28.10.2018 - 19e Middelkerkse Chouffetocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Muntanya
Mountainbiker

Re: 28.10.2018 - 19e Middelkerkse Chouffetocht

Post by Muntanya »

Het regent... Zal dus wel mee vallen zondag.

Waar heb ik nu weer mijn winterkleding opgeborgen?
leffingenoartje10
Mountainbiker

Post by leffingenoartje10 »

Met de regen kan het de duinen alleen te goede komen,vanaf vanavond wordt het droog aan de kust en morgen zal het heel de dag droog blijven.
Op het strand zal het wind achter zijn =D>

Een ideaal mtb weertje morgen.

graag tot morgen
Dace93
Mountainbiker

Post by Dace93 »

leffingenoartje10 wrote:Met de regen kan het de duinen alleen te goede komen,vanaf vanavond wordt het droog aan de kust en morgen zal het heel de dag droog blijven.
Op het strand zal het wind achter zijn =D>

Een ideaal mtb weertje morgen.

graag tot morgen
Vorig jaar was da wind tegen... Ik heb daar afgezien :-)
Mister A
Mountainbiker

Post by Mister A »

Ik zou graag van thuis uit in koksijde starten, waar kan ik ergens inpikken? Bedankt!
leffingenoartje10
Mountainbiker

Post by leffingenoartje10 »

Mister A wrote:Ik zou graag van thuis uit in koksijde starten, waar kan ik ergens inpikken? Bedankt!
in nieuwpoort kan je inpikken
Witte79
Mountainbiker

Post by Witte79 »

Deze morgen aangezet met de gedacht van de grote toer te doen. Maar na 5 km voelde ik dat de benen niet goed waren. De tocht was in orde. De wind was serieus aanwezig. Dat stuk langs het kanaal was doodgaan. Bedankt aan de dame van dunebikers Bredene. Ze nam de kop over en gaf niet meer af. De laatste splitsing het watje uitgehangen en moeten toegeven aan het zwaard van ... (Ge weet wel). Bv waren super. Afspuitstand was ook in orde. Aangekomen met 55 op de teller en gem van :) 18. Gr witten
Dace93
Mountainbiker

Post by Dace93 »

Schonen toer met heel veel wind :P
Veel mensen vollen bak met rugwind zien vlammen op het strand, maar dankzij het plannetje aan de start wist ik dat ik me beter spaarde om op het stuk tegen wind langs te vaart nog wat over te houden 8)
De passages in de duinen zijn ook super!

Genoten van mijn zondagmorgen :-D

Filmpje deze avond online!
sofeurken
Mountainbiker

Post by sofeurken »

de chouffetocht is ondertussen ook al een vaste waarde geworden voor ons dus hier aanwezig :-) wind en koude vielen nog wel mee vond ik ,zelfs een zonnetje was aanwezig :P prachtige tocht met goed doenbare passages langs de duinen,meewind langs het strand en tegenwind langs de vaart :evil:
bevoorr waren niet te doen!wat een overvloed amai,allee ons toch goed geamuseerd,volgend jaar terug
Muntanya
Mountainbiker

Post by Muntanya »

Perfecte organiste: parking, bepijling, après,... Dat stuk naast de vaart hoefde idd niet. Lang, saai en hard met die tegenwind. Als ik de Bloso toer doe, sla ik dat ook altijd over. Dat vond ik ook wat minder: was feitelijk een mix van de lussen van Nieuwpoort en Middelkerke. Dat zijn uitstekende routes, daar niet van, maar met een dergelijke routeplanner als Trailforks of Routeyou kan je die ook uittekenen.

Wel chique dat stuk in Wilskerke. Die zelf geplaatste brug, was dat naar de Tarwestraat? Dat toont nog eens aan hoe goed de organisatie was.

En ook beirechance met het weer. 't Zal in Torhout gisteren wat minder geweest zijn... Wat een heerlijke dag, zelfs een korte broek gespot...

Bevoorrading: wat een gigantisch aanbod! Niet te doen...

Dus globaal: dik in orde!
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Dubbel gevoel.
Qua parcours vond ik de eerste 15km op de 60km echt triestig. Trok op niks om lusjes rond akkers te maken, of doodleuk het 'gras' te maaien en planten plat te rijden.
Hiervoor kom ik niet naar de kust.
Vanaf de strand passage begon de fun en kreeg ik terug een smile.
Gelukkig stond er wa wind, want veel uitdaging zat er anders niet in.
Parcours 30 en 40km zullen beter in elkaar zijn gestoken, de lussen van de 60 hebben niks meerwaarde,schrap deze maar voor 2019.
Post Reply