Sven Nys -- mountainbiker

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Dennis
Mountainbiker

Post by Dennis »

Ge kunt nog zo goed in conditie zijn. Er bestaat ook nog zoiets als Motivatie. Die zijn seizoen zit er eigenlijk wel op hé, zit waarschijnlijk al met zijn hoofd in Cuba.
Ik zou het heel straf hebben gevonden dat die zich nog kan opladen voor zo'n 'met alle respect' strandraceke waar niks meer te winnen of verliezen valt, en daar iedereen efkens naar huis te rijden.

Als die zich er echt op toelegt twijfel ik geen seconde dat hij zich kwalificeerd voor de OS, maar laat dat nu het probleem zijn. Dat is natuurlijk wel een risico, een paar veldritseizoenen op het spel zetten voor enkel de OS.
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

Hey mannen, het was een strandrace he!!! Veel zand en geen bergen!!!!!
Kom aan he, ge gaat Sven toch niet veroordelen voor 1 strandrace.
Als 'em echt MTBer wil worden zal 'em hard en veel op een MTB moeten trainen en zelfs de cyclocross een tijdje moeten laten. Met effe tussendoor wa MTB trainen zal 'em er zeker niet geraken. Met veel trainen .......... misschien, maar echt wereldtop??? Ik heb schrik van niet. Maar Sven is echt wel een atleet en wie weet wat heeft die kerel nog allemaal in zijn mars. Maar geef 'em gewoon een kans en we zien wel!!
Maar bij 1 ding blijf ik.... Hij zal een tijd, misschien wel 2 jaar, alles op MTB moeten zetten en (tijdelijk) stoppen met veldrijden ........ en dan misschien...... goed in 2008 op de spelen..... maar goud??? Wie weet!!!
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

stoppen met veldrijden zal hij nooit doen, en denk ook niet dat het noodzakelijk is.
Johnny de Wit
Mountainbiker

Post by Johnny de Wit »

morreboefer wrote:stoppen met veldrijden zal hij nooit doen, en denk ook niet dat het noodzakelijk is.
Als 'em ne goeie biker wil worden, zal het toch (tijdelijk) moeten!
Nico Wils
Mountainbiker

Post by Nico Wils »

Johnny de Wit wrote:
morreboefer wrote:stoppen met veldrijden zal hij nooit doen, en denk ook niet dat het noodzakelijk is.
ja, inderdaad. Je kan de 2 niet combineren als je op topniveau wil blijven in beide sporten, hij zal een keuze moeten maken en zich concentreren op 1 van de 2, de trainingen zijn er te verschillend voor.
Hansje
Mountainbiker

Post by Hansje »

LuckyIron wrote:
easyrohling dré wrote:Kan Nys een goede mtb'er worden? Geen idee, maar op de weg gaf hij nooit veel blijk van groot athletisch vermogen. Dat zou er kunnen op wijzen dat hij te weinig duurvermogen heeft voor MTB.
ooit Parijs-Roubaix gezien waarin Nys tot diep in de finale meedraaide. Waar Nys een schouderklopke kreeg van Museeuw....

Laat Nys maar wat doen, hij en alleen hij weet het best wat hij kan. Niemand anders.

8)
Alleen jammer dat Museeuw erbij vroeg wat hij daar feitelijk in da peleton kwam doen. 'Het was daar enkel voor de goei coureurs' zei heer Museeuw #-o [-X

Ik kan alleen maar zeggen dat ik blij ben dat Nys het wil proberen, en als het lukt, des te beter. Ik hoop het echt voor hem, en voor de mountainbikesport. Want samen met Nys zullen er wel supporters meekomen. En dan zwijg ik nog over de aandacht in de media. Gezien van't weekend? Tot maandagavond heeft het op teletext gestaan dat Nys achtste geworden was in Knokke. =D>

Lang leve Nys!
morreboefer
Mountainbiker

Post by morreboefer »

idd, de mtb-sport kan er enkel wel bij varen. je zal het op 17 juli eens zien ... normaal voor een BK geen kat, in de gazet zou je ergens in een hoekje moeten zoeken. nu zullen er tv-ploegen en al aanwezig zijn ...
Guest

Post by Guest »

Nico Wils wrote:
Johnny de Wit wrote:
ja, inderdaad. Je kan de 2 niet combineren als je op topniveau wil blijven in beide sporten, hij zal een keuze moeten maken en zich concentreren op 1 van de 2, de trainingen zijn er te verschillend voor.
hier ben ik het totaal niet mee eens
er zijn er die de twee wel hebben gecombineerd en in beide discipline's vrij goede tot zeer goede resultaten behaalde
zoals djernis ,friesknecht en nog een paar andere
slow motion
Mountainbiker

Post by slow motion »

manitou. wrote:hier ben ik het totaal niet mee eens
er zijn er die de twee wel hebben gecombineerd en in beide discipline's vrij goede tot zeer goede resultaten behaalde
zoals djernis ,friesknecht en nog een paar andere
Yep, Djernis en Frischi hebben het beiden gepresteerd.
Met alle respect voor Nijs, maar om hem te gaan vergelijken met deze twee heren [-X
joerio
Mountainbiker

Post by joerio »

iedere generatie heeft zijn superman
Post Reply