Is al vele jaren een vaste waarde op onze kalender
Vorige jaar was dit wel een 'historische' editie... ijzel zorgde voor een spekglad parcoer toen...
Dit jaar zal het er veel beter bij liggen...met vermoedelijk hier en daar een klein plasje
Post by E-M_mtb-er »
E-M_mtb-er wrote:Deze al twee keer gereden; 50 km - maar is niet morgen de 18e; maar wel zondag 23 december 2018 dat deze tocht doorgaat; starten tss 8 en 10u30 voor 18, 32 of 50 km vanaf het voetbalterrein van Asse-Ter-Heide in de Groenstraat.
Ik vond het een leuke tocht; technische stukjes aanwezig en toch enkele honderden hm's na de 50 km.
Post by E-M_mtb-er »
Momenteel "giet" het water; de ondergrond bij de tocht in Asse is grotendeels zware, vette grond.filiep72 wrote:Asse ? Ben wel benieuwd. Komende vanuit West Vlaanderen is het toch al een eindje rijden. Een handvol hoogtemeters heb ik al begrepen. Modder is niet echt een probleem zolang het doenbaar is. Voor aan aanslag op mijn materiaal rij ik zover niet. Hoe zit het dus met de ondergrond? Volgt er zaterdag nog een update?
Daar vrees ik voor , vermits dat ze nog tot heden niets van hun niet laten horenE-M_mtb-er wrote:Momenteel "giet" het water; de ondergrond bij de tocht in Asse is grotendeels zware, vette grond.filiep72 wrote:Asse ? Ben wel benieuwd. Komende vanuit West Vlaanderen is het toch al een eindje rijden. Een handvol hoogtemeters heb ik al begrepen. Modder is niet echt een probleem zolang het doenbaar is. Voor aan aanslag op mijn materiaal rij ik zover niet. Hoe zit het dus met de ondergrond? Volgt er zaterdag nog een update?
Na de regenhoeveelheden van de laatste dagen zal het overal wel zwaar liggen als je offroad gaat rijden.
Bij mijn laatste deelname waren de beginkilometers over wat zanderige landwegen; o.a. door een bos met een nijdig klimmetje waar het nu zoeken zal zijn om rijdend boven te komen en als je de steenweg Aalst-Brussel bent overgestoken richting Asbeek verandert de ondergrond in zwaarder en klevend.
Zoals Dirty signaleert zijn er op enkele plaatsen uitgespoelde of gespitte afwateringsgeulen; enkele keren dwars over het rijpad en soms in de rijrichting mee waarvoor je moet opletten.
Toch een leuke tocht met variatie en lastigheidsgraad.
Misschien volgt er zaterdag nog nieuws via de organiserende Asbikers zelf ?
Post by Schoupabiker »