13&14.04.2019 - Rillaar

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
koppigaard
Mountainbiker

Re: 13&14.04.2019 - Rillaar

Post by koppigaard »

Treintjes of files? Als je fietst vanuit een recreatieve instelling mag dat toch geen probleem zijn. Integendeel!
Petter
Mountainbiker

Post by Petter »

Genoten van de 66km, zat erg mooi in elkaar. Waar je de berg afreed, moest je deze even later weer terug oprijden. Laatste 10km waren de beentjes aardig choco, maar deze gaat zeker voor volgend jaar in de agenda.
Donkey@base.be
Mountainbiker

Post by Donkey@base.be »

koppigaard wrote:Treintjes of files? Als je fietst vanuit een recreatieve instelling mag dat toch geen probleem zijn. Integendeel!
Ik hou ook al jaren koppig vol dat de recreatieve instelling de enige goeie instelling is op toertochten. Daarmee bedoel ik : ga zo hard als je kan maar zorg ervoor dat je nooit anderen of jezelf in gevaar brengt. Dat laatste is volgens mij wat te weinigen beseffen : veiligheid voor jezelf is heel belangrijk want je wint er hoegenaamd niks mee als je een ongeval meemaakt door je eigen overschatting.
Dus ook files op toertochten : leer ermee leven en rust (relatief) eens wat uit.
triumph_st
Mountainbiker
Location: Trek Powerfly+ FS7, Haibike Xduro Race, Stevens Triton, Bianchi E Road, allen met ellentrik

Post by triumph_st »

Donkey@base.be wrote:
koppigaard wrote:Treintjes of files? Als je fietst vanuit een recreatieve instelling mag dat toch geen probleem zijn. Integendeel!
Ik hou ook al jaren koppig vol dat de recreatieve instelling de enige goeie instelling is op toertochten. Daarmee bedoel ik : ga zo hard als je kan maar zorg ervoor dat je nooit anderen of jezelf in gevaar brengt. Dat laatste is volgens mij wat te weinigen beseffen : veiligheid voor jezelf is heel belangrijk want je wint er hoegenaamd niks mee als je een ongeval meemaakt door je eigen overschatting.
Dus ook files op toertochten : leer ermee leven en rust (relatief) eens wat uit.
Dat bedoel ik dus: viewtopic.php?f=7&t=148896" onclick="window.open(this.href);return false;
edi
Mountainbiker

Post by edi »

Super genoten van de tocht!
Ik vond deze volgorde lastiger dan bijvoorbeeld in 2017.
Had ook maar 82 km op de 85 km.
Bij uitstek mooiste in die streek. Top bevoorradingen met de pannenkoeken en rijsttaart.
Zeer koude editie bij de start. Geen probleem met de files, zolang iedereen elkaar respecteert.
pattap
Mountainbiker

Post by pattap »

Zaterdag de 66 km gereden vertrokken rond 17u op elke kalendersite stond dat je tot 18u kon vertrekken voor deze afstand (zelf op jullie eigen site!!) 1 ravi na ongeveer 20km daarna geen meer tegen gekomen plan deze volgend jaar meer naar het midden of voorzie de 2de tot iedereen is gepasseerd. Ik had wel iets bij om te peuzelen wat wel welkom was. Niet iedereen komt dagelijks op het forum en hier stond het ook dat je tot 18u kon vertrekken wat later verandert werd naar 17u.
PS vond dit een van de mooiste parcours van de laatste jaren reed meestal vroeger de 40a45 km nu eerste maal de 66 km.
Bij deze tot volgend jaar met zeker eten in mijn rugzak
Free_ltd
Mountainbiker

Post by Free_ltd »

