Gisteren de avondrit gereden, wat een prachtige rit. Voor wie nog twijfelt voor zondag, zeker deze doen maar hou rekening met veel hoogtemeters en dan vooral in de bossen. Op de 34km had ik 700 hoogtemeters ... Zeer technisch bos om te starten, amper saaie veldwegen tegengekomen. Veel singles en een aantal lastige weidedoorsteken. Wat mij betreft één van de mooiste ritten die je aan deze kant van het land kan rijden! Let wel wat op in eerste 5km, gisteren geholpen met ambulanciers om iemand af te voeren.
Adres: heb gewoon rue delfosse ingegeven, dorpje saint-sauveur. Op bepaald moment staan er grote gele pijlen richting parking in grote weide.
04.8.2019 - Saint-Sauveur - Randonnée VTT
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Re: SAINT-SAUVEUR Randonnée VTT 04/08/2019
Inderdaad, gisteren ook gereden, toprit !TomP wrote:Gisteren de avondrit gereden, wat een prachtige rit. Voor wie nog twijfelt voor zondag, zeker deze doen maar hou rekening met veel hoogtemeters en dan vooral in de bossen. Op de 34km had ik 700 hoogtemeters ... Zeer technisch bos om te starten, amper saaie veldwegen tegengekomen. Veel singles en een aantal lastige weidedoorsteken. Wat mij betreft één van de mooiste ritten die je aan deze kant van het land kan rijden! Let wel wat op in eerste 5km, gisteren geholpen met ambulanciers om iemand af te voeren.
Adres: heb gewoon rue delfosse ingegeven, dorpje saint-sauveur. Op bepaald moment staan er grote gele pijlen richting parking in grote weide.
Op de facebook pagina staat:MrJones wrote:Op FB staat meer info: en
" onclick="window.open(this.href);return false;
Summer sport des Collines
Rue Delfosse 6, 7911 Frasnes, Hainaut, Belgium
Dus een ander postnummer (7911 en 7912) maar Rue Delfosse en Rue Grinquier liggen zeer dicht bij elkaar.
- frederique
- Mountainbiker
Post by frederique »
hier ook aan twijfelen
Tussen Brakel en saint sauveur
Spijtig genoeg kan mens niet overal te gelijk zijn
Brakel is mooi in de enige gekende omgeving
Sainr sauveur het nieuwe onbekende
Weet tot nu toe ook niet wat kiezen
Tussen Brakel en saint sauveur
Spijtig genoeg kan mens niet overal te gelijk zijn
Brakel is mooi in de enige gekende omgeving
Sainr sauveur het nieuwe onbekende
Weet tot nu toe ook niet wat kiezen
-
marsellus_2000
- Mountainbiker
Post by marsellus_2000 »
Leuke voormiddag met veel singletracks, bos, hoogtemeters en keigoed afgepijld. Had net geen 1200 hm op net geen 60km. Het mooie weer was de kers op de taart, lijkt me een heel stuk uitdagender na een natte periode.
Volledig akkoord! Ik heb daar een goeie 2 maanden geleden al een TT gereden door hetzelfde bos en dat was idd een grotere uitdaging vanwege het slijk maar twas nu ook al redelijk 'aantrekkelijk'. Vooral het maisveld waar de voirige keer amper doorkomen aan was lag nu kurkdroog en keihard. Vele andere stukken van hetzelfde!marsellus_2000 wrote:Leuke voormiddag met veel singletracks, bos, hoogtemeters en keigoed afgepijld. Had net geen 1200 hm op net geen 60km. Het mooie weer was de kers op de taart, lijkt me een heel stuk uitdagender na een natte periode.
Het was een toprit maar er mocht nog wat minder asfalt in gezeten hebben. Het is daar nog een stuk uitdagender dan onze Vlaamse ardennen!
-
Jeroen D
- Mountainbiker
Re: 04.8.2019 - Saint-Sauveur - Randonnée VTT
Ging normaal gezien naar profondeville rijden, maar had weinig zin in de verplaatsing van meer dan 4uur heen en terug...
Het was ook al even geleden dat ik hier nog aan de start was dus toch voor deze gekozen.
Niks nieuws onder de de zon wel een degelijke toch zoals altijd hier!
Door en terug gereden van de kust met de mostercrosser voor de 65km goed voor een totaal van 227km.
Het was ook al even geleden dat ik hier nog aan de start was dus toch voor deze gekozen.
Niks nieuws onder de de zon wel een degelijke toch zoals altijd hier!
Door en terug gereden van de kust met de mostercrosser voor de 65km goed voor een totaal van 227km.
Re: 04.8.2019 - Saint-Sauveur - Randonnée VTT
Fijne tocht, heel goed uitgepijld, nergens was er ook maar enige twijfeling vond ik, dit door voldoende GOED zichtbare pijlen en tussenin op de asfalt ook pijlen gespoten. Mijn complimenten!
Het eerste deel door Bois Hubertmont, was schitterend, idd. 2 maand geleden was dit de hel, geen vlot doorkomen aan toen.
Het deel op de 62km, na Ellezelle was nogal wat asfalt, maar zo erg vond ik het nu ook niet, we hadden al wat poeier verschoten.
Dit was fietsen door een wel heel mooie regio, nog net wat weider dan aan de andere kant van de heuvelrug, ik moet hier wat meer komen!
Wel nog even een sneer aan die gast die het nodig vond om me in een bocht het decor in te rijden, heb respect voor iedereen, het is geen wedstrijd hee, loser
Enfin, los van dat feit, heel mooie tocht gehad, dank aan de organisatie hiervan, (als ze meelezen op dit Vlaams forum
)
Het eerste deel door Bois Hubertmont, was schitterend, idd. 2 maand geleden was dit de hel, geen vlot doorkomen aan toen.
Het deel op de 62km, na Ellezelle was nogal wat asfalt, maar zo erg vond ik het nu ook niet, we hadden al wat poeier verschoten.
Dit was fietsen door een wel heel mooie regio, nog net wat weider dan aan de andere kant van de heuvelrug, ik moet hier wat meer komen!
Wel nog even een sneer aan die gast die het nodig vond om me in een bocht het decor in te rijden, heb respect voor iedereen, het is geen wedstrijd hee, loser
Enfin, los van dat feit, heel mooie tocht gehad, dank aan de organisatie hiervan, (als ze meelezen op dit Vlaams forum