31.10.2018 - Zele (O-Vl.) - 14e Halloweennachttocht Zele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
zelenaar
Mountainbiker

31.10.2018 - Zele (O-Vl.) - 14e Halloweennachttocht Zele

Post by zelenaar »

14e Halloweennachttocht Zele

Den :evil: Duvel :evil: is terug na zijn sabatjaar ...
...en heeft zijn trawanten van het eerste uur uit de doden gewekt om de eeuwenoude traditie van de halloweennachttocht in Zele verder te zetten

Onder lichte dwang hebben zij hun reeds verschrompelde hersenen aan het werk gezet,
om voor u opnieuw op halloweenavond een griezelige tocht te organiseren in 'back to the roots' stijl.
Naar oude gewoonte zijn er de spooky start, de griezelige bevoorrading met halloweenfood en verkennen we nieuwe velden en bossen
Maar ook langs het parcours mag je creepy decoraties verwachten.
(achter boom 7 in het bosje op Durmen dansen de heksen al in het rond om u de stuipen op het lijf te jagen)

En natuurlijk nadien een goeie Lucifer tijdens de afterparty ... tot in de vroeg uurtjes ...

Den :evil: Duvel :evil: verwacht U !

Startplaats : Sporthal VHVD Zele (in de overdekte parking)
Adres : Lange Akker 10, 9240 Zele (ovl)
Vertrekuur : 18:00 - 21:00
Afstanden : 30 km - 55km
Prijs : 6€
kidstoer (in samenwerking met sportdienst gemeent Zele) : 17u30 - 16km - 2.5€

Griezelige bevoorrading met halloweenfood
Bewaakte fietsstalling
Was gelegenheid
Douches en kleedkamer (Man/Vrouw apart)
Afspuitstand
Kidstoer
Parkeermogelijkheid
Afterparty

Organisatie : BikerX
Info : Kurt.dierens@telenet.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; - +32 496 397307

forum editie 2006 : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;
forum editie 2007 : http://forum.mountainbike.be/viewtopic.php?t=39756" onclick="window.open(this.href);return false;
forum editie 2008 : viewtopic.php?t=54945" onclick="window.open(this.href);return false;
forum editie 2011 : viewtopic.php?t=97320" onclick="window.open(this.href);return false;

Verslag deelnemer editie 2011 : viewtopic.php?f=2&t=97320&hilit=hallowe ... 0#p1282840" onclick="window.open(this.href);return false;
Kurt_T
Mountainbiker

Re: 31.10.2018 - Zele (O-Vl.) - 14e Halloweennachttocht Zele

Post by Kurt_T »

Naast de deur (Lokeren) en 2 jaar geleden de lichtjes door de velden zien spoken.
Dit jaar eens een poging wagen, hopelijk beetje droger als op dit moment...
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Precies weinig animo hier voor deze avondtoertocht?
Verwonderlijk, zeker gezien de talrijke opkomst.

De donkere loods aan de Lange Akker leende zich uitstekend voor het Halloweengedoe.
Rond 18u45 ingeschreven en het was de eerste keer dat ik zo lang moest aanschuiven om bij de 'heksen' aan de inschrijvingstafels te geraken.
Iedereen kreeg een 'strop' die je naderhand kon inwisselen voor drank.
Eenmaal onderweg viel het goed mee, het deelnemersveld verdeelde zich over het parcours, dus geen filetoestanden.
Een pluim voor de organisatie om langs het parcours zo veel 'decor' te voorzien, want naast de afpijling en belinting moet dit nog een pak extra werk geweest zijn.
Waar de Durme onder de E17 duikt, stond de bevoorradingstent. Klassiekers, zoals het fruit of de koekjes hadden een extra 'Halloween-bewerking' ondergaan.

Van het parcours herinner ik me het leuke singeltrackje langs de Adolf Van Der Moerenstraat.
Na de ravi ging het richting Overmere en Berlare, even over de Scheldedijk thv het Veerhuis.
Ik was met de singlespeed onderweg en het vele 'spinnen' verried ook een tamelijk hoog asfaltgehalte,
Geen probleem, goed geamuseerd.
Tim FCB
Mountainbiker

Post by Tim FCB »

Merci voor de toffe commentaar
siemenmoens
Mountainbiker

Post by siemenmoens »

toch ook nog snel even mijn complimenten geven aan de organisatie.

Redelijk last minute beslist om alleen mee te rijden aangezien de kompanen hadden afgehaakt.

Vertrokken met de gravelbike vanuit Bornem om in te schrijven voor de 55km rond 20.45

Op de lus van 35 km nog een paar fietsers tegengekomen, tot daar was de animatie super!
de extra km's voor de 55km waren eerder eenzaam, maar toch genoten.

Bij de aankomst in de sporthal was de tank leeg (de halloween bevoorrading is met toch niet helemaal goed bevallen.)
het was nog even afzien op de weg naar huis maar om 01.00 lag ik voldaan in mijn bed met 99 km op de teller :-"
Post Reply