdien is de remkracht nog 20%. Ik moet bij hard bergaf nu zeer voorzichtig met de voorrem werken, soms niet ideaal. Met volle achterrem krijg ik wiel niet meer geblokkeerd.
Ik heb de rem gedemonteerd, had ook een bleeding kitje besteld, maar daar bleek geen bleed block bij te zitten, dus alles proper, schijf ontvet, plaatjes proper gemaakt, die waren niet weggesleten denk ik, en dan maara terug gemonteerd, maar het gaat echt niet zo...
Goed, long story short. De fiets was een instapper, Giant van 1100€, altijd goed mee geweest, maar ik wil daar geen honderden euros insteken. Ik vraag me nu af: kan ik enkel een andere caliper kopen, bvb een M7000, dat heb ik voor 26€, dat kan nog net
Iemand die goede raad heeft? Fietsenmaker zit weken vol, en ik wil niet thuiszitten, bovendien wil ik dat zelf kunnen.
Groetjes
R.B.