13.10.2018 - Turnhout - Onze Hoonderd

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
pet
Mountainbiker

Re: 13.10.2018 - Turnhout - Onze Hoonderd

Post by pet »

Donkey@base.be wrote:Perfecte organisatie. Heb zelf de 38km gereden en was toch verrast door het parcours. Misschien was het ook vorig jaar al zo, maar toen heb ik door omstandigheden deze tt niet gereden.

Of er meer uit de streek te halen is voor andere aantal km : dat zou kunnen maar eenvoudig is het samenstellen van een parcours nooit. Ik zou er nooit zo maar vanuit gaan dat het beter kan.

Men zou moeten beseffen dat er bij een toertochtorganisatie heel wat komt kijken en dat commentaar geven wel heel gemakkelijk is.

Proficiat voor de organisatie en bedankt aan al wie dit mogelijk heeft gemaakt !
wij hebben de 100 km gedaan.
Maar als ge dan het gevoel krijgt van ... om maar aan die 100 km te komen.
Donkey@base.be
Mountainbiker

Post by Donkey@base.be »

Het gaat er gewoon over als je meer als een uur met auto rijd naar een bosrijke omgeving dat je dan denk dat je meer bossen zou krijgen anders moet ik geen uur in de auto zitten Kan ik in Oost Vlaanderen blijven
Ik woon in de omgeving van Turnhout en rij elke week een toertocht die meestal in de buurt ligt. Ik begrijp je frustratie wel maar snap ook wel de uitdaging voor de organisatie. Volgens mij ligt het een beetje aan de richting die gekozen is. Want zowel in Merksplas , Beerse , Lille ... zijn er bossen genoeg. Maar langs de oostkant van Turnhout zijn er ook wel, maar daar ga je volgens mij veel meer saaie tussenstukken hebben om van het ene bosje naar het andere te rijden. Want ik neem ook aan dat de organisatie niet voor elk bos de toelating heeft om dat in het parcours op te nemen. Terwijl zowel Merksplas als Lille een Bloso parcours hebben. Ik persoonlijk vind het dan weer plezant om op die weggetjes te rijden die bijna in geen andere tt gebruikt worden: de oostkant van Turnhout. Ook ik hou van afwisseling en probeer zoveel mogelijk toertochten te rijden die niet op Bloso-parcoursen rijden. Dus ik begrijp ook helemaal dat iemand anders soms teleurgesteld is.

Maar de organisatie kiest het parcours en misschien probeer je volgend jaar best er meer informatie over te krijgen vooraleer je de verre verplaatsing maakt.
jari2057
Mountainbiker

Post by jari2057 »

Donkey@base.be wrote:
Het gaat er gewoon over als je meer als een uur met auto rijd naar een bosrijke omgeving dat je dan denk dat je meer bossen zou krijgen anders moet ik geen uur in de auto zitten Kan ik in Oost Vlaanderen blijven
Ik woon in de omgeving van Turnhout en rij elke week een toertocht die meestal in de buurt ligt. Ik begrijp je frustratie wel maar snap ook wel de uitdaging voor de organisatie. Volgens mij ligt het een beetje aan de richting die gekozen is. Want zowel in Merksplas , Beerse , Lille ... zijn er bossen genoeg. Maar langs de oostkant van Turnhout zijn er ook wel, maar daar ga je volgens mij veel meer saaie tussenstukken hebben om van het ene bosje naar het andere te rijden. Want ik neem ook aan dat de organisatie niet voor elk bos de toelating heeft om dat in het parcours op te nemen. Terwijl zowel Merksplas als Lille een Bloso parcours hebben. Ik persoonlijk vind het dan weer plezant om op die weggetjes te rijden die bijna in geen andere tt gebruikt worden: de oostkant van Turnhout. Ook ik hou van afwisseling en probeer zoveel mogelijk toertochten te rijden die niet op Bloso-parcoursen rijden. Dus ik begrijp ook helemaal dat iemand anders soms teleurgesteld is.

Maar de organisatie kiest het parcours en misschien probeer je volgend jaar best er meer informatie over te krijgen vooraleer je de verre verplaatsing maakt.
Had hem een paar jaar geleden gereden en was toen supper daarmee dat ik terug was gekomen maar blijkbaar een ander parcours. Ik ga ook altijd zien naar de commentaren van de vorige jaren en waren positief.
Peter21
Mountainbiker

Post by Peter21 »

Beste ,

Ik vindt het leuk om de reacties te lezen ze zijn meestal positief hier en daar zal er wel een min puntje zijn.
Ik stippel elk jaar het parcours uit met een paar medewerkers wij proberen dan ook om zoveel mogelijk
Onverharde wegen te gebruiken en bossen maar het is niet simpel voor een tocht van 100 km uit te stippelen en het klopt een paar jaar geleden hadden we een andere tour maar daar viel van het ene jaar naar het andere jaar zomaar ineens 30 km af waar we niet mochten komen en dat is het probleem
Dat men in de toekomst nog meer zal meemaken .
Zo kregen we vrijdag om 16.00 nog telefoon dat er 2 bossen uit de tour moesten gehaald worden ,
Ondanks dat we de vergunning hadden .
Dan is het alle hens aan dek voor een goede oplossing te zoeken .
Maar voor ons was het een geslaagde editie en wij danken ook alle rijders .
Je mag altijd suggesties geven zodat we die mee kunnen pakken naar volgend jaar .
jari2057
Mountainbiker

Post by jari2057 »

Geen probleem heb mij geamuseerd en begrijp zeer goed dat het altijd moeilijker en moeilijker word om vergunningen te krijgen.
spetser
Mountainbiker

Post by spetser »

Voor de eerste keer de 100 km gedaan. Vorig jaar de 75. Bevoorrading en bepijling was dik in orde al ben ik wel een keer verkeerd gereden en was niet de enige.
Ik dacht ergens aan de Mierden vanop een geasfalteerd fietspad rechts het bos in draaien. Daar hing de pijl een beetje ongelukkig ( links in de kant en best wel hoog) Voor de rest heb ik me goed geamuseerd. Of er meer uit de streek te halen valt die we hebben aangedaan weet ik niet want kom niet veel biken aan die kant van Turnhout. De aprèsbike was ook in orde met een lekker pannenkoekske er bij. Heen en terug terug naar huis had ik weer 125 km op de teller.
tot volgend jaar
Post Reply