Donkey@base.be wrote:
koppigaard wrote:...want je wint er hoegenaamd niks mee als je een ongeval meemaakt door je eigen overschatting.
.
Maar de stravahaantjes die redeneren als volgt: 'Als ik niets aan de hand heb, ben ik mss wel de snelste op strava'. Moest strava niet bestaan, zou het er al anders aan toe gaan. Strava is leuk, maar op TT's is het soms een vergif. Heb al vaak mensen gezien die liever verongelukken dan dat ze een seconde moeten laten vallen.
Den Bees
Mountainbiker

Post by Den Bees »

Free_ltd wrote:
Donkey@base.be wrote:
koppigaard wrote:...want je wint er hoegenaamd niks mee als je een ongeval meemaakt door je eigen overschatting.
.
Maar de stravahaantjes die redeneren als volgt: 'Als ik niets aan de hand heb, ben ik mss wel de snelste op strava'. Moest strava niet bestaan, zou het er al anders aan toe gaan. Strava is leuk, maar op TT's is het soms een vergif. Heb al vaak mensen gezien die liever verongelukken dan dat ze een seconde moeten laten vallen.
Der zullen er wel bij zijn die daar naar streven , ik rij al 10 tal jaren tochten en het fenomeen van 'ik ben de snelste hier uit de weg' bestaat al lang voor de segmenten van strava daar waren , gelukkige zijn het maar enkelingen
AlReDo
Mountainbiker

Post by AlReDo »

Rubber Duck wrote:
AlReDo wrote:Uitstekende TT, ik heb me 42,5km (46km volgens signalisatie) lang heel goed vermaakt op een afwisselend parcours. Klimmen, krullen, snelle stukken,...het was echt top. De ondergrond lag er ook perfect bij.

Enigste 'opmerking' die ik kan geven was de grote drukte (zoals verwacht), ik heb de eerste 21km tot aan de BV veel in peloton of treintje gereden met de nodige opstoppingen her en der. Op een populair uur vertrokken, da's duidelijk. Dus maar beter niet teveel reclame maken over hoe goed deze TT eigenlijk wel is :-$ :-D

=D> =D>
Bedankt voor de input. Jij lijkt ook enkele km’s te missen net als een collega vd 80 ?. Ivm de drukte... we hebben dit jaar idd alle afstanden via bv 1 gestuurd omdat we enerzijds de 66 ook wilden laten genieten van de sectie gelrode - nieuwrode en anderzijds de 46 voor t eerst eens via “de alpenweide” wilden sturen. Door de 25 op de moeilijkere passages af te splitsen had ik gehoopt de
drukte wat te kunnen beperken maar heb ook vastgesteld dat sommige stukken toch voor velen net iets te uitdagend waren waardoor er af en toe wel een treintje werd gevormd. Dit neem ik mee en doe ik volgend jaar beter. Thanks!
Correctie: 43,5km volgens mijn gps op de 46km omloop. Dus inderdaad, wel enkele km's kwijt.

Indien mogelijk op technisch moeilijke stukken een moeilijk/makkelijk splitsing voorzien? Zie je nog wel op sommige TT's.

Drukte en treintje rijden hoort erbij, dat is helemaal geen drama. Het haalt je gewoon wat uit je eigen ritme, waardoor ik merk dat een foutje sneller gemaakt is.
flyboy
Mountainbiker

Post by flyboy »

Was een zeer mooie tt. Aan diegene die zei nadat ik op mijn hoofd gevallen was in het 'bikepark' en de opmerking plaatste: "zit er veel in?" en gewoon doorreed:
ge zijt nen dikke loser jong, want tis altijd gemakkelijker om te lachen als ge iets zelf nie probeert!

Ben begin dit jaar na een afwezigheid van meer dan 10 jaar terug beginnen te biken.
Ben ook al uitgescholden geweest voor dikzak etc of opmerkingen aan de bevoorrading 'wat ist kunde nimeer volgen?' tijdens die paar tt's die ik gereden heb.
Ik merk precies dat de algemene maturiteit en de collegialiteit tussen bikers precies niet echt omhoog gegaan is tijdens de laatste 10 jaar?
Post Reply