Maar ik ben onderweg wel enorm veel pelotons tegen gekomen en daar stel ik mij dan wel vragen bij als ge ziet dat fietsers continu spugen en hun neus uitblazen.
CORONA - MAATREGELEN
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: CORONA - MAATREGELEN
Ik rij race en MTB. Met de race zit ik in een klein wielerclubje en ben ik ook aangesloten bij de VWB. Van de week hadden we allemaal de mail gehad om niet meer in groep te gaan rijden. In onze wielerclubje is dan ook beslist om gisteren geen officiële rit te doen, maar heeft het zich opgesplitst in groepjes van max 2 mensen. Ok, ik heb niet uit de wind kunnen rijden, maar wel op het gemakje 101km gedaan met rustige hartslag.
Maar ik ben onderweg wel enorm veel pelotons tegen gekomen en daar stel ik mij dan wel vragen bij als ge ziet dat fietsers continu spugen en hun neus uitblazen.
- kevx
- Mountainbiker
https://sporza.be/artikels/sportartsen- ... 124122310/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze raden aan om te blijven sporten en in groepen van max 10 mensen te rijden... Wat wij gisteren dan ook gedaan hebben.
Ze raden aan om te blijven sporten en in groepen van max 10 mensen te rijden... Wat wij gisteren dan ook gedaan hebben.
10 is nog erg veel vind ik persoonlijk.kevx wrote:https://sporza.be/artikels/sportartsen- ... 124122310/
Ergens moeten de mensen toch hun gezond verstand gebruiken en er niet mee spelen.
Ne maat van mij zijn vader heeft een longaandoening en de man vond het geen probleem om tussen al het volk naar de winkel te gaan. Zijn antwoord: 'Ik heb de oorlog ook overleefd'
https://www.bicycling.com/nl/gezondheid ... ennen-mtb/" onclick="window.open(this.href);return false;
- kevx
- Mountainbiker
Met een longaandoening naar de winkel gaan of met ne man of 10 gaan fietsen is wel niet echt vergelijkbaar...
Het was dan ook enkel fietsen bij ons. Samenkomen, vertrekken, aankomen en terug naar huis. Nergens binnen geweest, geen handen geven ed. Ik zie er totaal geen probleem in.
Het gezond verstand is bij de meeste mensen al lang weg aan de supermarkten te zien dezer dagen.
Het was dan ook enkel fietsen bij ons. Samenkomen, vertrekken, aankomen en terug naar huis. Nergens binnen geweest, geen handen geven ed. Ik zie er totaal geen probleem in.
Het gezond verstand is bij de meeste mensen al lang weg aan de supermarkten te zien dezer dagen.
Dus als de voorste zijn neus eens uitblaast, niest of spuugt, komen die druppels niet op de anderen terecht? En nu niet zeggen dat da niet gebeurt, want ik heb het gisteren massaal gezien in groepen die we passeerden.kevx wrote:Met een longaandoening naar de winkel gaan of met ne man of 10 gaan fietsen is wel niet echt vergelijkbaar...
Wat die longaandoening betreft, wilde ik het vergelijk niet maken met fietsen btw. Was maar om aan te geven dat mensen nogal laks omgaan met de regels zonder goed te beseffen wat er gaande is.
Moesten de symptomen duidelijk zichtbaar zijn zoals bij pokken of builenpest dan zouden we pas de adviezen opvolgen. Nu is het niet nodig want het overkomt enkel een Italiaan of Spanjaard. Vandaag vele grootouders zien wandelen en fietsen met de kleinkinderen , dus het is ons probleem niet. Tegen eind deze week gaat België ook op slot omdat we niet luisteren.
IPPE wrote:Moesten de symptomen duidelijk zichtbaar zijn zoals bij pokken of builenpest dan zouden we pas de adviezen opvolgen. Nu is het niet nodig want het overkomt enkel een Italiaan of Spanjaard. Vandaag vele grootouders zien wandelen en fietsen met de kleinkinderen , dus het is ons probleem niet. Tegen eind deze week gaat België ook op slot omdat we niet luisteren.
Einde van de week , jij hebt er nog veel moed in , ik gok eerder op woensdag