De maasvallei

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
kristoffer
Mountainbiker

De maasvallei

Post by kristoffer »

De toertocht in lanklaar zaterdag was echt de max! Naar het schijnt loopt daar ook een vaste route in de maasvallei met de terrils inbegrepen,zou iets zijn van een 55 km in totaal,met onderandere een route die de dodentocht noemt!Je moet wel betalen denk ik om op het domein te komen! Weet iemand hier meer van?Iemand de route al wist doen?alle info is welkom!
ka.dee
Management

Post by ka.dee »

Neem eens een kijkje op hun site: www.demaasvallei.be :wink:
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

Wie heeft die routes al eens gereden?
Volgens mij overdrijven ze toch wel met die rijtijden van de routes, juist zoals ze met de blosoparkoers doen. VB vossenroute, 15km op 2uur door een geoefende biker gereden? Zo'n lage gemiddeldes lijken mij alleen maar in de bergen mogelijk.

Ik wil eerst weten of het wel de moeite is om 2.5euro te betalen om er een vaste route te rijden. Ik vrees ervoor, maar je mag me altijd het overtuigen van het tegendeel.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

@piefkie,

Neem het maar van mij aan dat die 2.5€ zijn geld meer dan waard zal zijn.Kwa parcours het beste wat ik ooit al in limburg heb kunnen biken.Awel als gij niet content zijt van da parcours ik betaal het u terug.
Vergeet uw camera niet want ge gaat echt toffe plaatjes kunnen schieten.
Veel bikeplezier en weet ne keer te vertellen of ge die 2 terrils omhoog bent kunnen biken.

Tot één van de volgende.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Ik heb deze route's reeds enkele malen gereden en de dodentocht is natuurlijk de leukste en de zwaarste \:D/ . Je kan de route's ook achter elkaar rijden t'is alleen jammer dat de grootste en mooiste stukken steeds dezelfde zijn :roll: . Je passeerd m.a.w. als je enkele route's na elkaar rijd regelmatig op dezelfde stukken :-? . Maar het is en blijft absoluut de max om te doen. :wink:

PS: Hou wel rekening bij mooi weer met wandelaars.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

Ik heb onlangs de toertocht van Lanklaar gereden en was echt overdonderd door het landschap,bij momenten heb ik me in Oostenrijk gewaand en ben zeker van plan om hier nog eens komen te genieten met gans het gezin (zij wandelen,ikke biken).
Aan het vertrek/aankomst stonden er hobunits opgesteld dienstdoende als kantoor-loket en douschecellen staan deze hier permanent of was dit speciaal voor de tt
Josss
Mountainbiker

Post by Josss »

douchecellen enkel voor de TT
SusXT
Mountainbiker

Post by SusXT »

De maasvallei ligt in mijne achtertuin :) Ik heb eens een hafl jaar een abonnment gehad (40 euro), maar na 15 keer fietsen ben je erop uitgekeken.
Die 55 km lijkt me wel wat lang. Ik weet dat de laatste toertocht zo'n 30 km was. De dodentocht is 15 km lang en betreft de 3 terrils. De eersten zijn fietsen niet te doen vanwege de treinbils die over het pad liggen. Je schuift dus gewoon weg. Maar ook met de fiets aan de hand is het een hele opgave....en de afdaling die kan je natuurlijk met de fiets doen. Let wel op het einde....er is daar een heuveltje en daarachter ligt het "iets" lager. Je maakt dus een hele sprong. Er is daar ooit iemand tijdens een wedstrijd serieus gevallen....naar het ziekenhuis als gevolg.

Voor mensen die er niet bekend zijn : koop een wandelkaart of een meer gedetailleerde kaart van Lanklaar/Eisden en neem een compas mee. Fiets eerst een toer van 15km in de maasvallei en rij dan wat rond buiten het terrein. Er zijn genoeg punten waarop je je kan orienteren (treinspoor, stationneke, Litzberg, afsfaltwegen,...) En als je de ene afdaling hebt gedaan ga je links of rechts weer een helling op. Je kan altijd in de buurt blijven.

Bloso is ook bezig met het aanleggen van een route "hoge kempen", maar dat zou nog wel even kunnen duren.
____utar____
Mountainbiker

Post by ____utar____ »

Afgelopen weekend voor 't eerst naar de maasvallei geweest en in een prachtig sneeuwlandschap kunnen rijden... Door de gladheid lag de gemiddelde snelheid wel erg laag :oops: maar 't was inderdaad zeker de moeite (en 2,5€)waard... Flink wat klim-en daalwerk en 'n prachtige omgeving..
:D
Bij 't volgende vrije en droge weekend trekken we er terug naartoe!
Een afspuitstand voor de fietsen zou er (volgens een werknemer) steeds beschikbaar zijn...door 't vriesweer was die nu echter even afgesloten...

(-> in de bossen rond dit domein is 't trouwens ook wel tof om te biken!)
____utar____
Mountainbiker

Post by ____utar____ »

iemand enig hoogteprofiel van de rode lus in de maasvallei???
Post Reply