Keuze kettingbladen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Rudy D (aka JeKaS) wrote:
gamutter wrote:Heeft er al iemand de Stronglight CT2 (Zefal) tandbladen met ceramische beschermlaag in gebruik?
Dit zijn ook mooie grijze, onverslijtbaar (zegt de leverancier), minder weerstand tov de ketting en ongeveer 60 Eur/blad.
Dit zou mij wel iets zeggen voor de toekomst als het geeft wat de leverancier belooft.
Ik heb er momenteel zo'n op mijn fiets staan. Gekocht bij Barracuda, maar zeker geen betaald, 29? voor het middenblad om precies te zijn. Jouw fietsenmaker lijkt me een dure vogel.
Klopt het dat je die Stronglights niet met een triple kan krijgen,enkel twee kettingbladen vooraan?

http://www.xxcycle.com/cgi-bin/shop.pl? ... estwebbuys
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

SOM ghost wrote:waarom zet je er geen race face x-type op
zien er echt prachtig uit
en gene CS
Idd,alleen vind ik persoonlijk de Raceface traparmen nogal hoekig van design.Kan je alleen de kettingbladen monteren op Shimano XT trapstang ?
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

manitou. wrote:bbb ceramic? :^o
eerste dat ik daarvan hoor
wel alu en cnc gefreesd
http://www.bbbparts.com/products/bike_p ... rings.html
Die kerel van Van Eyck vertelde dat toch
Guest

Post by Guest »

tja vaneyck nu :^o
Doedeloeke
Mountainbiker

Post by Doedeloeke »

P° wrote:
en gene CS
Idd,alleen vind ik persoonlijk de Raceface traparmen nogal hoekig van design.Kan je alleen de kettingbladen monteren op Shimano XT trapstang ?
Hoekig,rond,zwart,geel,rood kan me eigenlijk ni schelen, als ze maar goed zijn...ik heb een raceface en ben daar Super content van...kzou niks anders meer willen!
Doedeloeke
Mountainbiker

Post by Doedeloeke »

P° wrote:
en gene CS
Hoekig,rond,zwart,geel,rood kan me eigenlijk ni schelen, als ze maar goed zijn...ik heb een raceface en ben daar Super content van...kzou niks anders meer willen!
Mountainbiker

Post by »

P° wrote:
en gene CS
Kan je alleen de Raceface kettingbladen monteren op Shimano XT trapstang ?
Nogmaals (zie boven) ; iemand een idee ?
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

het buitenblad lijkt mij niet direct mogelijk (qua look toch niet)

de lijnen van dit trapstel lopen door op de kettingbladen
ikzelf heb geen XT trapstel liggen

ik heb echter nog een oude LX hollowtech liggen
de gaten(4) van de plateau's komen echter wel overeen dus voor middenblad en binnenste zou dit geen probleem mogen geven.

opgelet ik heb dit niet 'effectief' getest !!!!!!
wil dit wel eens doen hoor :wink:
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

Rudy D (aka JeKaS) schreef:
gamutter schreef:
Heeft er al iemand de Stronglight CT2 (Zefal) tandbladen met ceramische beschermlaag in gebruik?
Dit zijn ook mooie grijze, onverslijtbaar (zegt de leverancier), minder weerstand tov de ketting en ongeveer 60 Eur/blad.
Dit zou mij wel iets zeggen voor de toekomst als het geeft wat de leverancier belooft.

Ik heb er momenteel zo'n op mijn fiets staan. Gekocht bij Barracuda, maar zeker geen betaald, 29? voor het middenblad om precies te zijn. Jouw fietsenmaker lijkt me een dure vogel.

Klopt het dat je die Stronglights niet met een triple kan krijgen,enkel twee kettingbladen vooraan?
Je kan ze krijgen per blad (44/32) of in kits (44/32/22) volgens hun site
http://www.zefal.com/stronglight/page.p ... lateauxVTT

en de richtprijs had ik ergens op een site gelezen, komt gelukkig niet van mijn fietsenmaker, daar mag ik niet van klagen.
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

gamutter schreef:
Heeft er al iemand de Stronglight CT2 (Zefal) tandbladen met ceramische beschermlaag in gebruik?

Uw prijs lijkt mij inderdaad correct als ik nu op de xxcycle.com site kijk.

En kan je er al iets over zeggen op gebied van gebruik/slijtage?
Als ze werkelijk een drietal keer langer meegaan dan XT plateaus met wellicht dan ook minder slijtage voor ketting/achterderailleuronderdelen, dan zal ik niet aarzelen als de XT vervangen moet worden.
Post Reply